Τοπικά

Το λιμάνι του Βόλου ανάμεσα στα πιο φιλόξενα λιμάνια της Ελλάδας για τον τουρισμό κρουαζιέρας

ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΟ

Μεταξύ των δέκα πρώτων λιμανιών της χώρας, με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα σε επιβάτες κρουαζιέρας αλλά και αφίξεις κρουαζιεροπλοίων για το 2015, περιλαμβάνεται το λιμάνι του Βόλου. Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Βόλου αναμένεται να φθάσουν φέτος τις 58, ενώ το σύνολο των επιβατών ανέρχεται σε 63.000 άτομα.

Αναλυτικά η κατάταξη:
• Πειραιάς 1.092.000 επιβάτες και 627 κρουαζιερόπλοια
• Σαντορίνη 859.000 επιβάτες και 592 κρουαζιερόπλοια
• Μύκονος 747.000 επιβάτες και 540 κρουαζιερόπλοια
• Κατάκολο με 639.000 επιβάτες και 256 κρουαζιερόπλοια,
• Κέρκυρα με 587.000 επιβάτες και 406 κρουαζιερόπλοια
• Ρόδος με 307.000 επιβάτες και 310 κρουαζιερόπλοια
• Ηράκλειο με 286.000 επιβάτες και 176 κρουαζιερόπλοια
• Πάτμος με 115.000 επιβάτες και 165 κρουαζιερόπλοια
• Κεφαλλονιά με 95.000 επιβάτες και 85 κρουαζιερόπλοια και
• Βόλος με 63.000 επιβάτες και 58 κρουαζιερόπλοια
Η Μήλος, τα Χανιά, η Λήμνος και το Ναύπλιο έδειξαν ικανοποιητική αύξηση το 2015, θεωρούμενοι ως νέοι προορισμοί από τους tour operators, μαζί με άλλους εξίσου αξιόλογους προορισμούς, όπως η Ύδρα και η Ίος που δεν συμπεριλαμβάνονται και φέτος στους κύριους λιμένες προορισμού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕΚΦΝ αλματώδη αύξηση είχαν για μία ακόμα φορά η Μύκονος και η Σαντορίνη, ενώ το Λαύριο είναι το λιμάνι που το 2015 κερδίζει τις εντυπώσεις, καθώς δύο πλοία της Celestial Cruises το χρησιμοποιούν ήδη ως λιμάνι εκκίνησης (αφού βρίσκεται πλησιέστερα προς το αεροδρόμιο), ενώ οι αποστάσεις προς νησιά του Αιγαίου είναι σημαντικά μικρότερες, με αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους καυσίμων στα πλοία. Η Σαντορίνη, από 742.553 επισκέπτες κρουαζιέρας που είχε το 2014, το 2015 προσέλκυσε 859.000. Επίσης η Μύκονος από 610.207 επισκέπτες που είχε το 2014, το 2015 δέχθηκε 747.000.

Χτίζουν νέα κρουαζιερόπλοια οι Ελληνες πλοιοκτήτες
Συνολικά 43 κρουαζιερόπλοια έχουν παραγγελθεί και κατασκευάζονται σήμερα, έτσι ώστε έως τις αρχές του 2021 το capacity να αυξηθεί κατά 134.000 Lower Berths. Τα 23 από τα 43 είναι πλοία άνω των 125.000 gross tonnage το καθένα και μέσης μεταφορικής ικανότητας πάνω από 3.200 επιβάτες.
Αξιοσημείωτο είναι ότι το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο από τα νεοναυπηγούμενα, είναι χωρητικότητας 5.400 επιβατών με gross tonnage 227.700.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας Θ.Κόντε, βάσει των στοιχείων αυτών θα πρέπει να οδηγηθούμε σε ανάλογη ανάπτυξη λιμενικών υποδομών στα μεγαλύτερα λιμάνια κρουαζιέρας που προσεγγίζουν τα πλοία αυτά.
Ο κ.Κόντες εκφράζει επίσης την ελπίδα να υπάρξουν προσπάθειες για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου για την κρουαζιέρα στις κεντρικές και νότιες κυρίως περιοχές.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το