Τοπικά

Το Λαύριο πρόλαβε τον Βόλο και συνδέθηκε ακτοπλοϊκά με το Τσεσμέ της Τουρκίας

Άλλη μια ευκαιρία ανάπτυξης του λιμανιού του Βόλου χάθηκε, αυτή τη φορά προς όφελος του αντίστοιχου του Λαυρίου, από το οποίο άρχισε η ακτοπλοϊκή σύνδεση με το λιμάνι του Τσεσμέ στην Τουρκία την 1η Ιουλίου.

Ήταν Ιανουάριος του 2007, όταν διακόπηκε η προσωρινή ακτοπλοϊκή σύνδεση του λιμανιού του Βόλου με το λιμάνι Δικελί Σμύρνης, που έγινε για τρεις μόλις μήνες με το πλοίο «Μπόα Βίστα», λόγω απαιτήσεων της ναυλώτριας εταιρείας.
Το πλοίο είχε τη δυνατότητα μεταφοράς70-75 νταλικών μήκους 18 μέτρων, 50 ΙΧ αυτοκινήτων και διέθετε κλίνες για 150 επιβάτες, ανέπτυσσε ταχύτητα 16 ναυτικών μιλίων και κάλυπτε τη διαδρομή από τον Βόλο μέχρι το τουρκικό λιμάνι σε 13 ώρες περίπου.
Το εγχείρημα δεν προχώρησε, καθώς δεν στηρίχθηκε από την τοπική επιχειρηματική κοινότητα. Τότε βέβαια και τα καύσιμα ήταν φθηνότερα. Σήμερα που το πετρέλαιο κίνησης έχει φθάσει στα ύψη η επαναλειτουργία της γραμμής για τη μεταφορά φορτηγών αυτοκινήτων θα ήταν συμφέρουσα.
Ωστόσο το λιμάνι του Βόλου το πρόλαβε το Λαύριο. Την 1η Ιουλίου εγκαινιάστηκε η ακτοπλοϊκή σύνδεση του λιμανιού της Αττικής με τα μικρασιατικά παράλια. Το δρομολόγιο εκτελεί το πλοίο «Kaunas», σημαίας Παναμά, της τουρκικής εταιρείας «Aegean Seaways» και της ελληνικής «Stefmar». Το δρομολόγιο διαρκεί 8 ώρες και εφόσον η γραμμή πάει καλά, θα έχει θετικό αντίκτυπο τόσο στο εμπόριο όσο και στον τουρισμό των δύο χωρών.
Το δρομολόγιο πραγματοποιείται Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή το βράδυ από το Λαύριο και Τρίτη-Πέμπτη-Σάββατο, επίσης βράδυ, από το Τσεσμέ, ενώ μελετάται και ένα ακόμη ταξίδι την Κυριακή. Το «Kaunas» ναυπηγήθηκε το 1989, έχει μήκος 191 μέτρα, πλάτος 28 μέτρα και βύθισμα 6,5 μέτρα. Έχει χωρητικότητα γκαράζ 1.539 γραμμικά μέτρα και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 16,5 κόμβων.
Η συγκεκριμένη σύνδεση θα συμβάλει στη μείωση του κόστους της διακίνησης αγαθών από και προς την Ευρώπη.

Έχασε την ευκαιρία ο Βόλος
Η νέα γραμμή απέκλεισε το λιμάνι του Βόλου από τη δυνατότητα να συνδεθεί αυτό πρώτο με το Τσεσμέ της Τουρκίας. «Χάθηκε άλλη μία ευκαιρία», δήλωσε στην πρωινή ζώνη του Ράδιο Ακρόαμα ο ναυτιλιακός και τουριστικός πράκτορας Νίκος Βισβίκης, που ασχολείται χρόνια με το ζήτημα και έχει πρωτοστατήσει σε πρωτοβουλίες ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Βόλου με τα τουρκικά παράλια.
«Λυπάμαι πολύ γιατί η γραμμή άρχισε να λειτουργεί από το Λαύριο. Δεν το έκανε ο Βόλος, το έκανε το Λαύριο. Ίδρωσε ποτέ το αυτί κανενός; Δεν είναι μόνον η μεταφορά φορτηγών με προϊόντα. 20 εκατομμύρια νεόπλουτοι Τούρκοι θέλουν να ταξιδέψουν απέναντι όλο το έτος. Με κέντρο τον Βόλο θα μπορούσαν να επισκεφθούν την Ακρόπολη, τα Μετέωρα, το σπίτι του Κεμάλ στη Θεσσαλονίκη. Αυτοί δεν έρχονται οδικώς. Αντί αυτών εμείς επιμένουμε στους Γερμανούς και στις χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες. Το ίδιο θα μπορούσαν να κάνουν και Έλληνες, επισκεπτόμενοι τις αλησμόνητες πατρίδες. Άλλωστε μόνον σταθερές ακτοπλοϊκές γραμμές αποφέρουν κέρδη», τόνισε ο κ. Βισβίκης.
Η ιδέα της δημιουργίας μιας γραμμής κρουαζιέρας, που θα συνδέει Βόλο-Σμύρνη-Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Κωνσταντινούπολη και ίσως λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, φαίνεται πως μπορεί να πιάσει τόπο και να προσελκύσει τουρίστες από όλα τα μέρη της γης. Μια κρουαζιέρα που θα είχε ιστορικές αναφορές στη βυζαντινή και την οθωμανική αυτοκρατορία, αλλά και στον θρησκευτικό τουρισμό με τα αξιοθέατα των Μετεώρων, του Πηλίου, του Αγ. Όρους και της βασιλεύουσας θα προσέλκυε τους ανά τον κόσμο χριστιανούς και όχι μόνον.
Αυτή την ιδέα είχε προωθήσει το Επιμελητήριο Μαγνησίας το 2012 με επίσκεψη αντιπροσωπείας του στη Σμύρνη, αλλά το εγχείρημα έμεινε στην… επίσκεψη.

Μελέτη του ΟΛΒ
Ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου Α.Ε. στο πλαίσιο της στρατηγικής του ανάπτυξης είχε εκπονήσει μελέτη βιωσιμότητας, για τη θαλάσσια σύνδεση Βόλου Σμύρνης, τον Μάιο του 2013.
Η μελέτη δείχνει πως η σύνδεση Βόλου – Σμύρνης αποτελεί τη συντομότερη διαδρομή διασύνδεσης Ευρώπης και Ασίας, ενώ δημιουργεί και χερσαία σύνδεση με τα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας (πρωινή άφιξη στον Βόλο από Σμύρνη και νυχτερινή αναχώρηση από Πάτρα ή Ηγουμενίτσα προς Ιταλία και το αντίστροφο).
Παράλληλα, αποτελεί δίαυλο διακίνησης εμπορευμάτων προς κεντρική, ανατολική και δυτική Τουρκία, όπως και προς Ιράν, Ιορδανία, Σαουδική Αραβία και αλλού.
Σύμφωνα με τη μελέτη η σύνδεση Βόλου – Σμύρνης:
– Μειώνει σημαντικά τον χρόνο, ώστε τα πλοία να κάνουν περισσότερα δρομολόγια.
– Μειώνει τα κόμιστρα των φορτηγών αυτοκινήτων, που μεταφέρονται με τα πλοία.
– Προσφέρει τη δυνατότητα χρήσης πλοίων ΡΟ – ΡΑΧ (συνδυασμένων μεταφορών), με αποτέλεσμα την αύξηση των κερδών λόγω της μεταφοράς επιβατών σε καμπίνες, στους οποίους θα παρέχονται διάφορες υπηρεσίες (καζίνο, duty free) και τα οποία θα μπορούν να εκτελούν και διήμερες κρουαζιέρες με μεταφορά τουριστών προς και από τον Βόλο.
-Προσφέρει τη δυνατότητα εκτέλεσης εβδομαδιαίων κυκλικών κρουαζιέρων με προτεινόμενη διαδρομή: Πειραιάς – Βόλος – Θεσσαλονίκη – περίπλους Αγίου Όρους – Καβάλα – Τσανακαλέ – Κωνσταντινούπολη – Σμύρνη, ενώ εναλλακτικά ως λιμάνι αφετηρίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί η Κωνσταντινούπολη.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το