Πολιτισμός

Το γαλλικό σινεμά με τη ματιά του Απ. Φοινικόπουλου

AΦΙΣΑ ΤΟΥ ΣΙΝΕMA

Με θέμα  “1895-2015:Αναδρομή στα 120 χρόνια του γαλλικού Κινηματογράφου” θα μιλήσει την Τετάρτη 27 Μαίου 2015 στρις 8μ.μ. στο Καφέ της Επιστήμης, ο δικηγόρος Απ. Φοινικόπουλος, υπεύθυνος του προγράμματος Σινέ Μεσόγειος από το 2007 έως το 2014. Την εκδήλωση διοργανώνει το “Καφέ της Επιστήμης” σε συνεργασία με τον Ελληνογαλλικό Σύνδεσμο.

Ο ομιλητής της εκδήλωσης Απόστολος Φοινικόπουλος γράφει:

Η παρουσίαση ακολουθεί ένα μεγάλο ταξίδι με πολλές διαδρομές και πολλούς σταθμούς: Από την πρώτη δημόσια κινηματογραφική προβολή των αδελφών Λιμιέρ με τριάντα τρία εισιτήρια στο υπόγειο ενός παρισινού ξενοδοχείου της Μπελ-Επόκ μέχρι τα μαγικά σκηνοθετικά κόλπα του Μελιές από τη Γη στη Σελήνη. Από τον Μαξ, τον πρώτο διεθνή σταρ και αγαπημένο δάσκαλο του Σαρλό μέχρι την Αλίς Γκι, την πρώτη στον κόσμο γυναίκα δημιουργό και παραγωγό ταινιών στην Ευρώπη και Αμερική. Από τη Μαργαρίτα του Γκομόν και τον Πετεινό του Πατέ μέχρι τις ομώνυμες μεγάλες κινηματογραφικές εταιρείες. Από τον Σβέλτο Λαγό της Μονμάρτρης μέχρι τη Φαντασμαγορία της πρώτης ταινίας κινουμένων σχεδίων στον κόσμο.

Από τις περιπέτειες του Φαντομά και των Βαμπίρ μέχρι τις ταινίες τέχνης με αρτίστες της Κομεντί Φρανσαίζ και μουσική υπόκρουση του Σεν-Σανς. Από τις προπολεμικές αβάν-γκαρντ των ιμπρεσιονιστών και των σουρεαλιστών μέχρι τον ποιητικό ρεαλισμό των ταινιών ”Η Μεγάλη Χίμαιρα” και ”Το Ανθρώπινο Κτήνος” του σκηνοθέτη Ζαν Ρενουάρ, γιο του διάσημου ζωγράφου Ογκύστ Ρενουάρ. Από τον βωβό στον ομιλούντα και από τον ασπρόμαυρο στον έγχρωμο κινηματογράφο. Από το ”Λιμάνι των Αποκλήρων” στο αμερικάνικο φιλμ-νουάρ και πάλι πίσω στο γαλλικό πολάρ (αστυνομική ταινία).

Από τη Γαλλική Ποιότητα και το Σινεμά του Μπαμπά της μεταπολεμικής γενιάς μέχρι την επανάσταση της δεκαετίας του ΄60 με τα ”Τετράδια του Κινηματογράφου” και τα ιερά τέρατα του Νέου Κύματος (Τριφό, Γκοντάρ, Σαμπρόλ, Ρομέρ, Ριβέτ) και της Αριστερής Όχθης (Ρενέ, Ντεμί, Βαρντά,  Μαρκέρ). Από τους μεταμοντέρνους του ΄70 μέχρι το σινεμά του βλέμματος του ΄80 και το σινεμά του σώματος του ΄90 στο νέο-νέο κύμα της εποχής μας.

Η παρουσίαση ανοίγει και κλείνει με αναφορά σε δύο πρόσφατες ταινίες (2012), που αναφέρονται, η κάθε μια με το δικό της τρόπο, στην ιστορία του κινηματογράφου: Η γαλλική ταινία The Artist αναφέρεται στο Χόλιγουντ του ΄30 και η αμερικάνικη ταινία Hugo στην περίπτωση του πρωτοπόρου Ζόρζ Μελιές.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το