Τοπικά

Το Δημοτικό «Άγ. Ιωσήφ» προσφέρει πλούσιες γνώσεις στους μαθητές εν μέσω πανδημίας

Συνδυάζοντας τη δράση με τη δημιουργία το Δημοτικό της Ελληνογαλλικής Σχολής «Άγιος Ιωσήφ» παραμένει, στις νέες συνθήκες που έχουν προκληθεί από την πανδημία του κορωνοϊού, ζωντανό και ελκυστικό για τους μαθητές του.
Με σεβασμό στις αξίες της παιδαγωγικής και της ουσιαστικής επικοινωνίας με τα παιδιά, το σχολείο άμεσα ανταποκρίθηκε στα νέα δεδομένα της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης προσφέροντας γνώσεις, συντροφιά και ελπίδα τόσο στους μαθητές, όσο και στους γονείς. Από την πρώτη στιγμή που σταμάτησαν τα μαθήματα στο Σχολείο κατόπιν απόφασης της κυβέρνησης, οι εκπαιδευτικοί άρχισαν να ετοιμάζουν εκπαιδευτικό υλικό, προκειμένου οι μαθητές να απασχολούνται δημιουργικά, ενώ από τις 30 Μαρτίου άρχισαν τα απευθείας διαδικτυακά μαθήματα (μέθοδος της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης) με τη συμμετοχή μαθητών από όλες τις τάξεις. Μάλιστα από την Τετάρτη του Πάσχα έχουν αρχίσει πάλι τα εξ’ αποστάσεως μαθήματα και συνεχίζονται με καθορισμένο καθημερινό διδακτικό πρόγραμμα.

Παράδοση και ανανέωση
Ο χρόνος δεν σταμάτησε ούτε στην εποχή της πανδημίας για το Δημοτικό Σχολείο της Ελληνογαλλικής Σχολής, που φέτος συμπληρώνει 25 χρόνια λειτουργίας και εξελίσσεται δυναμικά με εφόδια τα εμπλουτισμένα διδακτικά προγράμματα, τις καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας, τη σύνδεση με την κοινωνία και την εξωστρέφεια, τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών και την υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων που διευρύνουν τους πνευματικούς ορίζοντες των παιδιών. Ένα σχολείο με ωράριο λειτουργίας από τις 8 το πρωί μέχρι τις 16.30 το απόγευμα, όπου τα παιδιά χαίρονται και δημιουργούν. Παράλληλα η Ελληνογαλλική Σχολή «Άγιος Ιωσήφ» διατρέχοντας ήδη μια πορεία 116 χρόνων λειτουργίας σηματοδοτεί την παράδοση στη μετάδοση γνώσεων και αξιών που προσαρμόζονται στις προκλήσεις των καιρών. «Μια τέτοια ιστορική περίοδος με νέες προκλήσεις για τον άνθρωπο και την εκπαίδευση είναι και αυτή που ζούμε τώρα» τονίζει η διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου της Ελληνογαλλικής Σχολής «Άγιος Ιωσήφ» κ. Σοφία Τσαρδακά και προσθέτει πως «αμέσως μόλις σταμάτησε η προσέλευση των μαθητών στα σχολεία λόγω της πανδημίας, ξεκινήσαμε να σχεδιάζουμε και να υλοποιούμε την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση τόσο με την ασύγχρονη, όσο και με τη σύγχρονη μέθοδο. Ήταν ένα νέο πεδίο για όλους μας, αλλά με την εργατικότητα των διδασκόντων, τη συνεργασία και τη συγκινητική ανταπόκριση από τους γονείς και τους μαθητές καταφέραμε να γίνονται κανονικά τα μαθήματα. Ουσιαστικά το σχολείο δεν σταμάτησε να λειτουργεί ούτε μια μέρα και συνεχίζουμε στον ίδιο ρυθμό, ώστε να βγούμε ακόμη πιο δυνατοί από αυτή την έκτακτη κατάσταση που όλοι βιώνουμε».

Άμεση προσαρμογή
Στην αρχή τα διαδικτυακά μαθήματα είχαν τον χαρακτήρα των επαναλήψεων σε συνδυασμό με τη φιλαναγνωσία και την υλοποίηση προγραμμάτων. «Πλέον μπορούμε να καλύπτουμε και θέματα πέραν των επαναλήψεων της έως σήμερα διδαχθείσας ύλης, κάνοντας χρήση μεθόδων τόσο σύγχρονης, όσο και ασύγχρονης διδασκαλίας έχοντας πάντα υπόψη ότι θα επιμείνουμε σε αυτήν όταν με το καλό επιστρέψουμε στα σχολεία, με τη διά ζώσης διδασκαλία. Η συμμετοχή των παιδιών είναι πολύ ενθαρρυντική. Με τη συνδρομή των γονέων τους παρακολουθούν τα μαθήματα, ενώ μέρα με τη μέρα αποκτούν όλο και περισσότερες δεξιότητες στη χρήση της τηλεκπαίδευσης» σημειώνει η κ. Τσαρδακά και συμπληρώνει πως «η παράδοση των μαθημάτων και η εκπόνηση των εργασιών γίνονται με πρόγραμμα και μέτρο».

Τόνωση ψυχολογίας
Μάλιστα δίνει ιδιαίτερη έμφαση και στο συναισθηματικό-ψυχολογικό κομμάτι των παιδιών λέγοντας πως «η τηλεκπαίδευση βοηθά στη μάθηση και τη γνώση, όμως προσφέρει και τη δυνατότητα της συντροφικότητας, της καθημερινής επικοινωνίας. Τα παιδιά μένοντας τόσο καιρό στο σπίτι έχουν ανάγκη την καθημερινή επαφή με τη σχολική πραγματικότητα, να ακούσουν τους συμμαθητές τους, να μιλήσουν με τους εκπαιδευτικούς, να εκφραστούν, να πάρουν θάρρος και ελπίδα. Και αυτά τα συναισθήματα μοιραζόμαστε μαζί τους, γιατί για εμάς κυρίαρχη σημασία εκτός από τη μετάδοση γνώσεων, έχει η αγάπη και η ψυχοσυναισθηματική φροντίδα του παιδιού».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το