Τοπικά

Το 70% των μαθητών προς θετική κατεύθυνση από το Γυμνάσιο – Έρευνα των μαθητών του Ομίλου Δημοσιογραφίας

Μέσα από μια άτυπη έρευνα που οι ίδιοι οι μαθητές του Ομίλου Δημοσιογραφίας του 2ου Πρότυπου Γυμνασίου Βόλου πραγματοποίησαν στο σχολείο τους, μας μετέφεραν πως οι περισσότεροι συμμαθητές τους φαίνεται να προτιμούν τη θετική κατεύθυνση, καθώς θεωρούν ότι θα τους εξασφαλίσει ένα πιο σίγουρο επαγγελματικά μέλλον. Το 70% θεωρεί ότι η θετική κατεύθυνση ανταποκρίνεται στις φιλοδοξίες και στις προσδοκίες τους για το μέλλον. Η θεωρητική, όπως θα φανεί και παρακάτω, επιλέγεται κυρίως από μαθήτριες. «Κάποια παιδιά φαίνεται να έχουν ήδη αποφασίσει ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσουν, χωρίς βέβαια να το θεωρούν ακόμη δεδομένο. Το γυμνάσιο αν και θεωρείται το μεταβατικό στάδιο, αποτελεί τον προθάλαμο επεξεργασίας για την τελική απόφαση επιλογής. Θα συνυπολογιστούν και από την οικογένεια αρκετοί παράγοντες μέχρι να οριστικοποιεί αυτή η απόφαση. Ένα είναι σίγουρο πάντως, πως δεν χρειάζεται ούτε αποστήθιση – παπαγαλία, η οποία δεν βοηθάει τους νέους να σκεφτούν, ούτε προσήλωση σε εξάσκηση επίλυσης προβλημάτων. Οι νέοι έχουν ανάγκη τον εποικοδομητικό διάλογο, την κριτική σκέψη αλλά και την ανάπτυξη βήματος εξωστρέφειας» εξηγεί η υπεύθυνη του ομίλου, φιλόλογος Σοφία Κανταράκη, η οποία προσθέτει: «Δεν ξέρουμε σε έναν όμιλο «δημοσιογράφων» πόσο εύκολο είναι να βρεις υπέρμαχους των θετικών επιστημών», ωστόσο, οι ίδιοι απάντησαν ως εξής:

Βασιλική Χαρδαλούπα: Επιλέγω, πολύ συνειδητά τη θεωρητική κατεύθυνση αφού έχει τα μαθήματα που με ενδιαφέρουν περισσότερο. Η νεοελληνική γλώσσα, η αρχαία ελληνική και φυσικά η ιστορία είναι για μένα πολύ σημαντικά αφού μέσα από αυτά οι γνώσεις που αποκτώ με βοηθούν ώστε να μιλώ σωστά, με πλούσιο λεξιλόγιο και να χρησιμοποιώ έξυπνα επιχειρήματα. Επιπλέον θεωρώ πως είναι μονόδρομος η θεωρητική κατεύθυνση, αφού το επάγγελμα που επιθυμώ είναι αυτό της ψυχολογίας

Ανδρέας Καλλίας: Θα ακολουθήσω τη θετική κατεύθυνση. Για εμένα προσωπικά αυτή η κατεύθυνση θα με βοηθήσει να πετύχω τον στόχο μου που είναι η Σχολή Μηχανικών Αεροπορίας. Παρ’ όλα αυτά, θεωρώ πως δεν υπάρχει κατεύθυνση που είναι καλύτερη από την άλλη. Η επιλογή θα πρέπει να γίνεται καθαρά και μόνο με βάση ποιο επάγγελμα θέλει να ακολουθήσει το κάθε παιδί. Κατά την άποψή μου, τα επαγγέλματα του θετικού κλάδου είναι περισσότερα και πιστεύω ότι θα έχουν πιο πολλή ζήτηση στο μέλλον, καθώς η τεχνολογία αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς. Πάντως, ο καθένας οφείλει να κάνει την επιλογή του αμερόληπτος και χωρίς να έχει επηρεαστεί από τις επιθυμίες των γονιών του, των συγγενών του ή ακόμα και των φίλων του.

Βασιλάκου Μαργαρίτα: Θεωρώ πως όλα τα μαθήματα είναι εξίσου σημαντικά και χρήσιμα, αλλά αν έπρεπε να επιλέξω ένα τότε θα διάλεγα τη βιολογία. Πάντα μου άρεσε λίγο περισσότερο από τα υπόλοιπα μαθήματα και το θεωρώ πολύ ενδιαφέρον. Με τη βιολογία άρχισα να σκέφτομαι πιο «επιστημονικά» πώς λειτουργούν οι οργανισμοί γύρω μου. Πιο συγκεκριμένα, προχώρησα από τις παιδικές μου σκέψεις για τον κόσμο στις ρεαλιστικότερες και πιο σαφείς.

Ρίτα Καραΐσκου: Προσωπικά νιώθω εξοικειωμένη και με τα μαθήματα της θεωρητικής και της θετικής κατεύθυνσης. Φυσικά βέβαια, όπως όλοι άλλωστε, υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα μαθήματα τα οποία με γοητεύουν περισσότερο από τα άλλα και αυτά είναι τα μαθήματα της βιολογίας, της ιστορίας και των αρχαίων ελληνικών. Το μάθημα της βιολογίας μού αρέσει γιατί μαθαίνω καινούργια πράγματα για διάφορους οργανισμούς, η ιστορία γιατί μαθαίνω για το παρελθόν και με βοηθάει στη κρίση μου για το παρόν και τα αρχαία γιατί έτσι μαθαίνω για τη ρίζα της γλώσσας μου.

Χρυσαλένα Τόπα: Ένα δίλημμα το οποίο οι έφηβοι καλούνται να αντιμετωπίσουν είναι η επιλογή κατεύθυνσης. Κάθε μαθητής επιλέγει κατεύθυνση ανάλογα με το τι επάγγελμα θέλει να ακολουθήσει, σε ποια μαθήματα είναι καλύτερος και ποια του αρέσουν περισσότερο, τα θεωρητικά μαθήματα ή τα θετικά; Προσωπικά, προτιμώ τα θεωρητικά μαθήματα όπως η έκθεση, η λογοτεχνία, η ιστορία κ.ά. Ο κύριος λόγος που προτιμώ τα θεωρητικά μαθήματα από τα θετικά είναι γιατί στα περισσότερα δεν υπάρχει πάντα συγκεκριμένη απάντηση σε κάποια ερώτηση, αλλά ο μαθητής έχει τη δυνατότητα να εκφράσει τον τρόπο σκέψης του και να κάνει την απάντηση του σωστή ή λάθος σε αντίθεση με τα θετικά μαθήματα στα οποία σε κάθε ερώτημα υπάρχει μια καθορισμένη απάντηση.

Αναστασία Σκολαρίκη: Είναι βέβαιο πως ο καθένας από εμάς έχει έρθει κάποια στιγμή αντιμέτωπος με την κλασική ερώτηση «Σου αρέσουν περισσότερο τα θετικά ή τα θεωρητικά μαθήματα;», η οποία χαρακτηρίζει τα μαθητικά μας χρόνια και σίγουρα θα μας προκαλεί συγκίνηση κάθε φορά που θα την ανακαλούμε στη μνήμη μας, όταν θα είμαστε φοιτητές, εργαζόμενοι ή γονείς. Η απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα, βέβαια, ποικίλλει ανάλογα με την ηλικία μας. Λόγου χάριν, ενδεχομένως στην αρχή της φοίτησής μας στο Γυμνάσιο να είχαμε εκφράσει την αγάπη μας για τα θετικά μαθήματα, κάτι το οποίο δεν ίσχυε κατά την αποφοίτησή μας από αυτό. Κάτι αντίστοιχο μπορεί να συνέβη σε κάποιον, ο οποίος φαινόταν συνερπασμένος από τη μαγεία της Λογοτεχνίας, της Ιστορίας και της Γλώσσας, όταν φοιτούσε στην πρώτη τάξη του Γυμνασίου, αλλά συνεχίζοντας το ταξίδι του, ανακάλυψε τον σαγηνευτικό κόσμο των Μαθηματικών, της Φυσικής και της Χημείας, οπότε βυθίστηκε κυριολεκτικά στη διερεύνηση των συγκεκριμένων μαθημάτων. Ούτως ή άλλως, οι μαθητές απαντούν στο συγκεκριμένο ερώτημα είτε με βάση τους βαθμούς που κατέχουν στο κάθε μάθημα, είτε με βάση το κέντρισμα που πιθανόν να τους προκάλεσαν κάποια από τα μαθήματα που παρακολουθούν στο σχολείο. Προσωπικά, ανήκω στην περίπτωση της μαθήτριας, η οποία με την εισαγωγή της στο Γυμνάσιο, υπήρξε θερμή υποστηρίκτρια των θεωρητικών μαθημάτων, ορμώμενη από το πλήθος των λογοτεχνικών βιβλίων, στη μαγεία των οποίων βυθιζόταν κάθε βράδυ, προτού κοιμηθεί και ονειρευτεί τον εαυτό της ως ηρωίδα των γεγονότων που προβάλλουν. Ωστόσο, ένα κέντρισμα αρκούσε, προκειμένου να με κάνει να γευτώ τη μαγεία των αριθμών και των πειραμάτων, έστω και πρόσκαιρα, μέχρι που η φλόγα αυτή των θεωρητικών μαθημάτων αναφλόγησε στην ψυχή μου και παραμένει αναμμένη μέχρι σήμερα! Έτσι, γοητεύομαι κάθε φορά που βυθίζομαι στα διηγήματα του Παπαδιαμάντη και της Ζέη ή στα ποιήματα του Καβάφη και του Σεφέρη, στο μάθημα της λογοτεχνίας, αλλά και όταν περιδιαβαίνω τα σοκάκια του παρελθόντος, στο μάθημα της ιστορίας.

Ελένη Καραγιάννη: Από τις πιο σημαντικές αποφάσεις που παίρνουν οι μαθητές στα σχολικά τους χρόνια είναι το αν θα πάνε θετική ή θεωρητική κατεύθυνση. Προσωπικά πιστεύω ότι και οι δυο κατευθύνσεις έχουν έναν βαθμό δυσκολίας, όμως, όλα εξαρτώνται από τον μαθητή και τον κόπο που θέλει να διαθέσει για να περάσει σε μια σχολή. Για παράδειγμα εγώ καταλαβαίνω καλύτερα τα μαθηματικά και τη χημεία από τα αρχαία και την γλώσσα, όμως, έχω μαθήματα που με ενδιαφέρουν και στις δυο κατευθύνσεις όποτε όταν έρθει η ώρα να διαλέξω, θα επιλέξω με βάση τη σχολή που θέλω να ακολουθήσω και το επάγγελμα που θέλω να κάνω στο μέλλον.

Βλάσης Παχιός: Στο ερώτημα «ποια κατεύθυνση θέλω να ακολουθήσω και γιατί» η απάντηση είναι για εμένα εύκολη αυτή τη στιγμή, όμως, θεωρώ ότι μεγαλώνοντας ίσως κάποιες σκέψεις και αποφάσεις μου αλλάξουν. Η θετική κατεύθυνση είναι αυτή που μου αρέσει περισσότερο. Όχι ότι και στη θεωρητική κατεύθυνση δεν υπάρχουν μαθήματα που κινούν το ενδιαφέρον μου, αλλά κατανοώ καλύτερα τα μαθήματα της θετικής. Όχι μόνο τα κατανοώ, αλλά μου φαίνονται και πιο εύκολα και ενδιαφέροντα και τα αντιμετωπίζω με περισσότερη ευχαρίστηση. Είναι άλλωστε τα μαθήματα μέσα από τα οποία φτάνεις σε κάποιο από τα επαγγέλματα που προτιμώ. Βέβαια και τα μαθήματα της θεωρητικής κατεύθυνσης σε βοηθούν να γνωρίσεις και να κατανοήσεις καλύτερα τον κόσμο και τους ανθρώπους. Εγώ, όμως, μαγεύομαι από την εξέλιξη της τεχνολογίας, τις ανακαλύψεις, τις εφευρέσεις για αυτό και προτιμώ αυτή την κατεύθυνση.

Μαριάννα Καλογήρου: Προσωπικά θεωρώ ότι δεν έχω κάποια ιδιαίτερη κλίση σε μία από τις δύο αυτές κατηγορίες, καθώς και στις δύο τα πάω αρκετά καλά. Παρόλα αυτά, όσο και αν δεν μου αρέσουν ορισμένα μαθήματα στα θεωρητικά, όπως τα Αρχαία, θα έλεγα ότι έχω μεγαλύτερη κλίση στα θεωρητικά πάρα στις θετικές επιστήμες.

Φιλιώ Σακισλή: Βρισκόμαστε σε μια εποχή όπου οι επιλογές όσον αφορά τον επαγγελματικό προσανατολισμό έχουν αυξηθεί σημαντικά. Παρόλα αυτά οι επικρατέστερες κατευθύνσεις που καλούνται οι μαθητές λυκείων να επιλέξουν, παραμένουν η θετική και η θεωρητική. Ανάμεσα σε αυτές τις δύο κατευθύνσεις προτιμώ τη θετική, καθώς προσεγγίζει καλύτερα τον τρόπο σκέψης και τα ενδιαφέροντά μου. Συγκεκριμένα πιστεύω πως η λογική καθώς και ο τρόπος που θετικές επιστήμες ερμηνεύουν τον κόσμο είναι αυτά τα στοιχεία που με κέρδισαν, χωρίς, ωστόσο, να υποτιμώ την αξία άλλων επιστημών. Γενικά αυτό που απωθεί τους περισσότερους μαθητές να ακολουθήσουν τη θεωρητική είναι η μέθοδος διδασκαλίας που περιλαμβάνει τη στείρα αποστήθιση και η πληθώρα πληροφοριών.

Δήμητρα Αθανασάκη: Από τα δυο χρόνια που είμαι στο γυμνάσιο αντιλήφθηκα πως έχω κλίση στα θεωρητικά μαθήματα. Όχι πως δεν προσπαθώ στα υπόλοιπα, όμως, για παράδειγμα απεχθάνομαι τη φυσική, τα μαθηματικά τα αντέχω βέβαια! Μέσα από τα θεωρητικά μαθήματα μπορώ και εκφράζομαι μπορώ και αναπτύσσω τον λόγο μου. Αυτοί λοιπόν είναι οι λόγοι για τους οποίους επιλέγω τη θεωρητική κατεύθυνση

Πρόδρομος Νατσικόπουλος: Στη βαθμίδα του λυκείου στην οποία βρίσκομαι, εγώ και όλοι οι μαθητές καλούμαστε να επιλέξουμε μια κατεύθυνση. Αυτή η επιλογή είναι μια από τις πολλές που θα κάνουν στη ζωή τους και κρίνει το μέλλον τους. Προσωπικά πιστεύω ότι κλίνω προς την θεωρητική κατεύθυνση, γιατί μ΄ αρέσει το διάβασμα και σαν άνθρωπος δεν είμαι πρακτικός, μένω περισσότερο στην θεωρία. Φυσικά αυτή η κατεύθυνση έχει διάβασμα αλλά μέσω αυτής ξέρω ότι μπορώ να ανοίξω αρκετούς ορίζοντες και να πετύχω εκεί που στοχεύω

Ελπίδα Πολυτεχνίδη: Προσωπικά θεωρώ όλα τα μαθήματα σημαντικά, ανεξάρτητα με την κατεύθυνση που θα ακολουθήσω, αλλά μου αρέσουν πιο πολύ τα μαθήματα της θετικής. Αυτό οφείλεται στο ότι από μικρή ηλικία δεν είχα και την καλύτερη σχέση με τα φιλολογικά μαθήματα. Συν τοις άλλοις, βρίσκω τα θετικά μαθήματα πιο ενδιαφέροντα αλλά και πιο πρακτικά, πέρα από την έκθεση που είναι κύριο μάθημα εξετάσεων. Τέλος, το επάγγελμα που σκέφτομαι να ακολουθήσω ανήκει στην θετική κατεύθυνση για αυτό και δίνω περισσότερη σημασία στα μαθήματα της θετικής.

Μελίνα Χαραλαμπίδη: Τα μαθήματα της θεωρητικής κατεύθυνσης ήταν αυτά που πάντα με ενδιέφεραν και με ενθουσίαζαν περισσότερο. Κυρίως το μάθημα της Λογοτεχνίας-Κειμένων. Αυτό γιατί μέσα από αυτά τα λογοτεχνικά κείμενα μου δίνεται η ευκαιρία να μελετήσω και να καταλάβω ένα κείμενο. Να εκφραστώ πάνω του και να το σχολιάσω με την δική μου κρίση και αντίληψη. Γενικά έχω την ελευθερία του δικού μου λόγου και γραφής. Είναι κάτι που με ενδιαφέρει και κάτι που αξίζει να ασχοληθεί κανείς. Αντιθέτως με τη θετική κατεύθυνση. Δεν μου αρέσει καθόλου. Κυρίως τα μαθηματικά, καθώς περιορίζομαι σε μονότονες πράξεις!

Καλλιόπη Ζαμπέκα: Προσωπικά εγώ προτιμώ να πάω στην θετική κατεύθυνση διότι τα εξεταζόμενα μαθήματα και οι θετικές επιστήμες με ενδιαφέρουν πιο πολύ. Τέλος η επιλογή της κατεύθυνσης από τα παιδιά καθορίζεται σημαντικά από την κλίση που έχουν σε κάποια μαθήματα καθώς και από το επάγγελμα που ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν.

Ανδρέας Ρεμί: Στο λύκειο όλοι οι μαθητές οφείλουν να διαλέξουν ποια κατεύθυνση σπουδών θα ακολουθήσουν. Δύο από αυτές είναι η θεωρητική και η θετική. Εγώ όταν έρθει η στιγμή να επιλέξω θα πάω θετική κατεύθυνση διότι μου αρέσουν περισσότερο οι θετικές επιστήμες από τις θεωρητικές. Επίσης, ένας άλλος λόγος όπου θα διαλέξω την θετική κατεύθυνση είναι επειδή θέλω να ασχοληθώ με τον τομέα της ιατρικής. Γι’ αυτό προτιμώ θετική κατεύθυνση από θεωρητική.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το