Ελλάδα

Το 6% των Ελλήνων δεν θα πάει διακοπές λόγω… ακρίβειας – Πού θα ξοδέψουν τα λεφτά τους όσοι ταξιδέψουν

Η Klarna, η κορυφαία παγκοσμίως υπηρεσία πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης, παρουσιάζει τον δεύτερο γύρο στοιχείων από την τελευταία έρευνα που έτρεξε με τίτλο “Travel Report”.

Η έρευνα αποκαλύπτει τις επιπτώσεις που έχει η συνεχιζόμενη αύξηση του κόστους ζωής στα σχέδια των Ελλήνων καταναλωτών για τις φετινές καλοκαιρινές διακοπές.

Ένα μεγάλο ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών έχει προσαρμόσει τον προϋπολογισμό του για τις διακοπές στη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η αύξηση του κόστους ζωής. Σύμφωνα με την έρευνα της Klarna, το 53% των ερωτηθέντων επιλέγουν πιο προσιτά καταλύματα αυτό το καλοκαίρι, ενώ το 39,7% αναζητούν πιο προσιτές επιλογές μεταφοράς. Επιπλέον, το 29,7% των Ελλήνων καταναλωτών σχεδιάζει να μειώσει τον αριθμό των ταξιδιών που πραγματοποιεί και το 25,3% επιλέγει να συντομεύσει τη διάρκεια των διακοπών του.

Από το σύνολο των Ελλήνων καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα, το 6% δήλωσε ότι δεν θα ταξιδέψει καθόλου αυτό το καλοκαίρι, με την πλειονότητά τους (62,2%) να αναφέρει την αύξηση του κόστους ζωής ως τον κύριο λόγο για την απόφαση αυτή.

Η τάση του εσωτερικού τουρισμού
Μια δημοφιλής ταξιδιωτική τάση σε Ευρώπη και ΗΠΑ, που συμβάλλει επίσης στη μείωση των εξόδων διακοπών, είναι οι “Staycations”, όπου οι ταξιδιώτες επιλέγουν να εξερευνήσουν τις χώρες τους. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι και Αμερικανοί ταξιδιώτες (51%) σχεδιάζουν να κάνουν διακοπές στη χώρα τους.

Ομοίως, το 73% των Ελλήνων καταναλωτών σχεδιάζει να ταξιδέψει εντός της Ελλάδας για διακοπές. Περίπου 6 στους 10 της Gen Z (18-25) και πάνω από το 70% των Millennials (26-41), της Gen X (42-57) και των Baby boomers (58-78) θα επιλέξουν τον εσωτερικό τουρισμό φέτος.

Πως κατανέμεται το budget για τις καλοκαιρινές διακοπές
Ο προϋπολογισμός εξόδων των Ελλήνων καταναλωτών για τις επερχόμενες καλοκαιρινές διακοπές ποικίλλει σε μεγάλο βαθμό. Ένα σημαντικό μέρος των καταναλωτών κρατάει τα έξοδά του σχετικά χαμηλά, με την πλειονότητα (35,7%) να δαπανά μεταξύ 301€ και 600€ (ανά άτομο και ανά ταξίδι).

Είτε οι ταξιδιώτες αναζητούν προορισμούς σε νησιά είτε σε χωριά, η Klarna προσφέρει ευέλικτες λύσεις για τη διαχείριση του προϋπολογισμού. Όταν πληρώνουν για ταξιδιωτικές αγορές υψηλού κόστους, όπως διαμονή και μεταφορά, το 73,7% των Ελλήνων έχει δηλώσει ότι θα προτιμούσε να χωρίσει τις πληρωμές του σε ισόποσες άτοκες δόσεις. Με το Pay in 3 της Klarna που επιτρέπει τον διαχωρισμό των αγορών σε 3 άτοκες δόσεις, οι Έλληνες ταξιδιώτες μπορούν να απολαμβάνουν αυξημένη ευελιξία στις κρατήσεις τους μέσω κορυφαίων πλατφορμών όπως η Airbnb.

Οι προτεραιότητες των Ελλήνων καταναλωτών για τα καλοκαιρινά ταξίδια
Οι Έλληνες καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν τα περισσότερα χρήματα στο φαγητό (57%) και τη διαμονή (56,8%). Οι Gen Z και οι Millennials είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα στο φαγητό (59,4% και 55,8% αντίστοιχα), ενώ οι Gen X και οι Baby boomers στη διαμονή (60,2% και 63,4% αντίστοιχα). Επιπλέον, οι τρεις κυριότεροι παράγοντες που λαμβάνουν υπόψη τους οι Έλληνες καταναλωτές όταν σχεδιάζουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές είναι ο προϋπολογισμός (67,3%), η ασφάλεια (48,5%) και η μεταφορά (41,5%).

Ο Ηλίας Πίτσαβος, Επικεφαλής της Klarna στην Ελλάδα, δήλωσε: «Εν μέσω των σημερινών προκλήσεων του κόστους ζωής, η Klarna είναι η έξυπνη λύση για τη διαχείριση του προϋπολογισμού των διακοπών. Η πρόσφατη έρευνα αποκαλύπτει μία έντονη προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών για ευέλικτες επιλογές πληρωμών. Παραμένουμε αφοσιωμένοι στην εξυπηρέτηση των πελατών μας, προσφέροντας καινοτόμες λύσεις καθώς σχεδιάζουν και απολαμβάνουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές.»

Η έρευνα καταναλωτών της Klarna διεξήχθη σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Dynata σε 10 χώρες (Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ισπανία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2024 και περιλαμβάνει τουλάχιστον 1.000 ερωτηθέντες σε κάθε χώρα. Συνολικά, συμμετείχαν 11.231 καταναλωτές. Το δείγμα είναι εθνικά αντιπροσωπευτικό και επιλέχθηκε από την εταιρεία ερευνών Dynata.

Πηγή: imerisia.gr

Share
Ετικέτες: διακοπέςΈλληνες

Πρόσφατα άρθρα

Λαμία: 65χρονος έπεσε θύμα ληστείας και ξυλοδαρμού από έναν παλιό γειτονά του

Θύμα ληστείας έπεσε ένας 65χρονος στη Λαμία στο σπίτι του, όπου ένας ληστής εισέβαλε από…

19 Σεπτεμβρίου 2024

Νοτοπούλου: Ενώ ήμουν σε συνέντευξη, ο κ. Κασσελάκης μου ζητούσε να τον εκθειάσω

Η Κατερίνα Νοτοπούλου μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του OPEN επέμενε στις καταγγελίες της κατά…

18 Σεπτεμβρίου 2024

Σαν επιστημονική φαντασία: Ανακαλύφθηκε «τρίτη κατάσταση ύπαρξης» ανάμεσα στη ζωή και τον θάνατο

Βιολόγοι ερευνητές έκαναν μια σημαντική ανακάλυψη, αποκαλύπτοντας την ύπαρξη μιας «τρίτης κατάστασης» που ξεπερνά την…

18 Σεπτεμβρίου 2024

Φαράγγι της Σαμαριάς: Πώς έγινε η τραγωδία με την νεκρή τουρίστρια – Βγήκαν σώοι και οι 1.074 επισκέπτες

Συγκλονισμένη είναι η Κρήτη από τον θανάσιμο τραυματισμό τουρίστριας από πτώση βράχου, στο φαράγγι της…

18 Σεπτεμβρίου 2024

«Δεν έγινε καν προειδοποίηση» – Τι λέει ο πατέρας του πρώτου μαθητή που πήρε αποβολή λόγω κινητού

Ένα 14χρονος μαθητής στη Μαγούλα Αχαΐας βίωσε πρώτος τις συνέπειες της εφαρμογής του κανονισμού για…

18 Σεπτεμβρίου 2024

Κακοκαιρία Boris: Στους 23 οι νεκροί από τις καταστροφικές πλημμύρες στην κεντρική Ευρώπη

Ο απολογισμός των πλημμυρών που προκάλεσε η καταιγίδα Μπόρις στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη αυξήθηκε…

18 Σεπτεμβρίου 2024