Τοπικά

Την εκπαίδευση των ελεγκτών οδικής ασφάλειας στη Σαουδική Αραβία ανέλαβε Εργαστήριο Οδοποιίας του Π.Θ. 

Την εκπαίδευση των ελεγκτών οδικής ασφάλειας της Σαουδικής Αραβίας έχει αναλάβει το Εργαστήριο Οδοποιίας του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο πλαίσιο συνεργασίας που έχει αρχίσει από τον περασμένο Ιούνιο.
Τους διεθνείς του ορίζοντες διευρύνει το Εργαστήριο Οδοποιίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας το οποίο μετά τις συνεργασίες του με διάφορες χώρες της Βαλκανικής και την Κύπρο, προσφέρει την πολύτιμη επιστημονική του γνώση και στη Σαουδική Αραβία.

Ο διευθυντής του Εργαστηρίου κ. Νίκος Ηλιού ανέφερε πως μετά από πρόσκληση της κυβέρνησης της Σαουδικής Αραβίας και σε συνεργασία με ελληνικές εταιρείες έχουν αναλάβει τη εκπαίδευση και πιστοποίηση των ελεγκτών οδικής ασφάλειας της συγκεκριμένης χώρας που αριθμεί κοντά στα 40.000.000 κατοίκους και διαθέτει μια πολύ μεγάλη έκταση. Στο πλαίσιο αυτό επιχειρείται η δημιουργία ενός Κέντρου Εκπαίδευσης Οδικής Ασφάλειας.


Ο ίδιος βρίσκεται στη Σαουδική Αραβία κάθε μήνα έχοντας αρχίσει από τον περασμένο Ιούνιο την εκπαίδευση των ελεγκτών οι οποίοι μελετούν την οδική ασφάλεια των δρόμων.
«Κάτι αντίστοιχο κάναμε και στην Ελλάδα έχοντας βγάλει τους πρώτους ελεγκτές. Το έργο μας αναγνωρίστηκε και διεθνώς και μας κάλεσαν στη Σαουδική Αραβία, όπου θα γίνει το Κέντρο με αναφορά την ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής, ώστε να ωφεληθούν και άλλες χώρες, όπως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Εμείς υλοποιούμε ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης πολύ υψηλών προδιαγραφών» τόνισε ο κ. Ηλιού.

Ο ίδιος συμπλήρωσε πως «αυτή η συνεργασία είναι πολύ τιμητική για το Εργαστήριο Οδοποιίας και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας συνολικά. Τον Μάιο προγραμματίζεται να έχει ολοκληρωθεί το στήσιμο του κέντρου, αλλά η εκπαίδευση και πιστοποίηση θα έχει μεγαλύτερο χρονικό ορίζοντα, ενώ μετέπειτα μπορεί να έχουμε και τον ρόλο του συμβούλου».
Ο κ. Ηλιού πρόσθεσε πως η Σαουδική Αραβία έχει ένα μεγάλο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, κοντά στα 70.000 χιλιόμετρα, όταν η Ελλάδα έχει μεταξύ 2.500-3.000 χιλιομέτρων. Ακόμη και μέσα στις πόλεις περνούν αυτοκινητόδρομοι με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας το κάθε ρεύμα με ανισόπεδους κόμβους και πολύ σημαντική κυκλοφορία.

Βέβαια οι υποδομές οδικής ασφάλειας χρειάζονται αναβάθμιση και γίνονται πολλά ατυχήματα και δυστυχώς με νεκρούς, ενώ τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν έχουν άλλες μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις. «Να σκεφθεί κανείς ότι βάζουν στηθαία μπροστά από τις κολόνες για να προστατευτούν. Και εκεί χρειάζεται μια αλλαγή φιλοσοφίας και κουλτούρας για την οδική ασφάλεια».
Παράλληλα το Εργαστήριο Οδοποιίας στοχεύει και σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια της Σαουδικής Αραβίας για την έναρξη κάποιου μεταπτυχιακού προγράμματος ή επιμόρφωσης και διά βίου μάθησης μηχανικών στα κυκλοφοριακά θέματα. Άλλωστε το ίδιο έγινε και στην Κύπρο με αγγλόφωνα προγράμματα εκπαίδευσης.
Ερωτηθείς δε, πόσο είναι το κόστος της βενζίνης στη Σαουδική Αραβία επισήμανε πως ανέρχεται στα 10-15 λεπτά το λίτρο.
Ο κ. Ηλιού κατέληξε λέγοντας πως «το Πανεπιστήμιο είναι εδώ για να βοηθά την κοινωνία και, όσοι απευθύνονται στο Εργαστήριό μας για συγκοινωνιακά θέματα και ζητήματα οδικής ασφάλειας, έχουν τη συμπαράστασή μας».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το