Τοπικά

Τηλεδιάσκεψη διευθυντών σχολείων στη Μαγνησία για την αξιολόγηση

Τηλεδιάσκεψη με στελέχη του υπουργείου Παιδείας για την έναρξη της αξιολόγησης στα σχολεία είχαν χθες το μεσημέρι όλοι οι διευθυντές και οι προϊστάμενοι σχολικών μονάδων της Μαγνησίας, όπου και έλαβαν οδηγίες για το πώς θα διεξαχθεί η όλη διαδικασία.
Πανελλαδικά θα αυτοαξιολογηθούν 14.000 σχολικές μονάδες. Η εσωτερική αξιολόγηση θα γίνεται από την κάθε σχολική μονάδα και η εξωτερική αξιολόγηση από τον συντονιστή εκπαιδευτικού έργου. Τη γενική καθοδήγηση της όλης διαδικασίας έχουν το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και η αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Μέχρι τέλη Ιουνίου τα σχολεία θα πρέπει να έχουν συντάξει την Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης. Τα σχολεία θα εντοπίζουν τα δυνατά και αδύνατα σημεία τους και θα προτείνουν λύσεις και πρακτικές.

Μέχρι τέλη του μηνός ο διευθυντής του σχολείου συγκαλεί ειδική συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων, όπου ενημερώνει για το σύστημα συλλογικού προγραμματισμού – εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης του έργου της σχολικής μονάδας.
Σε κάθε σχολείο συστήνονται ομάδες εργασίας των εκπαιδευτικών για την παραγωγή του υλικού. Μέχρι τέλος Μαΐου η κάθε ομάδα εργασίας συλλέγει τεκμήρια με τη λειτουργία και το έργο της σχολικής μονάδας για τον θεματικό άξονα που έχει αναλάβει. Επίσης προετοιμάζει την εισήγηση του έργου για τον κάθε θεματικό άξονα. Αρχές Ιουνίου η διεύθυνση του σχολείου συγκαλεί ειδική συνεδρίαση, όπου οι εκπαιδευτικοί κάνουν την αποτίμηση της διαδικασίας εντοπίζοντας τα θετικά σημεία και τα σημεία προς βελτίωση. Μετά τη συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων και μέχρι τις 25 Ιουνίου καταχωρίζονται τα δεδομένα της αξιολόγησης του ΙΕΠ .

Η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας κ. Μαρία Γιαννουλή επισήμανε πως «η αξιολόγηση επιχειρείται να διεξαχθεί σε μια πολύ ιδιαίτερη χρονική περίοδο, γι’ αυτό και θεωρούμε πως το χρονικό διάστημα είναι άκαιρο. Ο κλάδος μας αντιδρά γιατί η αξιολόγηση επιπλέον θα επιφέρει την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, όταν υπάρχουν διάφοροι κοινωνικοοικονομικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη λειτουργία τους. Μια συνέπεια ακόμη μπορεί να είναι η γονεϊκή επιλογή, καθώς οι γονείς θα μπορούν να βλέπουν μέσα από τις ιστοσελίδες των σχολείων τις αυτοαξιολογήσεις που έχουν κάνει. Αντί το υπουργείο Παιδείας να επιλύσει το πλήθος προβλημάτων που έχει προκληθεί μέσα στην πανδημία με την υποστελέχωση, τις ελλιπείς κτιριακές υποδομές, επιχειρεί να φορτώσει όλα αυτά τα ζητήματα στα σχολεία για να αυτοαξιολογηθούν».
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο.
Η διευθύντρια του 1ου ΓΕΛ Βόλου κ. Βόλου Λοντρίδου ανέφερε πως «και πριν τρία με τέσσερα χρόνια είχε ξεκινήσει μια διαδικασία αυτοαξιολόγησης από τις σχολικές μονάδες. Τα σχολεία είναι ζωντανά και δεν έχουν κάτι φοβηθούν. Η διαφορά είναι πως φέτος οι συνθήκες λόγω κορωνοϊού είναι ιδιόρρυθμες, με αποτέλεσμα πολλά πράγματα που γίνονταν στα σχολεία, τώρα να μην μπορούν να υλοποιηθούν. Για παράδειγμα στο σχολείο μας κάθε χρόνο υλοποιούσαμε ποικίλες εκπαιδευτικές, πολιτιστικές και άλλες δράσεις, αλλά φέτος οι μαθητές πρόλαβαν να συμμετάσχουν μόνο στον διαγωνισμό της αστρονομίας».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το