Τοπικά

Τη σιδηροδρομική σύνδεση με τις δύο ΒΙ.ΠΕ. και το λιμάνι του Βόλου προωθεί ο ΟΣΕ 

Θα δημοπρατήσει ο ΟΣΕ τη σύνδεση του δικτύου με τις δύο βιομηχανικές περιοχές και το λιμάνι του Βόλου. Έχουν εκπονηθεί από το 2018 οι τεχνικές μελέτες της α’ φάσης για τη σύνδεση των ΒΙ.ΠΕ. 1 και 2 του Βόλου και του λιμένος Βόλου με τη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισας – Βόλου, αλλά τα έργα δεν έχουν προχωρήσει. Επίσης ανακοινώθηκε πως θα εφαρμοστεί μελέτη για τη σύνδεση της βιομηχανικής περιοχής Αλμυρού με το σιδηροδρομικό δίκτυο Λάρισας – Βόλου, η οποία ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο του 2007 αλλά χωροθέτηση δεν υπάρχει.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του ΟΣΕ συμπεριλαμβάνονται και νέα έργα στον σχεδιασμό, με οριστικές μελέτες, συνολικού κόστους 1,6 εκατ. ευρώ, που έχουν ορίζοντα ολοκλήρωσης δύο ετών, ενώ ο προϋπολογισμός των έργων εκτιμάται στα 100 εκατ. ευρώ. Πρόκειται, σύμφωνα πάντα με τον ΟΣΕ, για τη σύνδεση της βιομηχανικής περιοχής Αλμυρού με το σιδηροδρομικό δίκτυο Λάρισας – Βόλου, με νέα μονή γραμμή μήκους 35 χλμ., καθώς και τη σύνδεση των ΒΙΠΕ1 και 2 και του Πορθμείου Βόλου με τη γραμμή Λάρισας-Βόλου. Ήδη ετοιμάζεται η πρόταση για χρηματοδότηση μέσω Connecting Europe Facility (CEF), ΕΣΠΑ, εθνικών πόρων.

Για τον Βόλο, ωστόσο, στο πρόγραμμα Connecting Europe Facility είναι ενταγμένα μόνο τα έργα της σύνδεσης με τις δύο βιομηχανικές περιοχές, ενώ για τη σύνδεση της βιομηχανικής περιοχής Αλμυρού με το σιδηροδρομικό δίκτυο Λάρισας – Βόλου, με νέα μονή γραμμή μήκους 35 χιλιομέτρων, η μελέτη βρίσκεται στα συρτάρια από το 2007 και δεν υπάρχει τελική χωροθέτηση.

Σκοπός της σιδηροδρομικής σύνδεσης είναι να καλύψει τη μεταφορά εμπορευμάτων από την περιοχή του συγκροτήματος της βαριάς βιομηχανίας της SOVEL προς την υπόλοιπη Ελλάδα και προς την Ευρώπη. Ακόμη να υπάρχει εφικτότητα σύνδεσης με τον υφιστάμενο σιδηροδρομικό σταθμό στο Αερινό. Επίσης να συνδεθεί με τις εγκαταστάσεις του Αεροδρομίου της Αγχιάλου, αλλά και να εξυπηρετήσει τις μετακινήσεις των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής Αλμυρού, με τη δημιουργία του προτεινόμενου Σιδηροδρομικού Σταθμού στην περιοχή αυτή. Παράλληλα θα υπάρξει αποσυμφόρηση της Εθνικής Οδού από τα 50.000 φορτηγά ανά έτος, με αποτέλεσμα τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Η χάραξη
Η προτεινόμενη χάραξη μετά τον ορεινό όγκο Μεταλλείον διέρχεται στην ανατολική πλευρά του υψιπέδου του Αερινού, στις παρυφές του παρακείμενου ορεινού όγκου, εν συνεχεία διέρχεται σε απόσταση πάνω από 500 μ. ανατολικά – νοτιοανατολικά της αρχαιολογικού ενδιαφέροντος θέσης «Γουρανόσταβλος», εν συνεχεία διέρχεται στην ανατολική πλευρά του Λαχανορέματος από την οποία απομακρύνεται προς ανατολάς, ώστε να διέλθει ανατολικά λοφίσκου και να αποφύγει έτσι τη δυτική πλευρά του λοφίσκου, αποφεύγοντας έτσι τα προβλήματα κατολίσθησης που έχουν εντοπισθεί από τη γεωλογική αναγνώριση.
Μετά το Λαχανόρεμα η προτεινόμενη χάραξη αποφεύγει την αρχαιολογικού ενδιαφέροντος ζώνη για να κινηθεί στη συνέχεια με μια τεταμένη χάραξη δυτικά του αεροδρομίου, σε απόσταση ασφαλείας από το όριο του διαδρόμου, μη εμποδίζοντας έτσι την κίνηση των αεροσκαφών, για να καταλήξει στις εγκαταστάσεις της Sovel.
Το σύνολο της χάραξης είναι 34.916,04 m, η σιδηροδρομική γραμμή προβλέπεται να είναι κανονικού εύρους, ενώ θα δημιουργηθούν οδικά τμήματα για την αποκατάσταση της τοπικής οδικής επικοινωνίας.
Ο καινούργιος σιδηροδρομικός άξονας θα δύναται να εξυπηρετείται από τρεις σιδηροδρομικούς σταθμούς (του αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου θα αποτελέσει ξεχωριστή μελέτη) και ειδικότερα τον Σταθμό Λατομείου, τη νέα σιδηροδρομική στάση Αερινού και το νέο σιδηροδρομικό σταθμό Αλμυρού.
Ο νέος σιδηροδρομικός σταθμός Αλμυρού θα βρίσκεται σε απόσταση 2,5 χλμ από τον οικισμό του Αλμυρού. Η κατασκευή του αποσκοπεί στην παροχή επιβατικών σιδηροδρομικών υπηρεσιών. Πρέπει να αναφερθεί επίσης ότι επειδή δεν δύναται να κατασκευαστεί σύστημα ηλεκτροκίνησης εντός του εργοστασίου SOVEL (επειδή παρεμποδίζει τη φορτοεκφόρτωση των βαγονιών) προτείνεται, ο συρμός να καταφθάνει στον σταθμό του Αλμυρού με ηλεκτροκινούμενη μηχανή και από εκεί να τον παραλαμβάνει ντιζελοκίνητη μηχανή, οδηγώντας τον στον προαύλιο χώρο του εργοστασίου (απόσταση 3,5 χλμ.).
Ο προϋπολογισμός του έργου με τις μελέτες, ανέρχεται στο ποσό των 92 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ και απρόβλεπτα), ενώ τα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος (φυτοτεχνικά, αποκατάσταση τοπίου, προστασία εδάφους-υδάτων κ.λπ.) εκτιμώνται συνολικά σε 820.000,00 € περίπου.

«Βαλτώνει» η ηλεκτροκίνηση
Η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, έργο του ΟΣΕ καθυστερεί εξαιτίας διαμάχης για τη χάραξη της γραμμής. Το έργο ενταχθεί άμεσα, με οποιαδήποτε χάραξη και στην πορεία να γίνουν, αν απαιτηθεί, διορθωτικές κινήσεις, σύμφωνα με την Περιφέρεια.

 

 

 

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το