Θ Plus

Τι πρέπει να λάβετε υπόψη όταν επιλέγετε ένα σετ ιμάντα χρονισμού

 

Ο ιμάντας στροφαλοφόρου άξονα είναι ένα τμήμα που χρησιμοποιείται σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης για το συγχρονισμό της βελτίωσης του πόλου κίνησης και των εκκεντροφόρων. Είναι τοποθετημένο με ένα συγκεκριμένο σκληρό δόντι που διασυνδέεται με το γρανάζι της ράβδου κίνησης και τους δύο εκκεντροφόρους άξονες. Λόγω της ακριβούς εξέλιξης των δοντιών του ιμάντα κίνησης, οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής ανοίγουν και κλείνουν ταυτόχρονα με τους θαλάμους.

Τα δύο κομμάτια του κινητήρα συνδέονται μεταξύ τους μέσω ενός οδοντωτού ιμάντα, που γενικά ονομάζεται αλυσίδα χρονισμού ή ιμάντας στροφαλοφόρου άξονα. Το εξάρτημα συγχρονίζει τον άξονα περιστροφής του πόλου κίνησης του κινητήρα και του εκκεντροφόρου άξονα, ώστε να ανοίγουν και να κλείνουν οι βαλβίδες του κινητήρα στο νόμιμο δευτερόλεπτο για να εξασφαλιστεί η ομαλή καύση. Αυτή τη στιγμή, μπορείτε να δείτε τη σημασία του ιμάντα του στροφαλοφόρου άξονα στη διαδικασία εκκίνησης του κινητήρα, καθώς οι βαλβίδες ανοίγουν και πλησιάζουν επιτρέποντας την ανάμειξη αέρα/καυσίμου και την εξαέρωση των ατμών αερίου.

Υλικά ιμάντα χρονισμού

Διαφορετικά υλικά χρησιμοποιούνται για τη διευθέτηση και τη συναρμολόγηση των ιμάντων στροφαλοφόρου άξονα και η εξερεύνηση κινείται διαρκώς προς την κατεύθυνση νέων, πιο αποτελεσματικών υλικών, πιο χρήσιμες και λιγότερο θορυβώδεις επιλογές.

  1. Ιμάντες στροφαλοφόρου άξονα – ελαστικοί
  2. Πίσω δεσμοί – πολυουρεθάνη
  3. Γραβάτες πλάτης – υφή

οι πιο δημοφιλείς ιμάντες χρονισμού

  • Ιμάντας χρονισμού Contitech 5mm Pitch 381mm X 9.4mm
  • Ιμάντας χρονισμού Contitech 2.5mm Pitch 200mm X 6mm
  • Ιμάντας χρονισμού RS PRO 2mm Pitch 233 mm X 6mm
  • Ιμάντας χρονισμού Contitech 5mm Pitch 450mm X 15mm

Ποια είναι η λειτουργία του

Ο οδοντωτός ιμάντας κινείται από την κινητήρια ράβδο και συγχρονίζει την κίνηση μεταξύ των εκκεντροφόρων (ή μόνο ενός εκκεντροφόρου) και της κινητήριας ράβδου. Ο ιμάντας του στροφαλοφόρου άξονα κινεί επιπλέον συχνά βοηθητικές μονάδες, για παράδειγμα, το σιφόνι νερού και μερικές φορές τον έλεγχο ισχύος. Παρ’ όλα αυτά, αυτό δεν συμβαίνει πολλές φορές με τους πιο σύγχρονους κινητήρες. Εδώ οι πρόσθετες μονάδες βασίζονται σε άλλα κινούμενα μέρη με στόχο να παρουσιάζεται ο οδοντωτός ιμάντας για να κατεβάζει ουσιαστικά τα φορτία.. Η πρωταρχική αποστολή του ιμάντα του στροφαλοφόρου άξονα είναι να κινεί με ακρίβεια τον εκκεντροφόρο άξονα, ο οποίος είναι υπεύθυνος για το άνοιγμα και το κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής. Αναμφίβολα μπορεί κανείς να φανταστεί τι θα συμβεί στην περίπτωση που ο ιμάντας στροφαλοφόρου άξονα χρειάζεται περισσότερη πίεση, “χοροπηδάει” γρανάζια ή σταδιακά σκίζεται: Οι βαλβίδες θα ανοίξουν σε κάποια απαράδεκτη στιγμή και στη συνέχεια οι χτυπημένοι κύλινδροι θα γυρίσουν. Με το κάρμα, για την περίπτωση αυτή θα πρέπει να αντικατασταθούν μόνο οι βαλβίδες και η κεφαλή του θαλάμου . Οι άτυχοι δεν μπορούν να προσπαθήσουν να μην αλλάξουν ολόκληρο το μηχάνημα Οι μειονεκτήματα του ιμάντα στροφαλοφόρου άξονα περιλαμβάνουν ως επί το πλείστον το ρίσκο να σπάσει απότομα. Αυτό δεν οφείλεται απλώς στο βάρος του κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας, αλλά επιπλέον στον τρόπο με τον οποίο το υλικό γίνεται αδύναμο μακροπρόθεσμα. Η σταθερή ένταση, η ξηρότητα, καθώς και η παραμέληση προκαλούν την ταχύτερη πρόοδο του ιμάντα στροφαλοφόρου άξονα. Επιπλέον, δεδομένου ότι το λάδι κινητήρα βλάπτει τον ιμάντα, η δραστηριότητα της τελευταίας επιλογής θα πρέπει να στεγάζεται εξωτερικά του κινητήρα . Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν επίσης μοναδικοί ιμάντες στροφαλοφόρου άξονα, οι οποίοι λειτουργούν σε ένα… ντους λαδιού. Οι παραγωγοί εμπιστεύονται ότι αυτό προτρέπει σε ακόμη χαμηλότερη λείανση και λιγότερη καταπόνηση του κινητήρα.

Πότε ήρθε η ώρα να αλλάξετε τον ιμάντα χρονισμού

Οι εγκεκριμένες αποστάσεις κυμαίνονται από 90.000 έως 130.000 μίλια. Μπορείτε να βρείτε τη συνιστώμενη διάρκεια για την αντικατάσταση του ιμάντα στροφαλοφόρου άξονα στο πρόγραμμα συντήρησης του οχήματός σας.Η αλήθεια είναι ότι σε ορισμένες περιπτώσεις ο ιμάντας αντέχει πολύ περισσότερα χιλιόμετρα χωρίς αντικατάσταση. Έχουμε δει ένα όχημα με πάνω από 200.000 χιλιόμετρα που δεν έχει αντικαταστήσει ποτέ το κιβώτιο ταχυτήτων. “Απλώς θα συνεχίσω να ελέγχω συνεχώς την κατάσταση του ιμάντα και όλα θα είναι καλά”, ήταν η αντίδραση του ιδιοκτήτη. “Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου ο ιμάντας στροφαλοφόρου άξονα σπάει όχι ακριβώς στα προτεινόμενα χιλιόμετρα. Συνήθως, αυτές οι πρόωρες απογοητεύσεις οφείλονται σε κατεστραμμένες ή παλιές τροχαλίες και τεντωτήρες, διαρροές από σιφώνια νερού, κακόβουλη τάνυση ή κηλίδες από λάδι κινητήρα.

Έχοντας αυτό κατά νου, δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη συνθήκη που να σας ενημερώνει για το πότε πρέπει να αντικαταστήσετε τη ζώνη σας. Ανεξάρτητα από αυτό, μπορείτε να εξετάσετε τα πράγματά σας για ενδείξεις φθοράς. Συνήθως καλύπτεται με πλαστικά ή μεταλλικά καλύμματα. Μπορείτε να ενθαρρύνετε κάποιον να εξαλείψει τα καλύμματα και να επιθεωρήσετε εξωτερικά την κατάσταση της ζώνης. Μπορείτε γενικά να το κάνετε αυτό ρίχνοντας πραγματικά μια ματιά στον εαυτό σας και σε περίπτωση που έχετε επαρκή δεδομένα και ικανότητα. συχνά δεν υπάρχουν σημάδια εκ των προτέρων προειδοποίησης πριν από τη θραύση του ιμάντα στροφαλοφόρου άξονα.

 Σε κάθε περίπτωση, τα παρακάτω είναι μερικά πιθανά σημεία που δείχνουν ότι αυτή μπορεί να είναι η βέλτιστη ευκαιρία για να αλλάξετε τη ζώνη σας:

  • Μειωμένη κινητική ισχύς
  • Υπερθέρμανση
  • Δονήσεις ή κούνημα
  • Προβλήματα στην εκκίνηση του οχήματος
  • Τρίξιμο ή τρίξιμο από τους ιμάντες
  • Τικ-τακ από τον κινητήρα
  • Διαρροή λαδιού

Πηγή πληροφοριών:

https://www.antallaktikaonline.gr/set-imanta-khronismou
https://autoagora.gr/autobild/news/agorazo/antallaktika/Imantas-Xronismoy-Wrologiakh-bomba_200480.asp

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το