Τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται την οικονομία και την επίδρασή της στην κοινωνία από τα πρώτα χρόνια του σχολείου κατέγραψε επί μία δεκαετία το πρόγραμμα Οικονομικής Εκπαίδευσης «Οικονομία: γνώση με αξία!» της Citi που υλοποιήθηκε σε δημοτικά σχολεία, σε συνεργασία με το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο τη δεκαετία 2004-2014.
Οι μαθητές της Α΄ & Β΄ Δημοτικού εμφανίζονται περισσότερο υπεύθυνοι ως προς τη διαχείριση και αξιοποίηση του εικονικού «προϋπολογισμού» που τους διατίθεται, οι μαθητές της Γ΄ & Δ΄ Δημοτικού περισσότερο συνειδητοποιημένοι ως καταναλωτές και οι μαθητές της Ε΄ & Στ΄ Δημοτικού πιο ευαισθητοποιημένοι σε προβλήματα της κοινωνίας και έτοιμοι να προτείνουν λύσεις αντιμετώπισής τους.
Σύμφωνα με την αξιολόγηση του προγράμματος που έκανε το Παιδικό Μουσείο, επισημαίνεται ότι όσον αφορά στο πώς αντιλαμβάνονται την κρίση, τα παιδιά στέλνουν το πιο ελπιδοφόρο μήνυμα πιστεύοντας ότι με τη συνεργασία, την ομαδικότητα, την αλληλεγγύη και με οδηγό το κοινό καλό θα μπορέσει να ξεπεραστεί η σημερινή κατάσταση και να δημιουργηθεί ένα καλύτερο μέλλον για όλους.
Βάσει της αξιολόγησης του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου, το 75% των μαθητών που έλαβαν μέρος στα προγράμματα εξοικειώθηκαν με βασικές έννοιες της οικονομίας, έμαθαν να ιεραρχούν τις ανάγκες τους, να διαχειρίζονται τα χρήματά τους, να κατανοούν τη σημασία της αποταμίευσης προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους στόχους τους, καθώς και να είναι σωστοί καταναλωτές. Παράλληλα, εξασκήθηκαν στην ομαδική εργασία, στη διαπραγμάτευση και στην επίλυση προβλημάτων.
Αναλυτικά στο www.ethnos.gr