Τοπικά

Θύματα των πενταψήφιων κωδικών δεκάδες Βολιώτες

Δεκάδες είναι οι Βολιώτες, που έχουν δει τους λογαριασμούς τους κινητής τηλεφωνίας να είναι «φουσκωμένοι», λόγω αποστολής μηνυμάτων από πενταψήφιους αριθμούς εταιρειών πολυμεσικής πληροφόρησης, χωρίς μάλιστα στις περισσότερων των περιπτώσεων να το γνωρίζουν.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα 40χρονου Βολιώτη, που προχθές δέχθηκε δύο γραπτά μηνύματα μέσα σ’ ένα λεπτό, από τέτοια υπηρεσία, με τον αριθμό να αρχίζει από 54. Τα διέγραψε κατευθείαν, αλλά μετά από λίγη ώρα ο πάροχός του τον ενημέρωσε πως ενδεχομένως να έχει εγγραφεί σε τέτοια υπηρεσία και πως θα πρέπει να κατεβάσει την εφαρμογή, για να ζητήσει να μπλοκάρεται η αποστολή μηνυμάτων από εταιρείες πολυμεσικής πληροφόρησης.
Ολοκληρώνοντας την παραπάνω ενέργεια, είδε με έκπληξη στη συνέχεια, πως είχε χρεωθεί επιπλέον με 5,5 ευρώ, εξαιτίας αυτών των δύο μηνυμάτων και καλείται να πληρώσει στον μηνιαίο λογαριασμό συνολικά περισσότερα από 7 ευρώ επιπλέον, μαζί με τον ΦΠΑ.
Παρόμοιες περιπτώσεις εμφανίζονται κατά πολλές δεκάδες μέσα στο 2019 με Βολιώτες, που ξαφνικά κλήθηκαν να πληρώσουν σημαντικά ποσά, που ορισμένες φορές έφτασαν για έναν μήνα ακόμα και τα 40 ευρώ επιπλέον…

Ερώτημα αποτελεί, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου Αλ. Κουτσελίνη, το πώς αυτές οι νομιμοφανείς εταιρείες κατορθώνουν να βρουν τους αριθμούς των πελατών των εταιρειών – πάροχων κινητής, τη στιγμή που το νομικό πλαίσιο με τα προσωπικά δεδομένα είναι τόσο αυστηρό, με καταγγέλλοντες στην ΕΝΚΑ να αναφέρουν ότι και οι εταιρείες πάροχοι γνωρίζουν την κατάσταση, χωρίς όμως να προβαίνουν σε ενέργειες, για να προστατεύσουν τους καταναλωτές…
Το προηγούμενο διάστημα, έγιναν δεκάδες καταγγελίες στην Ένωση, που αφορούσαν και απάτες μέσω ψεύτικων διαγωνισμών. Ειδικότερα στην οθόνη του υπολογιστή ή του κινητού του θύματος εμφανιζόταν μια καρτέλα με έναν «μαϊμού» διαγωνισμό, με κάποιας σημαντικής χρηματικής αξίας έπαθλο, ενώ κάποιες φορές χρησιμοποιούσαν το δέλεαρ της δωροεπιταγής για αγορές από σούπερ μάρκετ.

Το θύμα, για να κερδίσει υποτίθεται το βραβείο, έπρεπε να απαντήσει σε τρεις απλές ερωτήσεις, ενώ του ζητούσαν να καταχωρήσει και τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου. Βέβαια στο κάτω μέρος της σελίδας με πολύ μικρά γράμματα, για να μην γίνεται άμεσα αντιληπτό, αναγράφονταν οι χρεώσεις, οι οποίες ήταν αρκετά υψηλές και το θύμα έκανε εγγραφή στη συνδρομητική υπηρεσία, λαμβάνοντας τρία γραπτά μηνύματα την εβδομάδα.
Το γεγονός αυτό είχε αποτέλεσμα οι καταναλωτές να δουν, στη χειρότερη περίπτωση, στο τέλος του μήνα, 40 ευρώ επιπλέον στον λογαριασμό τους, καταφεύγοντας στη συνέχεια στην Ένωση Καταναλωτών Βόλου και στην εταιρεία, ζητώντας επιστροφή των χρημάτων τους…
Οι παγίδες, σύμφωνα με τον κ. Κουτσελίνη, είναι πολλές, καλώντας τους συμπολίτες να είναι υποψιασμένοι, μη λαμβάνοντας μέρος σε τέτοιους «διαγωνισμούς» – απάτη.
Παράλληλα σε περίπτωση που δεχθούν κάποιο γραπτό μήνυμα από πενταψήφιο κωδικό, θα πρέπει να αποστείλουν στον ίδιο αριθμό τη λέξη «Διαγραφή», αλλιώς ακόμα και αν δεν δώσουν σημασία και διαγράψουν το μήνυμα, χωρίς να προβούν στην παραπάνω ενέργεια, η εταιρεία πολυμεσικής πληροφόρησης θα θεωρήσει ότι υπάρχει συναίνεση του καταναλωτή…
Σημειώνεται ότι οι μισές από τις πολλές εκατοντάδες καταγγελίες που έγιναν μέχρι σήμερα, την τρέχουσα χρονιά, στην Ένωση Καταναλωτών Βόλου, αφορούσαν υπηρεσίες που έχουν να κάνουν με την τηλεφωνία…

Τι συνιστά η ΕΕΤΤ
Συμβουλές προς το καταναλωτικό κοινό δίνει και η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, αναφορικά με αυθαίρετες χρεώσεις μέσω πενταψήφιων αριθμών:
«Προστατεύετε κάθε συσκευή που συνδέεται στο Διαδίκτυο, εγκαθιστώντας ειδικό πρόγραμμα προστασίας από ιούς, εάν δεν διαθέτει ήδη. Επίσης, «κατεβάζετε» τακτικά τις ενημερώσεις, ώστε να αναβαθμίζετε το επίπεδο ασφαλείας της συσκευής σας. Επιλέξτε το πρόγραμμα προστασίας αποκλειστικά από επίσημα «app stores». Μην παρακάμπτετε τις ρυθμίσεις ασφαλείας της συσκευής, ώστε να μην καθίσταται ευάλωτη σε κακόβουλο λογισμικό. Επισημαίνεται ότι, η εγκατάσταση κακόβουλου λογισμικού σε κινητές συσκευές συχνά δεν γίνεται αντιληπτή από τον χρήστη και συνεπάγεται κινδύνους, όπως η αποστολή μηνυμάτων σε αριθμούς αυξημένης χρέωσης, χωρίς τη βούλησή του.
«Κατεβάζετε» εφαρμογές μόνο από επίσημα «app stores». Συνιστάται να διαβάζετε προσεκτικά τους όρους, πριν εκχωρήσετε στην εφαρμογή το δικαίωμα πρόσβασης και χρήσης των προσωπικών δεδομένων (π.χ. αριθμοί τηλεφώνων, SMS, φωτογραφίες), που έχετε αποθηκεύσει στο κινητό τηλέφωνό σας.
Πριν καταχωρήσετε τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου σας σε διαδικτυακούς τόπους ή εφαρμογές, για να εγγραφείτε ή να συμμετάσχετε σε ΥΠΠ, διαβάζετε προσεκτικά τους όρους και το κόστος. Το ίδιο ισχύει και για υπηρεσίες, που προσφέρονται ή διαφημίζονται μέσω ηλεκτρονικών και έντυπων ΜΜΕ.
Διαβάζετε προσεκτικά τους όρους διαφημιστικών καταχωρήσεων και ελέγχετε, εάν αφορούν σε συνδρομητική υπηρεσία ή υπηρεσία που ολοκληρώνεται σε περισσότερα από 1 SMS κ.λπ.

Το μηνιαίο κόστος για συνδρομητικές ΥΠΠ δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 20 ευρώ ανά υπηρεσία (αριθμό), πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ, εκτός εάν έχετε δηλώσει διαφορετικό όριο. Επιλέγετε τη φραγή, είτε σε όλες τις ΥΠΠ, είτε σε ορισμένες αριθμοδοτικές σειρές, ανάλογα με τη χρήση. Για την ενεργοποίηση της φραγής, επικοινωνήστε με την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, στην οποία είστε συνδρομητής.
Σε περίπτωση που διαπιστώσετε αδικαιολόγητες χρεώσεις στον λογαριασμό του κινητού τηλεφώνου σας, επικοινωνήστε με την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, στην οποία είστε συνδρομητής».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το