Τοπικά

“Θολός” ορίζοντας για τον Περιφερειακό του Βόλου

Το μέλλον του περιφερειακού, είναι «θολό», όσο και το παρελθόν του.

Δέκα χρόνια σχεδιασμού και δεκαέξι  κατασκευής δεν στάθηκαν αρκετά, ώστε να έχει παραδοθεί στην πόλη του Βόλου το έργο του περιφερειακού δρόμου, που θα βελτίωνε τις κυκλοφοριακές συνθήκες στο κέντρο της πόλης.

Ο Περιφερειακός άρχισε να κατασκευάζεται το 2001, ύστερα από πολλές περιπέτειες και μελέτες που δεν είχαν προβλέψει ούτε την διάθεση ομβρίων υδάτων, σε κατοικημένες περιοχές. Η πρώτη πίστωση που εγκρίθηκε ήταν της τάξεως των 31 εκατομμυρίων ευρώ.

Στο σημείο μηδέν βρίσκεται η ολοκλήρωση του Περιφερειακού του Βόλου, ένα έργο που «στοιχειώνει» την πόλη.  Μπορεί ο υπουργός Υποδομών Χ. Σπίρτζης να υποσχέθηκε το  έργο της παράκαμψης της Αγριάς μέχρι το Μαλάκι, που θα κατασκευαστεί συνδυαστικά με τα υδραυλικά έργα στο ρέμα της Παιδόπολης Αγριάς, αλλά χρονοδιαγράμματα δεν τέθηκαν. Τα έργα του περιφερειακού δεν έχουν ωριμότητα για να προχωρήσουν.

«Νεκρή» είναι η εργολαβία στο τμήμα που αφορά την παράκαμψη της περιοχής «Αστέρια» Αγριάς.

Για το συγκεκριμένο τμήμα έχει κηρυχθεί έκπτωτος ο ανάδοχος και η χρηματοδότηση του έργου είχε σταματήσει, ενώ δεν έχουν συντελεστεί οι απαλλοτριώσεις στο σύνολό τους

Η περιφερειακή οδός του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Βόλου θα ολοκληρωθεί μόνο όταν κατασκευαστούν και τα τρία τμήματά της, αλλά όλος ο σχεδιασμός βρίσκεται στον «αέρα» και είναι από τα λίγα μικρομεσαία έργα στη χώρα που δεν ολοκληρώνονται και εκκρεμούν 16 χρόνια.

Η ουσιαστική ολοκλήρωση του έργου θα βελτιώσει στο μέγιστο βαθμό την κυκλοφορία εντός του αστικού ιστού και θα επιλύσει τα χρόνια προβλήματα διαχείρισης του κυκλοφοριακού φόρτου που μέχρι στιγμής γίνονται με αποσπασματικά και συνήθως αναποτελεσματικά μέτρα.

Το δεύτερο θέμα έχει να κάνει με τα δύο τμήματα της περιφερειακής οδού του πολεοδομικού συγκροτήματος Βόλου.

Στο οδικό τμήμα παράκαμψη Αγριάς – Λεχωνίων, εκκρεμεί η έγκριση της προμελέτης τεσσάρων  τεχνικών έργων, η οποία είχε προγραμματιστεί για τον Σεπτέμβριο του 2016 αλλά καμία προοπτική δεν υπήρξε.

Κρίνεται απαραίτητο για τη δημοπράτηση των έργων, να συνταχθεί μελέτη αντιπλημμυρικής προστασίας της ευρύτερης περιοχής Αγριάς, θέμα που δεν προχωρά.

Στο οδικό τμήμα του ισόπεδου κόμβου  Μπουρμπουλήθρας –  Ανισόπεδου Κόμβου Λάρισης προέκυψαν τα ακόλουθα προβλήματα κατά την πρόοδο της μελέτης:

– Έλλειψη Υδραυλικής Μελέτης του Ξηριά.

– Ανάγκη μικρής μετατόπισης της υφιστάμενης περιτοίχισης, της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων του Δήμου Βόλου λόγω αναγκαστικής κατάληψης από την αρτηρία τμήματος των προκηπίων της.

– Υπήρξε πρόβλημα με τη διακοπή της χρηματοδότησης με αποτέλεσμα την καθυστέρηση υπογραφής της σύμβασης με αντικείμενο την εκτέλεση του προγράμματος των Γεωτεχνικών ερευνών.

Επίσης, για την ολοκλήρωση του αντικειμένου της σύμβασης του συγκεκριμένου τμήματος έργου, υπολείπονται:

– Η έγκριση της αξιολόγησης των γεωτεχνικών ερευνών και η σύνταξη των γεωτεχνικών μελετών (θεμελίωσης Τεχνικών Έργων, Θεμελίωσης Οδοστρωμάτων και Μελέτη Επιχώματος).

– Η έγκριση της προμελέτης των τεχνικών έργων (αρτηρία από την τοπική οδό προς Βιομηχανική Περιοχή), γέφυρα διάβασης της Αρτηρίας από το ρέμα Σεσκουλιώτη,  και γέφυρα διάβασης της Δυτικής Παράπλευρης Οδού από το ρέμα Σεσκουλιώτη).

– Η έγκριση της οριστικής μελέτης οδοποιίας.

– Η σύνταξη φακέλου περιβαλλοντικής συμμόρφωσης.

– Η σύνταξη κτηματολογικού διαγράμματος και πινάκων αναλογισμού σε οδούς εκτός σχεδίου.

– Η σύνταξη οριστικής μελέτης του τεχνικού  έργου από την αρτηρία της σιδηροδρομικής γραμμής και το ρέμα Ξηριά, του συνδετήριου κλάδου του ισόπεδου κόμβου  Διμηνίου.

– Η σύνταξη μελέτης σήμανσης – ασφάλισης οδικών έργων.

– Η σύνταξη μελέτης προγραμμάτων  φωτεινών σηματοδοτών για τη λειτουργία των υπό μελέτη ισόπεδων κόμβων.

Ορίζοντας ολοκλήρωσης της μελέτης, σύμφωνα με την αρμόδια υπηρεσία, ήταν ο Απρίλιος του 2017, αλλά όλα βρίσκονται στο κενό…

Η μελέτης της σύνδεσης της αερογέφυρας του Περιφερειακού με την Μπουρμπουλήθρα χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Θεσσαλίας και το Υπουργείο δεσμεύτηκε ότι θα την παραδώσει τον Αύγουστο. Εάν δεν την παραδώσουν θα χαθεί η ένταξη του έργου στο νέο ΕΣΠΑ.

 

Κατερίνα Τασσοπούλου

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το