Τοπικά

Θετικές οι προοπτικές για απόφοιτους ειδικής αγωγής – Ορκίστηκαν χθες στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Θετικές είναι οι προοπτικές για την επαγγελματική απορρόφηση των αποφοίτων του παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, όπου χθες τελέστηκαν οι ορκωμοσίες αποφοίτησης.
Η τελετή διεξήχθη στο αμφιθέατρο «Σαρατσής» και εκτός από τους προπτυχιακούς ορκίστηκαν και οι απόφοιτοι των μεταπτυχιακών προγραμμάτων.
Η επίκουρη καθηγήτρια Κοινωνικής Παιδαγωγικής στο Παιδαγωγικό τμήμα Ειδικής Αγωγής κ. Ελευθερία Μπεαζίδου ερωτηθείσα για τις επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων της Ειδικής Αγωγής απάντησε πως οι επαγγελματικές προοπτικές είναι πάρα πολύ καλές γιατί «όπως το παρακολουθούμε, πάρα πολύ σύντομα τα παιδιά διορίζονται σε θέσεις στα δημόσια σχολεία, είτε ως παράλληλη στήριξη είτε ως δάσκαλοι μέσα στα τμήματα, τα ενταξιακά είτε στα ειδικά σχολεία. Η απορροφητικότητα είναι πάρα πολύ καλή και πολύ σύντομα, ειδικά, αν δηλώσουν όλες τις περιοχές, μπορεί τα παιδιά που ορκίζονται τώρα, τον Σεπτέμβριο να δουλεύουν.
Από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης η ειδική αγωγή είναι η καλύτερη περίπτωση. Ήδη το έχουν καταλάβει όλα τα τμήματα και είτε τελειώνουν φιλολογικό είτε παιδαγωγικό δημοτικής, οι απόφοιτοι φροντίζουν να κάνουν ένα μεταπτυχιακό στην ειδική αγωγή ή να δώσουν κατατακτήριες στο τμήμα για να έχουν και αυτοί καλύτερες προοπτικές.
Είναι πάρα πολλοί που έχουν τελειώσει το δημοτικής εκπαίδευσης και προσχολικής και έρχονται κάνουν στο τμήμα ειδικής αγωγής μεταπτυχιακό».
Για το επίπεδο των φοιτητών είπε πως «Σίγουρα είναι μια φουρνιά εκπαιδευτικών, που έχει εκπαιδευτεί σε σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους, έχει βάλει πάρα πολύ καλά στο μυαλό της, πως πέρα από την απόδοση, αυτό το επάγγελμα χρειάζεται να το αγαπάς. Χρειάζεται ήθος και χρειάζεται πάρα πολλή υπομονή και αγάπη. Αυτό τα παιδιά το ξέρουν, το έχουν δείξει στις πρακτικές τους ασκήσεις, το έχουν δείξει στον εθελοντισμό. Τα παιδιά του τμήματός μας συνεισφέρουν πάρα πολύ σε διάφορες δομές με ΑμεΑ και πιστεύω πως είναι έτοιμα για να ακολουθήσουν το επάγγελμα του ειδικού παιδαγωγού».
Ο κοσμήτορας της σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών κ. Τάκης Πολίτης για την εκπαίδευση των φοιτητών εν μέσω πανδημίας ανέφερε πως «Νομίζω ότι είναι ένα θέμα που θα αναδειχθεί στην επόμενη περίοδο, όταν θα μπορούν να γίνουν πραγματικά έρευνες σε σχέση με το αποτέλεσμα της εκπαίδευσης σε αυτά τα χρόνια της πανδημίας. Είναι αναμφισβήτητο, ότι η διά ζώσης εκπαίδευση παράγει καλύτερο μαθησιακό αποτέλεσμα από ότι η εξ’ αποστάσεως διδασκαλία. Γιατί αυτό που κάναμε δεν ήταν εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, ήταν διδασκαλία, η οποία διαφέρει σημαντικά. Άλλος είναι ο σχεδιασμός της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, άλλα είναι τα διδακτικά υλικά που πρέπει να χρησιμοποιούνται, άλλος είναι ο προγραμματισμός που γίνεται».
Ο Αθανάσιος Λαδάς από τη Θεσσαλονίκη με βαθμολογία 9,38 διάβασε χθες τον όρκο. Το Τμήμα Ειδικής Αγωγής ήταν η πρώτη του επιλογή, πριν 4 χρόνια, το 2018, όταν έδωσε πανελλαδικές εξετάσεις.


Ο ίδιος είπε για τις σπουδές ότι «είναι μια πρόκληση ουσιαστικά να προσπαθήσουμε για κάποια παιδιά να δείξουμε στην κοινωνία ότι μπορούν να ενταχθούν ομαλά σε αυτή και να προσπαθήσουμε να τα εκπαιδεύσουμε, ώστε να έχουν τις αντίστοιχες δυνατότητες και ευκαιρίες με τα παιδιά της τυπικής ανάπτυξης.
Γενικότερα και οι καθηγητές μάς βοήθησαν αρκετά στις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας, που ήμασταν εξ’ αποστάσεως ενάμιση χρόνο. Πρωτόγνωρο να εξεταζόμαστε μέσω υπολογιστή. Εξάλλου αν και είμαστε εξοικειωμένοι με τον υπολογιστή δεν ήταν εύκολο, αλλά τα καταφέραμε όλοι».
Μάλιστα πρόσθεσε πως το τμήμα προσφέρει πολλές δυνατότητες, για αυτό είναι και πρώτη επιλογή πολλών φοιτητών, δεν είναι τυχαίο αυτό.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το