Τοπικά

Θετικά «βλέπουν» την κατάργηση «πράσινων» και «κόκκινων» σχολών καθηγητές και πανεπιστημιακοί

Θετικά σχολιάζουν τοπικοί εκπαιδευτικοί παράγοντες την κατάργηση του σχεδίου της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για τον διαχωρισμό των σχολών σε «πράσινες» και «κόκκινες», δηλαδή της δυνατότητας να εισάγονται κάποιοι υποψήφιοι των πανελλαδικών σε χαμηλόβαθμα τμήματα, χωρίς να δίνουν εξετάσεις.

Το μέτρο που είχε εξαγγείλει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, επρόκειτο να εφαρμοστεί από φέτος. Μάλιστα είχε προκαλέσει και πολλές απορίες για το πώς θα υλοποιηθεί, καθώς οι υποψήφιοι θα έπρεπε να επιλέξουν πριν τη διεξαγωγή των πανελλαδικών σε ποιες χαμηλόβαθμες σχολές θα ήθελαν να εισαχθούν χωρίς εξετάσεις.
Η σημερινή υπουργός κατήργησε το μέτρο και έτσι όλοι οι υποψήφιοι θα εισάγονται στα τμήματα κατόπιν πανελλαδικών εξετάσεων.
«Θεωρώ ότι ήταν μια σωστή απόφαση, καθώς ο διαχωρισμός των σχολών σε «πράσινες» και «κόκκινες» δεν εξυπηρετούσε σε κάτι» τόνισε η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας κ. Μαρία Γιαννουλή και πρόσθεσε πως «το σωστό είναι ο υποψήφιος να πετυχαίνει σε μια σχολή που θέλει, διαφορετικά υπάρχει ο κίνδυνος να εγκλωβιστεί, να γίνει δηλαδή «αιώνιος» φοιτητής. Η επιλογή των χαμηλόβαθμων σχολών θα ήταν μια λύση ανάγκης για ορισμένους υποψήφιους. Μάλιστα η όλη διαδικασία της επιλογής παρέπεμπε σε λοταρία».
Στα Λύκεια το συγκεκριμένο μέτρο περισσότερο ήταν μια εξαγγελία, παρά ένα επεξεργασμένο σχέδιο. «Ως διευθυντές γνωρίζαμε για την εξαγγελία, αλλά από το υπουργείο Παιδείας δεν υπήρχε κάτι χειροπιαστό, μια εγκύκλιος που να αναφέρεται σε συγκεκριμένα βήματα. Γι’ αυτό και εμείς, όπως και οι γονείς και οι μαθητές που μας ρωτούσαν, είχαμε απορίες. Αυτό που λέγαμε στους γονείς την περασμένη χρονιά, ήταν πως το υπουργείο σχεδίαζε να εφαρμόσει την εξαγγελία αυτή για τη φετινή χρονιά» τόνισε ο διευθυντής του 2ου ΓΕΛ Νέας Ιωνίας κ. Δημήτρης Μπαζιάνας.

Ο ίδιος επισήμανε τον κίνδυνο του εγκλωβισμού για όσους υποψήφιους εισέρχονταν στα χαμηλόβαθμα τμήματα, αφού θα ήταν κάτι που δεν θα τους ενδιέφερε. «Βέβαια και τώρα υπάρχουν υποψήφιοι που με πολύ μικρές βαθμολογίες μπαίνουν σε τμήματα».
Ο διευθυντής του 3ου ΓΕΛ Βόλου κ. Δημήτρης Τσουλκανάκης δήλωσε πως «οι «πράσινες» και οι «κόκκινες» σχολές ήταν ένα σχέδιο που δεν περπάτησε. Στα Λύκεια δεν είχαμε λάβει έναν προγραμματισμό. Απλώς ξέραμε ότι τον Σεπτέμβριο θα έπρεπε να ενημερώσουμε τους μαθητές για τα προγράμματα σπουδών και τις προοπτικές των τμημάτων, να τους κάνουμε δηλαδή ένα σεμινάριο και μετά τον Οκτώβριο να διάλεγαν τα δέκα τμήματα χαμηλής ζήτησης. Το ποια θα ήταν αυτά, θα το μάθαιναν μάλλον μετά τα Χριστούγεννα. Το σχέδιο θεωρητικά έδινε μια διέξοδο σε μια μικρή κατηγορία μαθητών που ήθελαν να εισαχθούν σε κάποιο χαμηλόβαθμο τμήμα χωρίς εξετάσεις. Το κατά πόσο θα ωφελούσε τελικά, δεν το ξέρουμε».
Ο αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Στέφανος Παρασκευόπουλος επισήμανε πως «γενικά ήμουν επιφυλακτικός με τον διαχωρισμό των σχολών σε «πράσινες» και «κόκκινες», γιατί θα δημιουργούνταν τμήματα δύο ταχυτήτων. Θα είχαμε τα τμήματα χαμηλής ζήτησης και τα τμήματα υψηλής ζήτησης. Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας δεν νομίζω να είχε τμήματα χαμηλής ζήτησης. Αυτό μπορεί να συνέβαινε κάπου αλλού. Πάντως για ένα τμήμα χαμηλής ζήτησης δεν θα ήταν καλό και ως χαρακτηρισμός για το ίδιο».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το