Τοπικά

Θεατρική Αγωγή στο 30ο δημοτικό σχολείο Βόλου – Ενάντια στο ρατσισμό και στο σχολικό εκφοβισμό

Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (Interna-tional Drama /Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θέατρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιγνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να το γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας κ.ά. . Το Θέατρο στην Εκπαίδευση σύμφωνα με έρευνες έχει αναδειχτεί ως ένα σημαντικό μέσον έκφρασης, επικοινωνίας, αλληλεπίδρασης, ανάπτυξης στάσεων ζωής και καλλιέργειας αντιλήψεων με στόχο την επίλυση ρεαλιστικών και φανταστικών ή υποθετικών προβλημάτων, διαχείρισης συγκρούσεων, ανάπτυξης ιδανικών, ονείρων, λογικών σχεδιασμών, κατάκτησης γνωστικών πεδίων συγχρονικά και διαχρονικά, κατανόησης εννοιών και συλλογισμών, αλλά και εμβάθυνσης στον εαυτό, τον άλλον, τα πλέγματα σχέσεων και συνθηκών, από τη διάγνωση μέχρι και τη θεραπεία. Και πέρα από αυτά επειδή η Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση στηρίζεται στη βιωματικότητα, στη δημιουργικότητα και στην ομαδικότητα, μαζί με τις ανεξίτηλες εγγραφές της γνώσης στο σώμα μέσω του συναισθήματος, αποφέρει τη χαρά και την απόλαυση .
Το διδακτικό αντικείμενο της Θεατρικής Αγωγής στο δημοτικό σχολείο αποτελεί μέσο γνώσης, ψυχαγωγίας και αισθητικής καλλιέργειας. Η διάρθρωση των σκοπών και στόχων του Αναλυτικού Προγράμματος, μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και την δημιουργική επαφή των μαθητών με την τέχνη του θεάτρου τόσο μέσα από τα δραματουργικά κείμενα όσο και μέσα από την σκηνική έκφρασή τους, την αισθητική καλλιέργεια και δημιουργική έκφραση, στοιχεία τα οποία παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους.
Στα πλαίσια της καθολικής εισαγωγής του διδακτικού αντικείμενου της Θεατρικής Αγωγής στο δημοτικό σχολείο στο 30ό δ. σχ. Βόλου υλοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς όλων των τάξεων μια σειρά δράσεων , που δίνουν στους μαθητές να ανακαλύψουν και να πειραματιστούν σε νέους τρόπους έκφρασης και δημιουργικότητας εξετάζοντας τον ρόλο που παίζουν είτε ως μορφές τέχνης, είτε ως εργαλεία βιωματικής μάθησης, είτε ως μέσα κοινωνικής παρέμβασης.


Με αυτή την αρχή η σχολική μονάδα συμμετέχει σε γενικότερες δράσεις , όπως αυτή της Συνδιάσκεψης 2018 που πραγματοποιήθηκε στη Σχολή Μωραΐτη από τις 23 έως τις 25/11 με θέμα «Θέατρο και Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση Ουτοπία ή Αναγκαιότητα;» Σκοπός της Συνδιάσκεψης ήταν να αναδείξει την αξία του Θεάτρου και των Παραστατικών Τεχνών στην τυπική και μη τυπική Εκπαίδευση . Το 30ό δ. σχ. Βόλου συμμετέχει και σε δράσεις του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση ενάντια στο ρατσισμό και στο σχολικό εκφοβισμό αλλά και σε καλλιέργεια των μαθητών σε ζητήματα αρμονικής συνύπαρξης .


Κατά το προηγούμενο σχολικό έτος 30ό δ. σχ. Βόλου είχε την ευκαιρία να συνεργαστεί και με τα δύο Παιδαγωγικά Τμήματα στα πλαίσια του αντίστοιχου μαθήματος «Θεατρικής Αγωγής » που διδάσκονταν στους φοιτητές σε σχετικές βιωματικές δράσεις στο χώρο του σχολείου και στου Πανεπιστημίου με τίτλο «Θεατροπαιχνίδια και Δρώμενα». Μαθητές και φοιτητές μέσα από βιωματικές, θεατροπαιδαγωγικές πρακτικές και τεχνικές ασκήσεις γνωριμίας, ανάπτυξης και χαλάρωσης υλοποίησαν θεατρoπαιδαγωγικά εργαστήρια . Τα θέματα που διαπραγματεύτηκαν εντάσσονταν στις θεματικές «τοπική ιστορία», «φιλαναγνωσία», «διαπολιτισμικότητα», «μυθολογία», «περιβαλλοντική εκπαίδευση», «συναισθηματική αγωγή» και κάποια από αυτά πραγματοποιήθηκαν και σε χώρους με ιδιαίτερη σημασιοδότηση , όπως Κεντρική Βιβλιοθήκη Παν/μίου Θεσσαλίας Παρασκευή , στο Μουσείο Πόλης και στο Ίδρυμα «Ορφανοτροφείο Βόλου» . Η συνεργασία συνεχίζεται κι εφέτος με συνεργάτες του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης .
Δίνοντας την απάντηση ότι οι τεχνικές και προσεγγίσεις του Θεάτρου και των Παραστατικών Τεχνών προάγουν τη βιωματική μάθηση και αποτελούν μια Αναγκαιότητα στο Σχολείο του Σήμερα και δεν αποτελεί Ουτοπία εφαρμογή τους. Προϋπόθεση βέβαια η αξιοκρατική επιλογή των κατάλληλων ανθρώπων που μπορούν να προσφέρουν σε αυτή την κατεύθυνση.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το