Τοπικά

Τέσσερις νεκροί στην άσφαλτο τον Οκτώβριο σε όλη τη Θεσσαλία

troxaio

Αναλυτικά στοιχεία για τα τροχαία ατυχήματα και τις παραβάσεις σε θέματα οδικής ασφάλειας για τον μήνα Οκτώβριο, όπως προέκυψαν από το σύνολο των ελέγχων που διεξήχθησαν στους τέσσερις θεσσαλικούς νομούς, έδωσε στη δημοσιότητα η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, καταγράφηκαν τέσσερα θανατηφόρα ατυχήματα τον περασμένο μήνα, ενώ χιλιάδες ήταν οι τροχονομικές παραβάσεις.

Η δημοσίευση του μηνιαίου απολογισμού συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.

α. Τροχαία Ατυχήματα 

Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλίας, σημειώθηκαν 27 τροχαία ατυχήματα (έναντι 28 το 2013).

Ειδικότερα σημειώθηκαν:

  • 4 θανατηφόρα ατυχήματα (έναντι 4 το 2013)
  • 3 σοβαρά τροχαία ατυχήματα (έναντι 6 το 2013)
  • 20 ελαφρά τροχαία ατυχήματα (έναντι 18 το 2013)

Από τα τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών καταγράφηκαν συνολικά  37 παθόντες (έναντι 47 το 2013).

Ειδικότερα καταγράφηκαν:

  • 4 νεκροί (έναντι 4 το 2013)
  • 3 βαριά τραυματίες (έναντι 6 το 2013)
  • 30 ελαφρά τραυματίες (έναντι 37 το 2013)

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:

  • Η έλλειψη δεούσης προσοχής
  • Η απόσπαση προσοχής του οδηγού
  • Η παραβίαση της προτεραιότητας

β. Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης

Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλίας βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας σε όλο το οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, το μήνα  Οκτώβριο 2014, πραγματοποιήθηκαν 74.683 έλεγχοι και βεβαιώθηκαν 9.527 παραβάσεις και ειδικότερα:

  • 1.656 για υπερβολική ταχύτητα
  • 201 για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη)
  • 323 για οδήγηση χωρίς άδεια ικανότητας οδηγού
  • 58 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • 266 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση
  • 126 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση
  • 2 για μη χρήση παιδικών καθισμάτων
  • 88 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
  • 89 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
  • 55 για αντικανονικό προσπέρασμα
  • 15 για αντικανονικούς ελιγμούς
  • 21 για παραβίαση προτεραιότητας
  • 1.131 για παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων
  • 172 για παραβάσεις Κ.Τ.Ε.Ο.
  • 33 για φθαρμένα ελαστικά
  • 2.598 για παράνομες σταθμεύσεις
  • 2.693 λοιπές παραβάσεις

γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας

Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές των Τροχονόμων.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει :

  • Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
  • Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος
  • Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά
  • Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας
  • Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας
  • Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας
  • Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος
  • Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα
  • Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη
  • Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα
  • Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ
  • Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς
  • Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Οι παραπάνω συμβουλές θα επαναλαμβάνονται διαρκώς με σκοπό να συμβάλλουν στην εμπέδωση της κυκλοφοριακής και οδικής παιδείας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το