Τοπικά

Τέσσερις γλώσσες μιλά φοιτήτρια αρχιτεκτονικής “Θ”

Σ15 Φ1

Τέσσερις γλώσσες, Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά και Γερμανικά, γνωρίζει η 23χρονη φοιτήτρια αρχιτεκτονικής Δήμητρα Ανδρίτσου, η οποία ήταν μεταξύ των ομιλητριών στη χθεσινή εκδήλωση που διοργάνωσε το 3ο Γυμνάσιο Βόλου με αφορμή την παγκόσμια ημέρα πολυγλωσσίας στις 26 Σεπτεμβρίου αλλά και την παγκόσμια ημέρα μετάφρασης στις 29 Σεπτεμβρίου.

Ήταν μια ξεχωριστή εκδήλωση που διοργανώθηκε από τις τρεις καθηγήτριες ξένων γλωσσών του σχολείου κ.κ. Αλεξάνδρα Παπαποστόλου (γαλλικής), Ειρήνη Χανιά (αγγλικής), Παρασκευή Ζεζεβουλίδου (γερμανικής) και περιελάμβανε διάφορα δρώμενα με πρωταγωνιστές τους μαθητές.

Στην εποχή της οικονομικής κρίσης το να μάθει κανείς τέσσερις γλώσσες δεν συνηθίζεται. Όχι γιατί οι σημερινοί έφηβοι δεν αγαπούν τις ξένες γλώσσες. Κάθε άλλο, καθώς οι περισσότεροι μπορούν και μιλούν τουλάχιστον δύο ξένες γλώσσες, με βασική εκ των δύο την αγγλική. Το θέμα είναι πως πολλοί λόγω των υποχρεώσεων στο Λύκειο και μετέπειτα στο πανεπιστήμιο δύσκολα συνεχίζουν την εκμάθηση μιας ακόμη ξένης γλώσσας.

Γι’ αυτό και στη χθεσινή εκδήλωση μίλησε στους μαθητές του Γυμνασίου η 23χρονη φοιτήτρια Δήμητρα Ανδρίτσου, η οποία γνωρίζει και μιλά τέσσερις ξένες γλώσσες, αγγλικά, γαλλικά, ιταλικά και γερμανικά, έχοντας λάβει και σχετικά πτυχία.

Η ίδια σπουδάζει στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Όπως μας τόνισε, το πιο σύνηθες είναι να γνωρίζει κάποιος καλά δύο γλώσσες έχοντας λάβει και πτυχίο. Βέβαια με τις λατινογενείς γλώσσες έχεις το πλεονέκτημα να μάθεις τη μία γλώσσα και μετά την άλλη. Για παράδειγμα, μαθαίνοντας τα ισπανικά μπορεί εύκολα μετά να μάθει κάποιος και τα ιταλικά.

Τα αγγλικά και τα γερμανικά τα έμαθε στα σχολικά της χρόνια, ενώ τα γαλλικά στην ηλικία των 20 ετών. Τέλος τα ιταλικά τα παρακολούθησε με αφορμή τη διαμονή ένα χρόνο στην Ιταλία.

«Πέρα από το κύρος που δίνει στο βιογραφικό σου η εκμάθηση πολλών γλωσσών, το βασικότερο κέρδος είναι η επικοινωνία με τους ανθρώπους και τους πολιτισμούς των άλλων χωρών» τόνισε η φοιτήτρια και πρόσθεσε πως «μπορείς βέβαια να μιλήσεις και αγγλικά με κάποιον Ισπανό ή Ιταλό, αλλά κερδίζεις πολύ περισσότερα πράγματα, όταν μιλάς στη γλώσσα του».

Ερωτηθείσα πόσο δύσκολο είναι να μάθει κανείς τέσσερις ξένες γλώσσες απάντησε πως χρειάζεται διάβασμα και να ασχολείσαι κάποιες ώρες οπωσδήποτε. Αλλά, αν καταλάβεις τη δομή μιας ξένης γλώσσας και έχεις ήδη μάθει πολλές ξένες γλώσσες, τότε τα πράγματα γίνονται πιο εύκολα».

Πάντως ο επόμενος στόχος της είναι να μάθει τα ισπανικά.

Από την πλευρά της η καθηγήτρια γαλλικών κ. Παπαποστόλου σημείωσε πως «οι έφηβοι με σχετική ευκολία μαθαίνουν τις ξένες γλώσσες και εμείς προσπαθούμε να τους δώσουμε ένα επιπλέον κίνητρο βάζοντας μέσα και επαγγελματικούς στόχους, ώστε να υπάρχει μια συνέχεια από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο και αυτή η τάση για εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας να συνεχιστεί σε όλη τη ζωή τους.

Πρόσθεσε δε πως σχεδόν όλοι οι έφηβοι γνωρίζουν τουλάχιστον δύο ξένες γλώσσες συμπληρώνοντας πως η μία γλώσσα φέρνει την άλλη.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το