Τοπικά

Τέλη Μαρτίου ο διαγωνισμός για το λιμάνι του Βόλου – Κινητικότητα για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου

Εντός του 2021, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, αναμένεται να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Βόλου από το ΤΑΙΠΕΔ. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο τέλος Μαρτίου αναμένεται να εκδοθεί η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ενώ στις αρχές του 2022 εκτιμάται πως θα ζητηθούν δεσμευτικές προσφορές από τους ενδιαφερόμενους. Το ενδιαφέρον Αμερικανών επενδυτών θεωρείται δεδομένο, χωρίς να αποκλείεται να μπουν «σφήνα» εταιρείες από την Κίνα, τη Ρωσία, ακόμη και από την Ιταλία. Στο μεταξύ, κινητικότητα υπάρχει από πλευράς Οργανισμού Λιμένα Βόλου στο θέμα του υδατοδρομίου, καθώς προσκομίζει διαρκώς τα απαιτούμενα έγγραφα που ζητούνται για την έκδοση της άδειας, ώστε στη συνέχεια να γίνει ο διαγωνισμός για να δοθεί η άδεια λειτουργίας με εκδήλωση ενδιαφέροντος.
Οι προετοιμασίες για την πώληση των πλειοψηφικών μετοχών των Οργανισμών Λιμένων Αλεξανδρούπολης, Βόλου, Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου έχουν αρχίσει από το ΤΑΙΠΕΔ από πέρσι τον Απρίλιο.

Οι πληροφορίες αναφέρουν πως εξακολουθεί να προσελκύει το ενδιαφέρον η ιδέα της δημιουργίας κοινοπραξίας από την εταιρεία Goldair και Αμερικανών επενδυτών, για τη διεκδίκηση ως «πακέτου» των λιμανιών Βόλου και Αλεξανδρούπολης.
Να αναφερθεί ότι ειδικά για το λιμάνι του Βόλου είχε προταθεί η υποπαραχώρηση του τομέα εμπορευμάτων (γενικού φορτίου), με βάση το μοντέλο που ακολουθήθηκε και στο λιμάνι της Καβάλας. Ο Βόλος είναι το τρίτο λιμάνι, για το οποίο έχει εκδηλωθεί αμερικανικό ενδιαφέρον (όπως σε Αλεξανδρούπολη και Καβάλα), ενώ προσελκύει και άλλους επενδυτές, όπως το σχήμα της Goldair. Και αυτό όχι μόνο επειδή είναι εξαγωγικός κόμβος για την κεντρική Ελλάδα, καθώς και σημείο εισαγωγής πρώτων υλών για βιομηχανίες της περιοχής, αλλά γιατί θεωρείται πως έχει προοπτικές και στον τομέα της ακτοπλοΐας και γι’ αυτό ορισμένοι εκτιμούν πως μπορεί να πωληθεί πλειοψηφικό πακέτο.
Πάντως, στη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Βόλου δεν υπάρχει κάποια νεότερη πληροφόρηση για το θέμα του λιμανιού, με τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Σωκράτη Αναγνώστου να αναφέρει πως «δεν γνωρίζουμε κάτι για τις διαδικασίες».
Όπως προαναφέρθηκε, οι πληροφορίες αναφέρουν πως στο τέλος Μαρτίου ή αρχές Απριλίου αναμένεται να εκδοθεί από το ΤΑΙΠΕΔ πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ωστόσο, το ουσιαστικό είναι η ημερομηνία που θα ζητηθούν δεσμευτικές προσφορές, κάτι που προσδιορίζεται για τις αρχές του 2022.

Κινητικότητα για το υδατοδρόμιο
Για το θέμα του υδατοδρομίου, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΒ κ. Σωκράτης Αναγνώστου ανέφερε χαρακτηριστικά πως «το πολεμάμε». «Μας ζητούν υπηρεσιακά διάφορα στοιχεία, που έχουν να κάνουν είτε με το σημείο επιβίβασης – αποβίβασης των επιβατών, ασφάλειας, ακόμη και πού θα πηγαίνει το υδροπλάνο μετά τον Βόλο. Πιστεύω το ζήτημα να κλείσει σύντομα, καθώς θέλουμε να πάρουμε την άδεια του υδατοδρομίου, ώστε στη συνέχεια να προκηρύξουμε τον διαγωνισμό για την άδεια λειτουργίας με εκδήλωση ενδιαφέροντος» επισήμανε.
Ο ίδιος, πάντως, εμφανίστηκε απαισιόδοξος σχετικά με την ολοκλήρωση των διαδικασιών άμεσα, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «έχω αμφιβολίες αν θα καταφέρει να λειτουργήσει λόγω γραφειοκρατικών διαδικασιών το υδατοδρόμιο εντός του 2021».
Όσο για τις εταιρείες που φαίνεται πως βρίσκονται στο «παιχνίδι» διεκδίκησης λειτουργίας του υδατοδρομίου του Βόλου, αυτές είναι η «Ελληνικά Υδατοδρόμια» και η Hellenic Seaplanes, ενώ πληροφορίες αναφέρουν πως έχει κάνει την εμφάνισή της και μια τρίτη γερμανικών συμφερόντων.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η Hellenic Seaplanes – πανδημίας επιτρέποντος – σχεδιάζει πτήσεις σε 8 υδατοδρόμια σε πρώτη φάση, μεταξύ αυτών και του Βόλου, ενώ σε επόμενη φάση θα μπουν και τα υδατοδρόμια Σκοπέλου και Αλοννήσου. Μέχρι στιγμής, έχουν αδειοδοτηθεί 3 υδατοδρόμια, σε Παξούς, Κέρκυρα και Πάτρα, ενώ του Βόλου θεωρείται έτοιμο από πλευράς κατασκευής και εκτιμάται ότι σε δύο μήνες μαζί με άλλα εννιά θα αποκτήσουν τις τελικές άδειες για τη λειτουργία τους.
Να αναφερθεί ότι το πλάνο της Hellenic Seaplanes και των συνεπενδυτών της ανέρχεται στα 250 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 180 εκατ. ευρώ προορίζονται για αγορά 20 υδροπλάνων και άλλα 70 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν στα υδατοδρόμια.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το