Τοπικά

Το ΤΕΕ υπέρ της λειτουργίας των παρόχθιων οδών Ζάχου-Καραμπατζάκη ως δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας

Η Διοικούσα Επιτροπή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Μαγνησίας έκρινε προχθές το βράδυ πως οι πρωτοβουλίες της Δημοτικής Αρχής δεν είναι σύμφωνες με τις τεχνικές και επιστημονικές προδιαγραφές υλοποίησης έργων.
Η θέση του ΤΕΕ είναι η εξής:
Ως ζεύγος οδών ήπιας κυκλοφορίας πρέπει να λειτουργούν οι παρόχθιοι οδοί Αρ. Ζάχου και Καραμπατζακη. Το ΤΕΕ επισημαίνει ότι πρέπει να συνταχθεί μια ολοκληρωμένη μελέτη για τις δύο παρόχθιες οδούς και θεωρεί πως η Δημοτική Αρχή είναι γενική και αόριστη.
Σύμφωνα με το ΤΕΕ:
• Οι δύο παρόχθιοι οδοί Αρ. Ζάχου και Καραμπατζάκη, πρέπει να λειτουργούν ως ήπιας κυκλοφορίας. Ο χαρακτήρας της ήπιας κυκλοφορίας πρέπει να διασφαλιστεί μέσω συγκεκριμένων και κατάλληλων τεχνικών έργων.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για τις οδούς ήπιας κυκλοφορίας, θα πρέπει να υποδεικνύεται με σήμανση η ανώτατη ταχύτητα των 30 χλμ/ώρα και ταυτόχρονα να υπάρξει συνδυασμός μέτρων, σύμφωνα με τις «τεχνικές οδηγίες βασικών μέτρων για τη δημιουργία οδών ήπιας κυκλοφορίας», τα οποία θα διασφαλίζουν τη μειωμένη ταχύτητα.
• Η οδός Αρ. Ζάχου να μονοδρομηθεί με κατεύθυνση ανόδου και η οδός Καραμπατζάκη να λειτουργεί ως κάθοδος. Σε καμία περίπτωση να μην υπάρξει απευθείας σύνδεση των δύο οδών με την Περιφερειακή Οδό του Πολεοδομικού Συγκροτήματος (Περιφερειακός), ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος να λειτουργήσουν ως συλλεκτήριες οδοί σύνδεσης της οδού Λαρίσης με τον Περιφερειακό.
Μια τέτοιου τύπου σύνδεση, θα αλλοιώσει εντελώς τον χαρακτήρα της ήπιας κυκλοφορίας κα θα μεταβάλει την κατηγορία των δύο οδών, που θα πρέπει να χρησιμοποιούνται ως τοπικοί οδοί.
Για αυτόν τον λόγο προτάθηκε να είναι αδύνατη η κάθετη διέλευση της οδού Παρασκευοπούλου, από την είσοδο της οδού Καραμπατζάκη ή από την έξοδο της οδού Αρ. Ζάχου, σε αυτό το ύψος.
• Η διάνοιξη τμημάτων της οδού Καραμπατζάκη να γίνει εφόσον κριθεί απαραίτητη, μόνον για λόγους ρύθμισης επικουρικά της κυκλοφορίας στην περιοχή.
• Στην περίπτωση που υλοποιηθεί το έργο και καταργηθούν τμήματα πρασίνου, θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν μικρότερα και να προβλέπεται από τη μελέτη να αντικατασταθούν κατά μήκος της ίδιας περιοχής.
• Στις δύο οδούς να συμπεριληφθεί σχεδιασμός για δίκτυο ποδηλατόδρομου και στην περίπτωση που δεν επαρκούν τα πλάτη των οδών για αποκλειστική λωρίδα κίνησης οχημάτων και ποδηλάτων, να μετατραπούν σε οδούς μικτής χρήσης.
Όλα τα στοιχεία πρέπει να συμπεριληφθούν σε μια ολοκληρωμένη μελέτη για τις δύο παρόχθιες οδούς, καθώς σήμερα δεν υπάρχουν συγκεκριμένοι παράμετροι σχεδιασμού για την υλοποίηση των έργων.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το