Τοπικά

ΤΕΕ: Κανένα τεχνικό σχέδιο από το Δήμο Βόλου για την Καραμπατζάκη

Κανένα τεχνικό σχέδιο δεν υπάρχει εκ μέρους του Δήμου Βόλου για την οδό Καραμπατζάκη που να διασφαλίζει την κίνηση των αυτοκινήτων, τους πεζούς, τους κατοίκους , το πράσινο και τους ποδηλατόδρομους. Τα παραπάνω επισημάνθηκαν χθες στη Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ που συνεδρίασε για το ζήτημα και χαρακτηρίστηκε διάτρητη η απόφαση που υπερψήφισε και ο εκπρόσωπος του ΤΕΕ στην Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας Τάσος Σαλίων, ο οποίος αποδέχτηκε ότι κανένας σχεδιασμός δεν παρουσιάστηκε.|

Στη διοικούσα συμμετείχε και ο Δ. Φιλιππιτζής ο οποίος μέσα από αρχιτεκτονικό διαγωνισμό έβαλε τη σφραγίδα για μορφή που έχει σήμερα η οδός Καραμπατζάκη . Ο κ. Φιλιππιτζής σημείωσε πως και η επικάλυψη του Κραυσίνδωνα όπως και η διάνοιξη της Καραμπατζάκη θα δώσουν λύση στη διοχέτευση του αυτοκινήτου, αλλά θα πρέπει η πόλη να αποφασίσει αν θα εξυπηρετήσει τα ΙΧ ή την ποιότητα ζωής στον μόνο πνεύμονα πρασίνου εντός πολεοδομικού ιστού, που είναι οι παρόχθιοι. Όπως σημείωσε δεν έχει ξεκαθαριστεί ποια πολιτική έχει χαραχθεί για την πόλη. Το πλαίσιο σε όλο τον κόσμο, όπως είπε, είναι να δημιουργούνται γειτονιές και τόνισε ότι οδοί σαν την Καραμπατζάκη πρέπει να υπάρξουν και μέσα στο Βόλο, ενώ θα έπρεπε και η Ζάχου να έχει την ίδια μορφή αλλά δεν συμφώνησε ο π. δήμος Βόλου.


Στη συζήτηση ξεκαθαρίστηκε ότι υπάρχει σοβαρή εμπλοκή με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο που χαρακτηρίζει την Καραμπατζάκη οδό τοπικής σημασίας και επιβάλλει μόνο κατασκευή ποδηλατόδρομου. Το ΓΠΣ αποτελεί πλέον Νόμο του κράτους καθώς έχει ψηφιστεί και έχει εκδοθεί ΦΕΚ.
Το μέλος της Αντιπροσωπείας και δημοτικός σύμβουλος κ. Γαργάλας σημείωσε πως μεταβολές από το Νόμο δεν μπορούν να υπάρξουν στη συγκεκριμένη οδό που αποτελεί και το «παραλιακό μέτωπο» της Νέας Ιωνίας, ενώ εάν εφαρμοστούν τα σχέδια του Δήμου θα πρέπει να κοπούν τουλάχιστον 60 δέντρα.
Ο εκπρόσωπος του ΤΕΕ στην Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Βόλου Τάσος Σαλίων που ψήφισε θετικά στην εισήγηση του δήμου για διάνοιξη της οδού, ανέφερε πως σκέφτηκε με γνώμονα την απόφαση του ΤΕΕ από το 2000 που ζητούσε να μετατραπούν σε ήπιας κυκλοφορίας και η Ζάχου και η Καραμπατζάκη. Παραδέχτηκε ωστόσο πως έδωσε τη θετική του ψήφο χωρίς να υπάρχει καμία μελέτη που να του έχει κατατεθεί για το πώς θα διαμορφωθεί ο δρόμος και αντιμετωπίστηκε σκωπτικά από τα μέλη της Διοικούσας.
Στις επαναλαμβανόμενες ερωτήσεις για το εάν υπάρχει ένας σχεδιασμός για την απόφαση που υπερψήφισε απαντούσε αρνητικά. Αρνητικά απαντούσε και για το εάν υπάρχει μελέτη που να πιστοποιεί πως θα λειτουργήσει ο δρόμος στον οποίο ταυτόχρονα θα αναπτυχθεί και ποδηλατόδρομος , καθώς η Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας ψήφισε να κατασκευαστεί και έργο ποδηλατοδρόμων. Η πρόεδρος του ΤΕΕ και μέλη της Διοικούσας, όπως ο κ. Μπαλαρούτσος εκτίμησαν ότι χρήσεις για αυτοκίνητα, ανθρώπους και ποδήλατα δεν χωρούν στο πλάτος της Καραμπατζάκη, αλλά επέμειναν να δουν μελέτη του δήμου που επισημάνθηκε πως δεν υπάρχει. Τη λειτουργία της Καραμπατζάκη ως δρόμο ήπιας κυκλοφορίας υποστήριξε η εκπρόσωπος του πανεπιστημίου κ. Τάμπα επισημαίνοντας ότι πρέπει να γίνουν σειρά από έργα όπως σε όλα τα κέντρα των πόλεων στην Ευρώπη που να διαφυλάξουν πεζούς, κατοίκους και ποδήλατα και να δίνουν το στίγμα στο αυτοκίνητο ότι εισέρχεται σε προστατευόμενη περιοχή.
Η εισήγηση της Επιτροπής Βιώσιμης Κινητικότητας χαρακτηρίστηκε διάτρητη από την κ. Καπούλα η οποία επεσήμανε πως ο δήμος δεν ξεκαθαρίζει ποιο χαρακτήρα θα δώσει στην οδό. «Δεν υπάρχει καμία τεκμηριωμένη απόφαση», είπε και ο κ. Φιλιπιτζής με τους κ.κ. Γαργάλα και Μπαλαρούτσο να σημειώνουν πως είναι προφανές ότι ο δρόμος δεν θα είναι ήπιας κυκλοφορίας καθώς αυτό καταφαίνεται από την εισήγηση του δήμου Βόλου. Η κ. Καπούλα τόνισε ότι υπάρχει ασυμβίβαστο της απόφασης του δήμου Βόλου με το Γενικό Πολεοδομικό . Η εκπρόσωπος του
πανεπιστημίου κ. Τράμπα ανέλυσε το σκεπτικό στην περίπτωση που ο δρόμος γίνει ήπιας κυκλοφορίας με μια σειρά από σοβαρά τεχνικά έργα επισημαίνοντας ωστόσο πως δεν είδε καμία μελέτη. Σημειώνεται πως η Καραμπατζάκη θα συνδέει σύμφωνα με τον δήμο, τον περιφερειακό με τη Λ. Ειρήνης και η άποψη της πλειοψηφίας στη διοικούσα ήταν πως ο δρόμος θα μετατραπεί σε ταχείας κυκλοφορίας. Τα μέλη επικαλέστηκαν επίσης και τις δηλώσεις του αρμόδιου αντιδημάρχου Θ. Σταυρίδη.
Το ΤΕΕ θα συμφωνήσει μόνο στη διάνοιξη με τη μορφή της ήπιας κυκλοφορίας και αν δεν εξασφαλιστούν τα τεχνικά έργα και όλες οι συνθήκες, το πανεπιστήμιο και ο εκπρόσωπος του ΤΕΕ θα άρουν τη θετική τους ψήφο από την Βιώσιμη Κινητικότητα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το