Τοπικά

ΤΕΕ: Απαιτείται νέα μελέτη για την αποκατάσταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων

ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ

Την προσοχή της Δημοτικής Αρχής σε οτι αφορά τις σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις στο δίκτυο ποδηλατοδρόμων εφιστά η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ Μαγνησίας, έτσι ώστε να τηρηθούν οι προδιαγραφές που τίθενται από τις Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ και να μην αρκεστεί σε τροποποίηση η επικαιροποίηση της υπάχουσας μελέτης.

Με αφορμή τη χθεσινή συζήτηση του θέματος στη συνεδρίαση της Επιτροπής Βιώσιμης Κινητικότητας, η Πρόεδρος του ΤΕΕ Νάνσυ Καπούλα απέστειλε σήμερα επιστολή στον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών Θαν. Σταυρίδη, στην οποία τονίζει μεταξύ άλλων οτι η αποκατάσταση του δικτύου θα πρέπει να γίνει βάσει μιας νέας μελέτης που θα προτείνει ένα συνολικό δίκτυο με κυκλοφοριακή σύνδεση, καθώς το προηγούμενο ήταν αποσπασματικό και άναρχα διάσπαρτο στον αστικό ιστό, ώστε να μην επαναληφθούν οι αστοχίες που δυστυχώς κατέστησαν το αρχικό έργο, μη λειτουργικό.

Ολόκληρη η επιστολή:

Όπως πληροφορηθήκαμε από τον τοπικό τύπο η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας του δήμου Βόλου προτείνει την συ­νολική απομάκρυνση των στοιχείων σκυροδέματος σε πρώτη φάση και στη συνέχεια την άμεση επαναλειτουργία του δικτύου, με την μορφή του ποδηλατόδρομου διασύνδεσης Βόλου – Ν. Παγασών, δημιουργώντας ένα διάδρομο κίνησης 10 χιλιομέτρων, υπέρ των ποδηλατών.

Ωστόσο μέχρι στιγμής καμία μελέτη δεν έχει εκπονηθεί για το θέμα της αντικατάστασης των «ξηλωμένων» ποδηλατοδρόμων, αλλά βασίζεστε στην προηγούμενη μελέτη, γεγονός ιδιαίτερα ανησυχητικό για την υλοποίηση και χρησιμότητα του έργου, το οποίο παραπέμπει στους λανθασμένους σχεδιασμούς και χειρισμούς του παρελθόντος.

Η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ Μαγνησίας από την πρώτη στιγμή τάχθηκε υπέρ της κατασκευής του έργου, αλλά με προδιαγραφές που θα εξασφαλίζουν την ομαλή κυκλοφορία ποδηλάτων, πεζών και οχημάτων.

Η αποκατάσταση του δικτύου πρέπει να γίνει βάσει μιας νέας μελέτης που θα προτείνει ένα συνολικό δίκτυο με κυκλοφοριακή σύνδεση, καθώς το προηγούμενο ήταν αποσπασματικό και άναρχα διάσπαρτο στον αστικό ιστό, ώστε να μην επαναληφθούν οι αστοχίες που δυστυχώς κατέστησαν το αρχικό έργο, μη λειτουργικό.

Επίσης σας υπενθυμίζουμε ότι η μελέτη και η κατασκευή που αφορούσε το αρχικό δίκτυο ποδηλατοδρόμων δεν πληρούσε τις προδιαγραφές που θέτουν οι Εθνικές προδιαγραφές Ο.Μ.Ο.Ε. και ειδικότερα:

Σύμφωνα με τις Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. η ελάχιστη διατομή για δρόμο κυκλοφορίας με στάθμευση είναι τα 5μ. (3μ. για λωρίδα κυκλοφορίας +2μ. για στάθμευση). Αναφέρεται ότι, μόνο σε ειδικές περιπτώσεις τοπικών οδών και με ειδικές ρυθμίσεις για την ταχύτητα επιτρέπεται μικρή μείωση αυτών.

Η δημιουργία λωρίδας ποδηλατοδρόμου διπλής κατεύθυνσης, πάνω σε οδόστρωμα κυκλοφορίας οχημάτων μονής κατεύθυνσης είναι εξαιρετικά επικίνδυνη, λόγω του ότι οι οδηγοί που κινούνται στους δρόμους που διασταυρώνονται με αυτόν, είναι συνηθισμένοι να ελέγχουν από την μία μόνο κατεύθυνση και έτσι θα υπάρξουν ατυχήματα. Μόνο αν το ποδήλατο ανέβει σε πεζοδρόμιο, κινείται με τη λογική των πεζών και ελέγχει με δική του ευθύνη την κάθε διασταύρωση.

Το ελάχιστο πλάτος διαδρόμου δύο κατευθύνσεων είναι δύο μέτρα καθαρό (σύμφωνα με τις Ο.Μ.Ο.Ε), ενώ στην παλαιότερη μελέτη το πλάτος που υλοποιήθηκε ήταν δύο μέτρα μεικτό, δηλαδή μαζί με την κατασκευή της νησίδας οπλισμένου σκυροδέματος πλάτους 30cm. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μη είναι δυνατή η διέλευση και η διασταύρωση δύο ποδηλάτων εντός του δικτύου.

Θεωρούμε ότι είναι υποχρέωσή σας, πριν προβείτε σε οποιαδήποτε εκτέλεση έργου να τηρήσετε τις προδιαγραφές που τίθενται από τις Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και όχι να αρκεστείτε σε τροποποίηση ή επικαιροποίηση της υπάρχουσας μελέτης.

Αλλιώς για μια ακόμη φορά θα κατασκευαστεί ένα έργο του οποίου η χρήση δεν θα γίνει αποδεκτή από τους πολίτες, θα εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για ποδηλάτες, πεζούς και οδηγούς, και τελικά οι ποδηλατόδρομοι του Βόλου θα παραμείνουν ένα παράδειγμα προς αποφυγή, όπως συνέβη μέχρι τώρα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το