Τοπικά

Ταξίδι στην ιστορία μέσα από την τέχνη – Θεατρική παράσταση μαθητών του 3ου ΓΕΛ Βόλου για την προσφυγιά

Για μήνες, 35 και πλέον μαθητές του 3ου ΓΕΛ Βόλου, προετοιμάζονταν για τη θεατρική παράσταση με τίτλο «Από την Ιωνία… στη Νέα Ιωνία», που πραγματοποιήθηκε πριν μερικές μέρες στο Πολιτιστικό Κέντρο της Νέας Ιωνίας.
Η παράσταση εντάχθηκε στο πλαίσιο πολιτιστικού προγράμματος «χτίζοντας γέφυρες με την τέχνη» που υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2022-2023 στο 3ο ΓΕΛ Βόλου.
Πρόκειται για μια διασκευή και θεατρική απόδοση που βασίζεται σε κείμενα της Φιλιώς Χαϊδεμένου και αναδεικνύει τον βίαιο ξεριζωμό των Ελλήνων από τις αλησμόνητες πατρίδες και την εγκατάσταση στη νέα πατρίδα.

Οι συντελεστές της παράστασης, καθηγήτριες και μαθητές, ήταν οι εξής: Διασκευή / επιμέλεια: Ζαχαρού Ανθούλα, θεατρική καθοδήγηση: Ζαχαρού Ανθούλα, Ζούζουλα Αγγελική, Κανέλλου Κατερίνα, σκηνικά / αφίσα: Καραντενίζη Ελένη, ηχοληψία: Λεύκελης Δημήτρης, Πουμάνα Ιωάννα, Μαϊπά Εύη, Παπαναστασίου Κων/νος – Μπέλλου Εβίτα Φιλιώ (νεαρή): Τζάβελλου Μαρία Φιλιώ (ηλικιωμένη): Μπότσοβα Ραφαέλα, Δημητρός-πατέρας: Μαριτσούδης Μάρκος, μητέρα: Κελαΐδοπούλου Μαρία, Αλή: Ξαφογιάννης Γεώργιος, Γιωργής: Βασιλάκης Αναστάσιος, Αμέτης: Κασσανδρινός Παναγιώτης, Ντουντού: Βογιατζή Ματίνα, φυλακισμένοι – στρατιώτες – εκτοπισμένοι: Πετσανούκης Αργύρης, Κάκκα Ελεονώρα Λάμπρος Δημήτρης, Μαγαλιός Αλέξανδρος Περίσσης Άγγελος, χορευτική ομάδα, συντονισμός: Χρήστου Βιργινία, Αποστολίνα Ελένη, Βαγγέλα Εβίνα, Βελέντζα Νίκη, Ευαγγελινού Ελευθερία, Κάκκα Ελεονώρα, Καραθανασοπούλου Δήμητρα, Κατσάνος Θάνος, Ντάφου Δήμητρα, Παπαδοπούλου Δήμητρα, Περιστέρη Πηνελόπη, Ρούσι Άννα, Σουγγάρη Ευριδίκη, Τζελέπη Ευγενία, Φλάμου Ελευθερία, Χατζή Αναστασία, σκηνικά: Βογιατζή Κυβέλη, Μπεζάτι Αγάπη, Κατσούλας Απόστολος, Αθανασούλης Μαρίνος, Μαριτσούδης Μάρκος, Πουμάνα Ιωάννα.

Η φιλόλογος κ. Ανθούλα Ζαχαρού ανέφερε πως η παράσταση ήταν πολυπρόσωπη πλαισιώθηκε και από χορευτικό. Για αρκετό καιρό οι μαθητές προετοιμάζονταν για την παράσταση ερχόμενοι μια φορά την εβδομάδα εκτός σχολικού ωραρίου για τις πρόβες.
Από την πλευρά της η φιλόλογος κ. Αγγελική Ζούζουλα επισήμανε πως στο πλαίσιο του προγράμματος περιηγηθήκαμε σε ένα τμήμα της Νέας Ιωνίας ταξιδέψαμε στην Αθήνα, αλλά και στη Θράκη. Οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν για τα θέματα της προσφυγιάς.
Παίρνοντας τον λόγο η καθηγήτρια κ. Κατερίνα Κανέλλου επισήμανε πως οι μαθητές πραγματοποίησαν ένα ταξίδι στην ιστορία της προσφυγιάς μέσα από την τέχνη.

Κατανόηση της ιστορίας
Οι μαθητές με ιδιαίτερο ζήλο και μεράκι συμμετείχαν στην προετοιμασία της θεατρικής παράστασης κάνοντας πρόβες στο σχολείο για αρκετές εβδομάδες. Για τους ίδιους ήταν μια εκτόνωση από την πίεση της καθημερινότητας αλλά και ένα ταξίδι στην ιστορία και την προσφυγιά.
Η μαθήτρια της Β’ Τάξης Μαρία Τζάβελλου επισήμανε πως «μέσα από το πρόγραμμα και τη θεατρική παράσταση κατανοήσαμε ακόμη περισσότερο την ελληνική ιστορία. Μέσα από τη μικρασιατική καταστροφή αντιλαμβανόμαστε πόσο σημαντική είναι η ειρήνη και η ελευθερία».
Ο μαθητής της Γ’ Τάξης Λυκείου Κωνσταντίνος Παπαναστασίου τόνισε πως «προκύπτουν ενδιαφέροντα συμπεράσματα, όπως ότι η ιστορία πρέπει να βιώνεται και ότι το σχολείο πρέπει να αποτελεί μια κοινότητα. Όλη αυτή η διαδικασία με τη θεατρική παράσταση, έφερε τους μαθητές ακόμη πιο κοντά».
Ο μαθητής Γιώργος Ξαφογιάννης ανέφερε πως ενσάρκωσε στον ρόλο του έναν Τούρκο. «Αυτός ο ρόλος με βοήθησε να κατανοήσω τι συνέβαινε εκείνη την εποχή. Η συμμετοχή μου στην παράσταση ήταν ένα βίωμα που στιγμάτισε τη ζωή μου και θα το κρατάω μέσα μου» σημείωσε.
Η Εβίτα Μπέλλου της Β’ Τάξης ανέφερε πως «μέσα μέσα από την παράσταση μπορέσαμε να κατανοήσουμε καλύτερα τον τρόπο ζωής των Ελλήνων στη Μικρασία και την αξία του τόπου τους που έχασαν με βίαιο τρόπο. Επίσης μέσα από τη συνεργασία που είχαμε εμείς οι μαθητές μπορέσαμε να νιώσουμε ότι είμαστε ικανοί να ανταπεξέλθουμε στο εγχείρημα της παράστασης και αυτό παρότι για πολλούς από εμάς ήταν η πρώτη φορά που παίζαμε σε μια παράσταση.
Και το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε, είναι, ναι μεν να συγχωρούμε, αλλά να μην λησμονούμε».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το