Τοπικά

Ταλαιπωρία για δεκάδες επιβάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Καθυστέρησε 41 λεπτά η αυτοκινητάμαξα Βόλου – Λάρισας…

Με καθυστέρηση 41 λεπτών ξεκίνησε χθες το μεσημέρι το δρομολόγιό της για τη Λάρισα η αυτοκινητάμαξα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκαλώντας εύλογα τις αντιδράσεις των επιβατών, που περίμεναν μέσα στη ζέστη.
Αιτία, σύμφωνα με δήλωση αρμοδίου σταθμάρχη της εταιρίας, ο ανεφοδιασμός με καύσιμα της αυτοκινητάμαξας, που διήρκησε 25 λεπτά περίπου.
Το δρομολόγιο έπρεπε να ξεκινήσει στις 12.25 χθες το μεσημέρι, αλλά ξεκίνησε στις 13.06. Όπως μάλιστα ανέφερε στη «Θ» η αρμόδια σταθμάρχης, αυτή η καθυστέρηση είναι συχνή στο συγκεκριμένο μεσημεριανό δρομολόγιο, καθώς συχνός είναι και ο ανεφοδιασμός της αυτοκινητάμαξας με καύσιμα…
Σε ερώτηση γιατί δεν μεταφέρεται τότε η έναρξη του δρομολογίου στις 13.00, για να μην ταλαιπωρούνται και οι επιβάτες, δήλωσε ότι αυτό είναι άλλης υπηρεσίας ευθύνη.

Γεγονός είναι ότι οι επιβάτες που ήθελαν να βρίσκονται στη Λάρισα στις 13.30, έφθασαν τελικά στον προορισμό τους στις 14.00.
Πάντως μπορεί στη γραμμή Βόλου-Λάρισας η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μην τα πάει καλά, στην κεντρική γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης αναμένεται μετά από χρόνια καθυστερήσεων να δρομολογηθεί ιταλικό τρένο-βολίδα.
Το τρένο «ETR.485 Νο31» ξεκίνησε στις 14 Αυγούστου τη διαδρομή του από την Ιταλία και περνώντας μέσα από τη Σλοβενία, την Κροατία, τη Σερβία, το Κόσσοβο και την ΠΓΔΜ θα περάσει τα ελληνικά σύνορα της Ειδομένης στις 26 Αυγούστου, τερματίζοντας στη Θεσσαλονίκη.
Το τρένο έχει την ονομασία «Pendolino», είναι κατασκευής του 1997, έχει πλήρως ανακαινιστεί πριν μία δεκαετία και μπορεί να φτάσει ταχύτητες μέχρι και 250χλμ/ώρα.
Το τρένο που θα έρθει στη χώρα μας, είναι κατασκευασμένο από τις Fiat Ferroviaria/Alstom και ανήκει στην γνωστή οικογένεια Pendolino. Είναι ηλεκτροκίνητα τρένα, η πρώτη τους λειτουργία έγινε το 1997, ενώ την περίοδο 2004-2009 έγινε πλήρης ανακαίνιση, με το εσωτερικό τους να είναι εντυπωσιακό και με μοντέρνες καινοτομίες.
Το κάθε τρένο έχει εννέα βαγόνια (τρία για πρώτη θέση, ένα για μπαρ-εστιατόριο και πέντε για δεύτερη θέση). Θα μπορεί να μεταφέρει 489 επιβάτες (146 στην πρώτη θέση, 343 στην δεύτερη θέση, 2 σε ειδικές θέσεις για αναπηρικά καροτσάκια και 23 θέσεις στο εστιατόριο). Το μήκος του είναι 236,6 μέτρα και ζυγίζει 409 τόνους.

Η επίσημη παρουσίασή του θα γίνει στις 8 Σεπτεμβρίου 2018, εν μέσω ΔΕΘ και στόχος είναι να καταδειχθεί η ετοιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ξεκινήσει δρομολόγια με τις νέες υπερταχείες, εφόσον τα έργα και τα συστήματα στις γραμμές ολοκληρωθούν.
Επίσης, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, θα γίνουν και δρομολόγια μεταξύ Θεσσαλονίκης και Κατερίνης, προκειμένου να γίνουν τα πρώτα «τεστ» ταχύτητας και ασφάλειας επί ελληνικού εδάφους.
Το νέο τρένο αφού κάνει όλες τις απαραίτητες δοκιμές, θα επιστρέψει στην Ιταλία, όπου θα ληφθούν και οι τελικές αποφάσεις για τη δρομολόγηση 5-8 αμαξοστοιχιών, για την κάλυψη του δρομολογίου Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Υπολογίζεται ότι αυτό θα γίνει από το 2020, με την αίρεση ότι όλα τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι προς το παρόν δεν έχει ληφθεί η απόφαση για τον τύπο ή τους τύπους τρένων, που θα καλύψουν αυτό το δρομολόγιο.
Έτσι για το επόμενο διάστημα ακόμα και με την ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός, οι υφιστάμενες αμαξοστοιχίες θα συνεχίσουν να καλύπτουν το επιβατικό δρομολόγιο Αθήνας-Θεσσαλονίκης, με εμφανώς βελτιωμένους χρόνους.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το