ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Lifestyle, Θ Plus

Τα τατουάζ εισβάλλουν και στην υψηλή ωρολογοποιία

Το τατουάζ, συνδεδεμένο επί μακρόν με ναυτικούς, στρατιώτες, μπασίστες της heavy-metal, κατάδικους με βαρύ ποινικό μητρώο και άλλα «κακά παιδιά», βγαίνει από την αντι-κουλτούρα για να διεισδύσει σιγά σιγά ακόμη και στην υψηλή ωρολογοποιία.

Η Hublot, μια από τις μάρκες του γαλλικού ομίλου ειδών πολυτελείας LVMH, συνεργάζεται με τον ελβετό tattoo artist Μαξίμ Μπουσί για να ανανεώσει μαζί του ένα από πιο εμβληματικά μοντέλα του οίκου, το οποίο θα φθάσει στις βιτρίνες των ακριβών καταστημάτων εντός του Οκτωβρίου.

Το ρολόι, που θα πωλείται 18.600 ευρώ και θα διατεθεί σε περιορισμένο αριθμό, δείχνει την ώρα χωρίς δείκτη χάρη σε μια επαλληλία οκτάγωνων δίσκων εμπνευσμένων από γεωμετρικά σχήματα που αγαπά ο καλλιτέχνης αυτός, ο οποίος έγινε γνωστός για τα τατουάζ που έκανε στον αμερικανό ράπερ Κάνιε Γουέστ.

Από τις αρχές Σεπτεμβρίου, η γαλλική Bell & Ross διέθεσε στην αγορά -αντί 6.900 ευρώ- ένα ρολόι που έχει τετράγωνο σχήμα, στο κέντρο του οποίου είναι το καντράν που έχει σχήμα νεκροκεφαλής. Το ατσάλινο περίβλημα κοσμούν κομψά χαραγμένες φλόγες που είναι ζωγραφισμένες με μαύρο βερνίκι θυμίζοντας το μελάνι που χρησιμοποιούν οι τατούερ.

«Μου ήρθε η ιδέα μετά την επίσκεψή μου στο Μουσείο της Αποβάθρας Μπρανλί στο Παρίσι», είπε ο Μπρουνό Μπαλαμίς, καλλιτεχνικός διευθυντής της γαλλικής εταιρίας εξηγώντας ότι θέλησε να ξαναβρεί αυτό τον «κόσμο των μηχανόβιων, των ρόκερ, των πειρατών» μέσα σε ένα ρολόι.

Η Swatch ήταν μεταξύ των πρώτων που στράφηκε σε αυτή την τάση ζητώντας τη συνεργασία του Τεν-Τεν, του παρισινού μετρ του είδους. Για τη διάσημη φίρμα ρολογιών με το πολύχρωμο πλαστικό, αυτός ο μετρ της βελόνας που αγωνίζεται εδώ και χρόνια ώστε οι τατούερ να αναγνωριστούν ως γνήσιοι καλλιτέχνες, είχε ετοιμάσει τρία σχέδια ιαπωνικής έμπνευσης: έναν δράκο, ένα φίδι και έναν κυπρίνο, για μια σειρά που διατίθεται στην τιμή των 75 ευρώ.

Νέα καλλιτεχνικά επαγγέλματα
Ανάμεσα στους πρωτοπόρους, η ελβετική ωρολογοποιία Romain Jerome συνεργάστηκε το 2011 με τον Μο Κοπολέτα, έναν ιταλό τατουέρ που έχει τη βάση του στο Λονδίνο, για να στολίσει τα μπρασελέ πριν η συνεργασία αυτή καταλήξει δύο χρόνια αργότερα σε μια περιορισμένη σειρά 25 ρολογιών.

«Η ιδέα ήταν να αποκαλυφθούν στοιχεία υποκουλτούρας που έχουν γίνει κουλτούρα. Ήταν ένας τρόπος να χρησιμοποιηθούν καλλιτεχνικά επαγγέλματα με σύγχρονο τρόπο», δήλωσε ο Εμανουέλ Εμς, ο γενικός διευθυντής της εταιρίας που ανανέωσε το πείραμα φέτος με τον γάλλο τατούερ γνωστό με το ψευδώνυμο Xoil.

«Eίναι ρολόγια που απευθύνονται σε συλλέκτες, όχι αναγκαστικά σε λάτρεις του τατουάζ, οι οποίοι έχουν πιο νεανικό προφίλ, αρκετά αστικό και ευαίσθητο στα μηνύματα», πρόσθεσε διευκρινίζοντας ότι η τιμή τους είναι 21.950 ευρώ.

Αντί να απευθυνθεί σε έναν σταρ του επαγγέλματος, η Bell & Ross προσπάθησε κυρίως να αναπαραγάγει τις κινήσεις του τατούερ στην κατασκευή των ρολογιών της. Ζήτησε αρχικά από ένα εργαστήρι χαρακτικής στην Ελβετία να επιμεληθεί το περίβλημα σε όλη του την επιφάνεια στολίζοντάς την με μικροσκοπικά σχέδια εμπνευσμένα από στρατιωτικά τατουάζ.

Η ελβετική εταιρία Chatelain στην οποία κατασκευάζονται επίσης τα ρολόγια της Chanel Horlogerie κατέφυγε και αυτή σε εργαλεία που χρησιμοποιούν οι τατούερ για τα σχέδιά τους.

Όταν ρωτήθηκε σχετικά ο Φιλίπ Εγιό, ένας από τους συνδιοργανωτές συνεδρίου για το τατουάζ που πρόσφατα πραγματοποιήθηκε στο Μοντρέ της Ελβετίας, έδωσε μια μάλλον διφορούμενη απάντηση: «Για τους καλλιτέχνες, είναι μια καθαγίαση. Δεν πρόκειται πλέον για βρώμικους τύπους που κάνουν τατουάζ σε άλλους βρώμικους τύπους», τόνισε. «Ωστόσο αν αυτό δεν γίνεται πάνω στο δέρμα, τότε δεν είναι πια τατουάζ…».

Πηγή: Έθνος

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το