Τοπικά

Τα πρώτα βήματα από το Πανεπιστήμιο στην Τάξη για φοιτήτριες Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας 

Τα πρώτα τους βήματα στη σχολική τάξη και στον όμορφο αγώνα της μετάδοσης των νέων γνώσεων στα παιδιά κάνουν τέσσερις φοιτήτριες του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο πλαίσιο της πρακτικής άσκησης που διεξάγεται τόσο στο τρίτο, όσο και στο τέταρτο έτος.

Η «Θ» μίλησε με τις φοιτήτριες που αυτή την περίοδο διδάσκουν στο 6ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας και εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους για τα πολλαπλά οφέλη της πρακτικής άσκησης.
Η τριτοετής φοιτήτρια κ. Βασιλική Καραγιώργου επισήμανε πως «η πρακτική άσκηση είναι πολύ σημαντική, γιατί από τη θεωρία μπαίνουμε στην πράξη και αυτά που μαθαίνουμε τόσα χρόνια, πρέπει να τα εφαρμόσουμε. Σίγουρα δεν είναι ό,τι πιο εύκολο, αλλά όπως μας τόνισε και μια δασκάλα, «το σχολείο είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Πάντα θα μαθαίνεις μέσα στο τμήμα».
Μάλιστα πρόσθεσε πως «η πρακτική μας άσκηση διεξάγεται σε τάξη με παιδιά ειδικών αναγκών, αλλά και σε γενικά σχολεία με τάξεις που έχουν 20 παιδιά. Στο τρίτο έτος κάνουμε μαθήματα σε σχολεία γενικής εκπαίδευσης και στο τέταρτο έτος σε τμήματα ένταξης και ειδικά σχολεία. Άρα εκπαιδευόμαστε σε όλους τους τομείς».

Από την πλευρά της η φοιτήτρια Κλεοπάτρα Κατσικογιάννη επισήμανε πως «η πρακτική άσκηση μας βοηθά ιδιαίτερα, καθώς ερχόμαστε σε επαφή με τα παιδιά και περνάμε από τη θεωρία στην πράξη. Οι δάσκαλοι μας δίνουν διάφορες συμβουλές και υπάρχει εξαιρετική συνεργασία μαζί τους.
Και βέβαια καταλαβαίνεις πόσο διαφορετικό σε σχέση με ένα πανεπιστημιακό αμφιθέατρο είναι, να είσαι πρόσωπο με πρόσωπο με τους μαθητές, μέσα στην τάξη.

Η φοιτήτρια Βασιλική Καπότη επισήμανε πως «στο Πανεπιστήμιο διδασκόμαστε τις νέες μεθόδους διδασκαλίας και ερχόμενοι στο σχολείο προσπαθούμε με τη θεωρία να μεταδώσουμε τη νέα γνώση, ενώ με τις πρακτικές μεθόδους διδασκαλίας να εμπεδώσουμε αυτή τη γνώση στα παιδιά. Στη διδασκαλία υπάρχουν οι ομαδικές και συνεργατικές μέθοδοι για την καλύτερη διάχυση της γνώσης».
Ερωτηθείσα αν είναι αισιόδοξη για την εξεύρεση εργασίας, μας είπε πως δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξη και ίσως μέσω της εκπόνηση ενός μεταπτυχιακού να μπορέσει να αυξήσει τις πιθανότητές της για εύρεση εργασίας.

Από την πλευρά της η φοιτήτρια Φωτεινή Θεοδωρίδου ελπίζει να βρει εργασία στην εκπαίδευση περισσότερο ως αναπληρώτρια. «Ποτέ δεν έχει γίνει διαγωνισμός ΑΣΕΠ για μόνιμη πρόσληψη εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή και γι’ αυτό η μόνη μας ελπίδα είναι να προσληφθούμε ως αναπληρωτές».
Ερωτηθείσα για την πρακτική άσκηση τόνισε πως «ο θεσμός πρέπει να συνεχιστεί. Έχει πολλαπλά οφέλη, καθώς μεταφέρουμε μεταξύ άλλων στα παιδιά και νέες παιδαγωγικές μεθόδους».
Μάλιστα επισήμαναν πως «πιο δύσκολο από τις γνώσεις είναι να μεταδώσεις στα παιδιά αξίες και ηθικά διδάγματα για την καθημερινή ζωή. Πάντως στο Πανεπιστήμιο κάνουμε μαθήματα για το συναισθηματισμό των παιδιών, να εκφράζουν τα προβλήματά τους και για τη διαχείριση της τάξης».

ΦΩΤΗΣ ΣΠΑΝΟΣ

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το