Τοπικά

Τα προσφυγικά της Νέας Ιωνίας μέσα από το φακό μαθητών “Θ” (photos)

Μέσα από το φωτογραφικό φακό κατέγραψαν τη μετεγκατάσταση στη Νέα Ιωνία των προσφύγων μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή το 1922. Μαθητές του 9ου Δημοτικού Νέας Ιωνίας μέσα από την Ευέλικτη Ζώνη, συνέδεσαν την εκμάθηση της τοπικής ιστορίας με τη χρήση της φωτογραφίας και της ψηφιακής τεχνολογίας.
Τα αποτελέσματα της δράσης τους αποτυπώθηκαν χθες σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και είχε τίτλο «Φωτογραφία, Αφήγηση, Εκπαίδευση».
Η ημερίδα διοργανώθηκε από το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σε συνδιοργάνωση του Εργαστηρίου Λόγου και Πολιτισμού Π.Θ. (Κατεύθυνσης Λογοτεχνίας και Παιδικού Βιβλίου), του Πανελλήνιου Όμιλου Φίλων της Αφήγησης (ΠΟΦΑ), των Γραφείων Σχολικών Συμβούλων Πρωτοβάθμιας και Προσχολικής Εκπαίδευσης Ν. Μαγνησίας και της φωτογραφικής ομάδας OramaPhotos, ενώ είχε την ευγενική υποστήριξη του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βόλου.

ΣΠΙΤΙ ΠΑΠΑ
Στη εκδήλωση αρμόδιοι επιστήμονες απάντησαν σε ερωτήματα όπως: Ποια είναι η σχέση της φωτογραφίας με την αφήγηση; Διαθέτει η φωτογραφία αφηγηματικότητα ή απλά «φυλακίζει» στιγμές του πλούτου του κόσμου και της ζωής; Έχουν κοινά «αφηγηματικά στοιχεία» οι δύο τέχνες; Πώς αξιοποιήθηκε η φωτογραφία από τους συγγραφείς ως ερέθισμα και άντληση ιδεών και στοιχείων για το στήσιμο ενός ολόκληρου μυθοπλαστικού σύμπαντος; Μπορεί η φωτογραφία να χρησιμοποιηθεί δημιουργικά στην εκπαίδευση;
Ο δάσκαλος του 9ου Δημοτικού Νέας Ιωνίας και ιδρυτικό μέλος της Φωτογραφικής Λέσχης Βόλου κ. Γιάννης Κοινάκης παρουσίασε τα αποτελέσματα της δράσης στην Ευέλικτη Ζώνη του σχολείου με τη συμμετοχή 20 μαθητών της ΣΤ’ Τάξης.

ΤΣΙΜΕΝΤΕΝΙΑ ΣΟΥΓΙΟΥΛΤΖΟΥΓΛΟΥ
Ο ίδιος τόνισε πως στο πλαίσιο ενότητας του μαθήματος της Ιστορίας για τη Μικρασιατική Καταστροφή μελετήσαμε με τους μαθητές το θέμα της εγκατάστασης των προσφύγων στη Νέα Ιωνία Βόλου. Οι μαθητές άντλησαν πλούσιο υλικό από το ΔΗΚΚΙ και τα βιβλία που έχουν εκδοθεί από συγγραφείς του τόπου μας. Παράλληλα περπατήσαμε στα προσφυγικά, σε περιοχές της Νέας Ιωνίας και με τη φωτογραφία τα παιδιά αποτύπωσαν τα σπίτια των προσφύγων, διάφορους χώρους, την Ευαγγελίστρια, μίλησαν με κόσμο και έκαναν συγκρίσεις το τότε με το τώρα. Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία για τα παιδιά που γνώρισαν από κοντά την ψηφιακή αφήγηση.

ΚΑΤΣΙΡΕΛΟΥ ΤΣΙΜΕΝΤΕΝΙΑ
Μάλιστα ο ίδιος υπογράμμισε την άνεση των μαθητών με την ψηφιακή φωτογραφία λέγοντας πως τα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία έχουν εξοικείωση με την εικόνα, ζουν στην εποχή της εικόνας, και η φωτογραφία μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην εκπαίδευση και στη διδασκαλία.

ΠΕΤΡΙΝΑ

ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ

ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ 1

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το