Ροή

Τα Pokemon σε 35 ημέρες «έπιασαν» 268 εκατ.$

Η… Pokemon-mania καλά κρατεί σε όλο τον κόσμο κάνοντας τη διοίκηση της Nintendo αλλά και της συνδημιουργού του παιχνιδιού Niantic Labs να «τρίβουν τα χέρια» τους από ικανοποίηση, καθώς τα κέρδη τους «αβγατίζονται» μέρα με τη μέρα, με απίστευτη ταχύτητα

Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα στις πρώτες πέντε εβδομάδες από το λανσάρισμα της εφαρμογής Pokemon Go, οι χρήστες του δημοφιλέστατου παιχνιδιού έχουν ήδη ξοδέψει περίπου 268 εκατ. δολάρια, με τα στοιχεία να δείχνουν ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς -ίσως και νωρίτερα- οι πωλήσεις θα ξεπεράσουν το 1 δισ. δολάρια. Μην ξεχνάμε ότι το παιχνίδι είναι διαθέσιμο σε 72 χώρες, ενώ η τεράστια προβολή που έχει δοθεί είναι σίγουρο ότι θα λειτουργήσει υπέρ όχι μόνο των δημιουργών τους, αλλά και των εταιρειών που συνεργάζονται ήδη με αυτούς.

Σύμφωνα με έρευνα της YouGov -στην οποία ρωτήθηκαν περίπου 50.000 άτομα σε Βρετανία, ΗΠΑ και Γερμανία- ένας στους πέντε παίκτες ξοδεύει χρήματα για την εφαρμογή, με τον αριθμό των παικτών που έχουν ξοδέψει χρήματα να ξεπερνούν ήδη τα 12,6 εκατ. άτομα μόνο σε ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία, που είναι οι τρεις μεγαλύτερες αγορές εκτός Ιαπωνίας. Για να παίξουν το Pokemon Gο, oι χρήστες χρησιμοποιούν το GPS του έξυπνου κινητού τους για να βρουν, να αιχμαλωτίσουν και να εκπαιδεύσουν ψηφιακά πλάσματα. Οι παίκτες μπορούν να αγοράσουν διάφορα εργαλεία για να τους βοηθήσουν στο παιχνίδι, όπως νομίσματα και αβγά.

Σύγκριση με άλλα παιχνίδια

Μια συγκριτική ανάλυση με δύο άλλα παιχνίδια για κινητά που σημείωσαν μεγάλη επιτυχία, το Clash Royale (της Supercell) και το Candy Crush Soda Saga (της King.com’s), δείχνει πως είχαν πιάσει πωλήσεις 125 εκατ. και 25 εκατ. δολαρίων τις πρώτες τριάντα ημέρες, με βάση τη Sensor Tower, δηλαδή σχεδόν τα μισά από αυτές του Pokemon Go. Οι περισσότερες από τις κορυφαίες «εφαρμογές» των τελευταίων ετών, όπως είναι π.χ. τα Clash of Clans, Game of War και Candy Crush Saga άρχισαν να χάνουν σε… «δημοφιλία» ύστερα από διάστημα ενός μήνα, ωστόσο το Pokemon Go ίσως αποτελέσει εξαίρεση. Οπως ανέφερε ο Τζον Χάνκε, επικεφαλής της Niantic η οποία δημιούργησε το παιχνίδι μαζί με τη Nintendo, θα προκύψουν κέρδη και από… τοποθεσίες διαφημιζόμενων εταιρειών. Παμπ, κινηματογράφοι, μπαρ αλλά και γνωστές αλυσίδες εστίασης όπως π.χ. τα McDonald’s «πληρώνουν» προκειμένου να περιληφθούν ως «τοποθεσίες» όπου οι χρήστες μπορούν να αναζητήσουν κάποιο Πόκεμον. Πιο συγκεκριμένα, στις ΗΠΑ, 34,3 εκατομμύρια άτομα «κατέβασαν» την εφαρμογή εκ των οποίων 30,8 εκατ. (90%) εξακολουθούν να παίζουν, ενώ περισσότερα από 10 εκατ. άτομα προχώρησαν σε αγορές.Από αυτούς, το 59% (περίπου 5,8 εκατ. άτομα) πλήρωσαν ποσά μέχρι 19,99 δολάρια, ενώ 28,5% (2,86 εκατ.) ξόδεψαν 20-59,99 δολάρια. Τέλος, περισσότεροι από 480.000 χρήστες (περίπου το 5%) δαπάνησαν ποσά άνω των 100 δολαρίων.

Αντίστοιχα με τη Βρετανία, πιθανοί «συνεργάτες» των δημιουργών του παιχνιδιού -ως PokeGyms και PokeStops- θα μπορούσαν να είναι αγαπημένες εταιρείες των χρηστών όπως π.χ. η The Cheesecake Factory, η Buffalo Wild Wings, εταιρείες αναψυκτικών, εταιρείες αθλητικών ειδών κ.ά. Σε ό,τι αφορά το ηλικιακό προφίλ των παικτών στις ΗΠΑ,το 34% είναι μεταξύ 18-24 ετών, το 36% μεταξύ 25-34 ετών, το 18% μεταξύ 35-44 ετών και το 8% ηλικίες 45-54 ετών. Στη Βρετανία, από τις 14 Ιουλίου που λανσαρίστηκε το παιχνίδι, 6,1 εκατομμύρια ενήλικες (13% του πληθυσμού) «κατέβασαν» την εφαρμογή, ενώ 5,3 εκατ. εξ αυτών (87%) συνεχίζουν ακόμα να την χρησιμοποιούν, κάτι το οποίο αποδεικνύει ότι δεν επρόκειτο για ένα παιχνίδι-«φωτοβολίδα», αλλά ότι έχει διάρκεια.

Οι «ταρίφες»
Περισσότεροι από 1 εκατ. χρήστες (16% του συνόλου) ξόδεψαν χρήματα με μόλις 111.000 άτομα να δίνουν το ελάχιστο (79 πάουντς για την αγορά 100 Pokecoins). Περίπου 600.000 πλήρωσαν ποσά από 80 πάουντς μέχρι 14,99 λίρες που αφορά το κόστος για την αγορά 2.500 Pokecoins, ενώ οι υπόλοιποι ξόδεψαν ποσά άνω των 15 λιρών, με το συγκεκριμένο γκρουπ να «πληρώνει» συνολικά πάνω από 7 εκατ. λίρες. Πολλοί παίκτες στη Βρετανία είναι πελάτες της Kinder, κάτι το οποίο υποδηλώνει ότι ο κατασκευαστής ζαχαροπλαστικής θα μπορούσε να συνδέσει το Pokemon με κάποιο δώρο στο «αβγουλάκι» της φίρμας. Ακόμη, μεγάλοι κινηματογράφοι περιλαμβάνονται μεταξύ των κορυφαίων brands των χρηστών. Η προώθηση νέων ταινιών αποτελεί μία πολύ καλή λύση marketing και το Pokemon δίνει μιας πρώτης τάξης ευκαιρία στους κινηματογράφους να ενισχύσουν το προφίλ τους μέσω συνεργασιών με τους δημιουργούς του παιχνιδιού.

Παρότι πολλοί θα περίμεναν ότι το Pokemon είναι υπόθεση των… «πιτσιρικάδων», εντούτοις τα στοιχεία κρύβουν εκπλήξεις. Το 66% των χρηστών είναι ηλικίας 18-34 ετών, όμως το υπόλοιπο 34% αφορά σε άτομα ηλικίας άνω των 35 ετών (το 4% μάλιστα άνω των 55 ετών), με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα target groups που σκοπεύουν να «χτυπήσουν» τα εμπλεκόμενα brands.

Τέλος, στη Γερμανία, περισσότερα από 7,7 εκατομμύρια άτομα (σχεδόν το 11% του πληθυσμού της χώρας) «κατέβασαν» την εφαρμογή, εκ των οποίων τα 7,1 εκατ. (93%) συνεχίζουν ακόμη και σήμερα να παίζουν το παιχνίδι. Από αυτούς, περισσότερα από 1,6 εκατ. άτομα (20%) ξόδεψαν χρήματα. Ενας στους δύο δαπάνησαν ποσά μέχρι 20 ευρώ, ένας στους τέσσερις 20-60 ευρώ και ένας στους 10 ποσά άνω των 100 ευρώ.

Σύμφωνα με την YouGov, το 41% των παικτών είναι ηλικίας 18-24 ετών, ενώ ένα 35% είναι μεγαλύτεροι των 25 ετών. Οπως έγινε στην Ιαπωνία με την McDonald’s η οποία μετέτρεψε τα υποκαταστήματά της στην ασιατική χώρα σε Pokestops και Pokemon Arenas, έτσι και στη Γερμανία η εταιρεία παραγωγής ζαχαροπλαστικής August Storck έβαλε αυτοκόλλητα Pokemon στα πακέτα των γκοφρετών της.

Πηγή www.ethnos.gr

Share
Ετικέτες: κερδηπόκεμον

Πρόσφατα άρθρα

42χρονη κατήγγειλε πρώην σύντροφό της για βιασμό

Για βιασμό, ενδοοικογενειακή βία και κλοπή με θύμα την 42χρονη πρώην ερωτική του σύντροφο, κατηγορείται…

29 Μαΐου 2024

Singapore Airlines: Ραγδαία πτώση του ύψους του αεροσκάφους προκάλεσε τον τραυματισμό των επιβαινόντων

Tο προκαταρκτικό πόρισμα της έρευνας που δόθηκε στη δημοσιότητα για την πτήση της Singapore Airlines,…

29 Μαΐου 2024

Εξιχνιάστηκαν τρεις κλοπές σε εκκλησίες του Βόλου

Εξιχνιάστηκαν, από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Βόλου, -3- περιπτώσεις κλοπών, εκ των οποίων -2- τετελεσμένες…

29 Μαΐου 2024

Στο Νοσοκομείο Βόλου 76χρονη με κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις

  Στο Νοσοκομείο Βόλου, μεταφέρθηκε 76χρονη αλλοδαπή από την Σκόπελο. Ειδικότερα, με μέριμνα του Κέντρου…

29 Μαΐου 2024

Πρότυπα Σχολεία: Για αύριο αναβλήθηκε η ανακοίνωση αποτελεσμάτων των εισαγωγικών εξετάσεων

Αν και αρχικά η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων αναμένονταν σήμερα, Τετάρτη, όπως προκύπτει από ασφαλείς πληροφορίες…

29 Μαΐου 2024

Μήνυμα της Υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Ζέττας Μ. Μακρή προς τους υποψήφιους των Πανελλαδικών εξετάσεων

Σε μήνυμα της Υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Ζέττας Μ. Μακρή προς τους υποψήφιους των…

29 Μαΐου 2024