Τοπικά

Τα χαρακτηριστικά των χαρισματικών μαθητών – Σεμινάριο στην Ελληνογαλλική Σχολή

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ

Υπερυψηλές επιδόσεις, συναισθηματική σταθερότητα, μετουσίωση της ιδέας σε πράξη είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά των χαρισματικών παιδιών, ενώ ο ρόλος του εκπαιδευτικού στον εντοπισμό τους μέσα στις τάξεις των σημερινών Δημοτικών, όπου υπάρχουν πολλαπλές ταχύτητες μαθητών, είναι καθοριστικός.

Γι’ αυτό και στον Βόλο άρχισε η διεξαγωγή αντίστοιχων σεμιναρίων τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στους γονείς. Και ένα τέτοιο σεμινάριο τεχνικών πολυεπίπεδης εκπαίδευσης πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο στην Ελληνογαλλική Σχολή του Αγίου Ιωσήφ.

Ο επιμορφωτής σεμιναρίων και πρόεδρος του Οργανισμού Χαρισμάθεια κ. Αλέξανδρος Παπανδρέου τόνισε ότι το θέμα είναι πώς οι μαθητές θα αναπτύξουν στο έπακρο τις δυνατότητές τους μέσα από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, όπου φοιτούν μαθητές πολλαπλών ταχυτήτων. Μέσα στο πρόγραμμα είναι η χαρτογράφηση της τάξης, ώστε να διαπιστωθεί το αντιληπτικό και γνωστικό επίπεδο των μαθητών, προκειμένου να υπάρχει μια εξατομικευμένη ποιότητα εκπαίδευσης ακόμη και σε τάξεις που δεν είναι ομοιογενείς.

Ερωτηθείς για τα χαρακτηριστικά των χαρισματικών παιδιών, απάντησε πως αυτά είναι η ικανότητα υπερυψηλής επίδοσης, δηλαδή να μπορούν τα παιδιά να διοχετεύσουν μεγάλο όγκο πληροφοριών και να έχουν αναλυτική ικανότητα, η συναισθηματική σταθερότητα και η ικανότητα του παιδιού να περάσει από την ιδέα στην πράξη. Επίσης σημαντικό να διαθέτει κριτική και δημιουργική ικανότητα. Και αυτά τα χαρακτηριστικά μπορεί να φανούν ακόμη και από το Νηπιαγωγείο. Αλλά το ζήτημα είναι να μπουν σε ένα καλούπι για να μπορέσει ο μαθητής να τα αξιοποιήσει. Η χαρισματικότητα σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό, γύρω στο 84%, είναι γονιδιακή, δηλαδή έχει να κάνει με το DNA του παιδιού. Αναφορικά με το ποσοστό των χαρισματικών παιδιών στην ελληνική κοινωνία τόνισε πως το ποσοστό αυτό κυμαίνεται μεταξύ 3%-5% δίνοντας έμφαση στη δημιουργική και κριτική ικανότητα των μαθητών μέσα στην τάξη και να εκφράσουν την προσωπικότητά τους μέσα στην τάξη.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το