Τοπικά

Τα αρχαία ελληνικά ενώνουν το 4ο ΓΕΛ Βόλου με σχολεία της Ισπανίας και της Ιταλίας 

Σε σύμπραξη με δύο σχολεία της Ισπανίας και της Ιταλίας τα οποία εμβαθύνουν στην εκμάθηση των αρχαίων ελληνικών, έχει προχωρήσει το 4ο ΓΕΛ Βόλου με τους μαθητές να υλοποιούν δράσεις, ακόμη και διαδικτυακά.

Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια της καραντίνας μια ομάδα μαθητών του 4ου ΓΕΛ Βόλου, είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με μαθητές από δύο άλλες χώρες της Μεσογείου, την Ισπανία και την Ιταλία, που και αυτοί αντιμετωπίζουν τις ίδιες δυσκολίες με την πανδημία. Μετά από προσωπικές ενέργειες του διευθυντή του σχολείου κ. Νίκου Ιωαννίδη αναπτύχθηκε το πλαίσιο συνεργασίας των τριών σχολείων: του 4ου ΓΕΛ Βόλου, του I.E.S. Almenara από την πόλη Velez-Malaga της Ισπανίας και του Istituto di Scuola Secondaria Superiore (ITC E IPIA) από την Casacalenda της Ιταλίας.

Συντονιστής της όλης προσπάθειας είναι ο βιολόγος του 4ου ΓΕΛ Βόλου κ. Θ. Παρδαλίδης που ανέφερε πως «η επιλογή των σχολείων δεν ήταν τυχαία. Στο Ισπανικό σχολείο η συντονίστρια καθηγήτρια κ. Maria Jose Cabezas διδάσκει αρχαία Ελληνική και Ρωμαϊκή φιλοσοφία και οι μαθητές της μαθαίνουν την αρχαία ελληνική γλώσσα. Το σχολείο της Ιταλίας βρίσκεται σε μια περιοχή που υπάρχουν ακόμα Griko, άνθρωποι που μιλάνε το ιδίωμα της Ν. Ιταλίας. Ο Ιταλός συντονιστής κ. Antonio de Cristofaro διδάσκει Ρωμαϊκη φιλοσοφία».

Αρχικά οι μαθητές αντάλλαξαν ηλεκτρονικές διευθύνσεις και μηνύματα γνωριμίας, ενώ στη συνέχεια δημιούργησαν και μικρότερες ομάδες επικοινωνίας ώστε να ανταλλάζουν τις εμπειρίες και τις σκέψεις τους, σε μια προσπάθεια να γκρεμίσουν τα γυάλινα τείχη της απομόνωσης που σηκώνονται μπροστά τους. Τα παιδιά των τριών σχολείων μοιράζονται την πίεση που τους δημιουργεί η περίοδος που ζούμε και έρχονται σε επαφή με διαφορετικές νοοτροπίες και κουλτούρες. Επέλεξαν να ονομάσουν το πρότζεκτ αυτό «so close no matter how far» από έναν στίχο γνωστού τραγουδιού. Στο τέλος Μαρτίου, κάθε ομάδα μαθητών θα παρουσιάσει στα άλλα σχολεία ένα θέμα που συνδέει τους πολιτισμούς των τριών χωρών. Οι Έλληνες μαθητές ετοιμάζουν μια παρουσίαση των ελληνικών λέξεων που χρησιμοποιούνται αυτούσιες και στις άλλες γλώσσες, ξεκινώντας από λέξεις με τοπικό χαρακτήρα.

Οι μαθητές που συμμετέχουν στη δράση είναι οι:
Κ. Αμυγδαλοπούλου, Ελ. Αναστασίου, Αν. Ανατολή, Ιωαν, Βαζουβιάδης, Αθ. Βλαχοπούλου, Θ. Βλάχος. Κ. Βουρλιώτη, Αθ. Δαλίδης, Ν. Δοσσούλα, Ν. Θεοδωρόπουλος, Σ. Θεοδωροπούλου, Αλ. Κοκκόση, Αν. Κλάδη, Ελ. Αθ. Κολιαμήτρα, Αγγ. Μιμίκου, Γ. Μπαρτζώκα, Αν. Νικολάου, Δ. Ποδηματάς, Ελ. Πολυζώη, Μ. Σταθοπούλου.

Αγάπη για την ελληνική κουλτούρα
Ο διευθυντής του 4ου ΓΕΛ Βόλου κ. Νίκος Ιωαννίδης ανέφερε πως «ήταν πολύ ευχάριστη έκπληξη η γνωριμία μας πέρυσι, με τη φιλόλογο καθηγήτρια του σχολείου της ισπανικής πόλης Velez Mallaga, η οποία μάθαινε και επικοινωνούσε στα νέα ελληνικά. Υιοθετήσαμε την ιδέα της για την αδελφοποίηση των δύο σχολείων και την υλοποίηση κοινών δράσεων, όπως αυτή που εκπονείται στο πλαίσιο του e twinning. Θα ήταν πραγματικά ευχάριστη η συνέχιση της συνεργασίας με ανάλογες πρωτοβουλίες που μπορούν να προάγουν τον ελληνικό πολιτισμό και την ύπαρξη ενός δικτύου σχολείων που θα μπορούσαν να τις συντονίσουν. Διαπιστώσαμε πολλάκις στις ευρωπαϊκές δράσεις και προγράμματα την ανάγκη και την αγάπη των νέων, γύρω από τη Μεσόγειο για την ελληνική κουλτούρα. Μέχρι λοιπόν να ξανασυναντήσουμε τους εταίρους και φίλους από κοντά, η διαδικτυακή επαφή μπορεί να λειτουργήσει θετικά για τα παιδιά στη δύσκολη συγκυρία της απομόνωσης και του εγκλεισμού. Εξαιρετική η επιλογή του τραγουδιού των Μetallica «Nothing else matters» ως εφόρμηση, «τίποτα άλλο δεν αξίζει όσο ένα ανοικτό μυαλό με διαφορετική θεώρηση».
Μάλιστα στο πλαίσιο της σύμπραξης των τριών εταίρων βραβεύτηκε και το πόστερ της μαθήτριας Αθηνάς Βλαχοπούλου.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το