Τοπικά

Συνεχής αγώνας εκπαίδευσης στα ειδικά σχολεία της Μαγνησίας για 300 μαθητές

Τους 300 αγγίζουν οι μαθητές που φοιτούν στα ειδικά σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κάνοντας τη δική τους προσπάθεια για να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες. Σήμερα είναι η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία και τα ζητήματα της στήριξης των συμπολιτών που έχουν κάποια αναπηρία επανέρχονται όλο και πιο δυναμικά.

Τα ειδικά σχολεία είναι τα μοναδικά που αυτή την περίοδο είναι ανοικτά στην ελληνική εκπαίδευση. Μάλιστα για την εξέλιξη αυτή δεν λείπουν και οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών που επισημαίνουν ότι δεν έχουν ληφθεί τα απαιτούμενα μέτρα πρόληψης, όπως είναι τα τεστ.
Στη Μαγνησία λειτουργούν δώδεκα σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής, όπως είναι τα ειδικά Νηπιαγωγεία και Δημοτικά, το Ενιαίο Επαγγελματικό Γυμνάσιο και Λύκειο, το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ).
Καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων καθώς και το ειδικό βοηθητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό βρίσκονται στο πλευρό των μαθητών προσπαθώντας να τους μεταδώσουν γνώσεις, παραστάσεις, εμπειρίες και να τους δημιουργήσουν ένα ασφαλές ψυχικό και κοινωνικό περιβάλλον για να νιώθουν ακόμη περισσότερο όμορφα.
Στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση λειτουργούν τρία Νηπιαγωγεία, δύο σε Βόλο και ένα στην Αγριά, με δεκατρείς μαθητές συνολικά, καθώς και έξι Δημοτικά, εκ των οποίων τέσσερα στον Βόλο και από ένα στη Σκιάθο και τον Αλμυρό. Το σύνολο των μαθητών στα ειδικά δημοτικά είναι 106 που αν προστεθούν και οι μαθητές των Νηπιαγωγείων, τότε αγγίζουν τους 119.
Ο διευθυντής του Ειδικού Δημοτικού Αγριάς κ. Απόστολος Μιχαλόπουλος ανέφερε πως «η σημερινή Παγκόσμια Ημέρα για τα άτομα με αναπηρία έρχεται μεταξύ άλλων να μας πει ότι πρέπει τα άτομα αυτά να βοηθηθούν, ώστε να γίνουν ίσοι».
Ο ίδιος πρόσθεσε πως «το ειδικό Δημοτικό Αγριάς διαθέτει 32 μαθητές και είναι το μεγαλύτερο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Λειτουργούμε αδιάλειπτα από την αρχή της σχολικής χρονιάς, μέσα στην πανδημία, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα. Και νιώθουμε τυχεροί που δεν καταγράφηκε κάποιο κρούσμα, καθώς στο σχολείο δραστηριοποιούνται εκτός από τους 32 μαθητές και 17 εκπαιδευτικοί που όλοι έχουν το δικό τους περιβάλλον που συναναστρέφονται. Οι συνθήκες μέσα στην πανδημία είναι δύσκολες, όπως για παράδειγμα η χρήση της μάσκας, ενώ δεν υπάρχει στην ειδική αγωγή η δυνατότητα της τηλεκπαίδευσης. Σε κάθε περίπτωση εμείς βρισκόμαστε εδώ για να προσφέρουμε στους μαθητές όλα τα εφόδια που χρειάζονται».
Επίσης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση υπάρχουν και 28 μαθητές που έχουν ενταχθεί στον θεσμό της Παράλληλης Στήριξης. Όπως επισημαίνεται από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης υπάρχουν μαθητές με αναπηρία που φοιτούν σε γενικά σχολεία.

Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση λειτουργούν δύο ΕΕΕΕΚ, στον Βόλο και τον Αλμυρό, με 76 μαθητές συνολικά και το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο και Λύκειο με 97 μαθητές, συνολικά 173 άτομα.
Η διευθύντρια του ΕΕΕΕΚ Βόλου κ. Φωτεινή Γρηγορίου επισήμανε πως η πολιτεία αποφάσισε να αφήσει ανοικτά τα ειδικά σχολεία, αλλά δεν φρόντισε να τα ενισχύσει με επιπλέον μέτρα προστασίας, όπως θα έπρεπε. Για παράδειγμα δεν γίνονται τεστ για να δούμε, τι γίνεται.
Πάντως δεν λείπουν και οι περιπτώσεις γονέων που έχουν αποφασίσει να κρατήσουν τα παιδιά τους σπίτι, γιατί φοβούνται μήπως κολλήσουν.
Η λειτουργία των ειδικών σχολείων στην κορύφωση της πανδημίας προκαλεί εντύπωση, απορία, ακόμη και έντονο προβληματισμό σε τμήμα της σχολικής κοινότητας.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το