Τοπικά

Σύνδεση του Πανεπιστημίου με άνεργους εκπαιδευτικούς – Στους 14.671 οι αδιόριστοι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί

Ομάδα αποφοίτων η οποία δραστηριοποιείται στο θέμα των πρακτικών ασκήσεων έχει δημιουργηθεί στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Το ζήτημα της αξιοποίησης των χιλιάδων άνεργων δασκάλων και νηπιαγωγών απασχόλησε το πανελλήνιο εκπαιδευτικό συνέδριο το οποίο διεξήχθη στον Βόλο το περασμένο Σαββατοκύριακο.
Όπως αναφέρθηκε στο συνέδριο, το 2017 εισήχθησαν στα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης της χώρας 1.770 νέοι δάσκαλοι και το 2018 εισήλθαν 1.878. Αντίστοιχα στα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Εκπαίδευσης πανελλαδικά πέτυχαν 1.603 φοιτητές και το 2018 εισήλθαν 1.699.
Αυτό σημαίνει αύξηση των φοιτητών τη στιγμή που υπάρχουν 14.671 αδιόριστοι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί εκ των οποίων οι 6.151 είναι δάσκαλοι και οι 8.520 είναι νηπιαγωγοί.

«Η δεξαμενή των ανέργων αυξάνεται και η διεξαγωγή αυτού του συνεδρίου ήταν μεταξύ άλλων για να δώσουμε απαντήσεις σε τέτοια καίρια ζητήματα, δηλαδή τι γίνεται με τους αποφοίτους. Παράγουμε εκπαιδευτικούς που κάνουν τι;» ανέφερε το μέλος ΕΔΙΠ στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και πρόεδρος του οργανωτικής επιτροπής του 2ου πανελλήνιου συνεδρίου του δικτύου των πρακτικών ασκήσεων η κ. Κατσιφένια Χατζοπούλου. Και πρόσθεσε: «Εμείς προτείνουμε τρόπους που θα κρατήσουμε συνδεδεμένους τους αποφοίτους με το Πανεπιστήμιο. Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας έχει δημιουργηθεί μια ομάδα 22 περυσινών και προπέρσινων αποφοίτων του Τμήματος η οποία δραστηριοποιήθηκε στο μάθημα των πρακτικών ασκήσεων και δούλευε με τους φοιτητές για να τους υποστηρίξουν στον σχεδιασμό προγραμμάτων πρακτικής άσκησης».

Στο Τμήμα υπάρχουν 167 φοιτητές που κάνουν πρακτική άσκηση και οι τέσσερις επόπτες δεν προλαβαίνουν να τους δουν διά ζώσης, ενώ χρειάζονται κάποιον για να τους υποστηρίξει και σε άλλο επίπεδο.
Το συνέδριο εντάχθηκε στις εκδηλώσεις για τα 30 χρόνια λειτουργίας των Παιδαγωγικών Τμημάτων και ένας από τους στόχους ήταν να συζητηθεί η εξέλιξη των Παιδαγωγικών Τμημάτων αυτά τα χρόνια, ποιος είναι ο θεσμικός και παιδαγωγικός τους ρόλος.

«Πλέον προσπαθούμε να μετακινηθούμε από τα παραδοσιακά μοντέλα των εκπαιδευτικών που ήταν περισσότερο δασκαλοκεντρικά, τα λεγόμενα καθ’ έδρας με την κατά πρόσωπο επικοινωνία, χωρίς καμία συνεργασία, και να πάμε στον επαγγελματία, στοχαζόμενο, ερευνητή εκπαιδευτικό, ένα μοντέλο το οποίο υπάρχει εδώ και περίπου μια δεκαετία στους οδηγούς σπουδών των Παιδαγωγικών Τμημάτων» τόνισε η κ. Χατζοπούλου και πρόσθεσε πως «αυτό το νέο μοντέλο κάνει τον εκπαιδευτικό κοινωνό της δικής του επαγγελματικής ανάπτυξης, συνεργαζόμενο με τον μαθητή. Ο εκπαιδευτικός είναι ο ίδιος ερευνητής και παράλληλα εμπλέκει τους μαθητές σε μια πιο συμμετοχική διαδικασία».

Η κ. Χατζοπούλου επισήμανε πως εδώ και δέκα χρόνια έχει δημιουργηθεί ένα δίκτυο πρακτικών ασκήσεων, όπου συμμετέχουν οκτώ παιδαγωγικά Τμήματα προσχολικής Εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα, καθώς και το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής. Το 2013 εκδόθηκε ένας πρώτος συλλογικός τόμος για τις πρακτικές ασκήσεις και το 2016 εκδόθηκε επίσης συλλογικός τόμος από δεκαπέντε ακαδημαϊκούς για το πώς γίνονται οι πρακτικές ασκήσεις.
Στο πλαίσιο του συνεδρίου στον Βόλο έγιναν 110 εισηγήσεις για 20 θεματικές, ενώ υπήρξαν άλλες 30 εισηγήσεις σε στρογγυλά τραπέζια. Οι συμμετέχοντες ακαδημαϊκοί, φοιτητές και εκπαιδευτικοί ξεπέρασαν τους 300.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το