Τοπικά

Συμβουλές για τις καλοκαιρινές αποδράσεις από την Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών Βόλου

πλοία Πειρεάς

«Ενημερωνόμαστε κατάλληλα – μετακινούμαστε συνετά – διασκεδάζουμε υπεύθυνα». Αυτό είναι το τρίπτυχο των συμβουλών που απευθύνει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Βόλου ενόψει των καλοκαιρινών αποδράσεων.
Όπως ειδικότερα αναφέρεται σε ανακοίνωση της Ένωσης:
Έφτασε το καλοκαίρι, η περίοδος που με αγωνία περιμέναμε για να ξεκουραστούμε και να αποδράσουμε. Ως υπεύθυνοι καταναλωτές οφείλουμε να διεκδικήσουμε τα δικαιώματα μας στις διακοπές αλλά συνάμα να λειτουργήσουμε και με σεβασμό στους συμπολίτες μας που έχουν την ίδια ανάγκη για ανάπαυλα. Πριν από οποιοδήποτε ταξίδι μας θα ήταν φρόνιμο να ενημερωθούμε σωστά για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις κατά τις μετακινήσεις μας.
Στις μετακινήσεις με μηχανή: Συμπεριφερόμαστε υπεύθυνα για τους εαυτούς μας αλλά και για τους συνεπιβάτες μας φορώντας ανελλιπώς ακόμα και στις μικρές αποστάσεις κράνος, γάντια, θώρακα, παντελόνι και παπούτσια κατάλληλα για μηχανή που θα μας προστατεύσουν όχι μόνο από μία πιθανή πτώση αλλά και από επικίνδυνες θερμοκρασίες και έντομα.
Στις μετακινήσεις μας με αυτοκίνητο: Διατηρούμε συνετή συμπεριφορά φορώντας ζώνη ασφαλείας και τοποθετώντας τα μικρά παιδιά στα πίσω καθίσματα. Επί- σης, σταθμεύουμε στους ειδικούς χώρους στάθμευσης των λεωφόρων ταχείας κυκλοφορίας για την ανάπαυση των οδηγών και φροντίζουμε όσο μπορούμε να έχουμε δίπλα μας την συντροφιά ενός συνοδηγού Γενικά: Ελέγχουμε το όχημα η το δίκυκλο πριν την έναρξη της αποχώρησης μας, δείχνοντας ιδιαίτερη προσοχή στην κατάσταση των ελαστικών μας και τα ηλεκτρολογικά του. Επίσης, δεν αμελούμε την ύπαρξη ενός φαρμακείου, ενός καταλόγου με χρήσιμα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης αλλά ενδεχομένως και έναν μικρό εργαλειοφόρο σε περίπτωση βλάβης. Εφαρμόζου- με πιστά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) αποφεύγοντας απότομες και άσκοπες επιταχύνσεις και ελιγμούς. Τέλος, όταν πρόκειται να οδηγήσουμε, αποφεύγουμε την κατανάλωση αλκοόλ.
Στις αεροπορικές μετακινήσεις μας: Σύμφωνα με τον κανονισμό 261/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Φεβρουαρίου 2004: Σε περίπτωση ματαίωσης της πτήσης μας δικαιούμαστε αποζημίωση εκτός αν έχουμε ενημερωθεί δύο εβδομάδες πριν την ημερομηνία αναχώρησης μας ή αν στο ίδιο χρονικό διάστημα των 2 εβδομάδων η εταιρεία μας έχει προσφέρει μία εναλλακτική πτήση η οποία δεν θα αναχωρεί πάνω από δύο ώρες νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης μας και θα φθάνει στον προορισμό μας σε λιγότερο από τέσσερις ώρες μετά την προγραμματισμένη ώρα άφιξης μας. Επίσης η εταιρεία οφείλει να μας δίνει εξηγήσεις για τους λόγους ματαίωσης της πτήσης, και αν αυτή έχουν προκληθεί από έκτακτες συνθήκες ανωτέρας βίας, τότε η εταιρεία έχει το δικαίωμα να μην προβεί σε αποζημίωση μας. Σε περίπτωση καθυστέρησης πτήσης άνω των δύο ωρών για όλες τις πτήσεις έως 1500 χλμ , τριών και άνω ωρών για ενδοκοινοτικές πτήσεις άνω των 1500 χλμ και τεσσάρων και άνω ωρών οφείλει η εταιρεία να προβεί σε κάλυψη της διατροφής των επιβατών ανάλογα με τον χρόνο αναμονής τους και σε περίπτωση που η αναμονή διαρκεί πάνω από ένα 24ωρο η εταιρεία οφείλει να καλύψει την διανυκτέρευση των επιβατών σε ξενοδοχείο αλλά και τη μεταφορά του επιβάτη από τον αερολιμένα προς το κατάλυμα.
Στις ακτοπλοϊκές μετακινήσεις μας: Σε περίπτωση που η ακτοπλοϊκή εταιρεία δεν υλοποιήσει τις συμφωνηθέντες υπηρεσίες, τότε ως καταναλωτές έχουμε το δικαίωμα να ζητήσουμε αποζημίωση της επιστροφής της αξί- ας του εισιτηρίου. Την επιστροφή όλης της αξίας του ναύλου μπορούμε επίσης να ζητήσουμε σε περίπτωση καθυστέρησης του πλοίου και αν η καθυστέρηση αυτή ξεπερνά τις τέσσερις ώρες, τότε η εταιρεία οφείλει να καλύψει την διατροφή αλλά και την διαμονή μας όταν ξεπερνά το χρονικό διάστημα των 6 ωρών. Αποζημίωση δίνεται και σε διακοπή του ταξιδίου σε περίπτωση υπαιτιότητας της εταιρείας ταυτόχρονα με προσφορά διαμονής και διατροφής. Σε κάθε περίπτωση όμως υποχρεώσεις φέρουμε και εμείς αφού οφείλουμε σε περίπτωση υπαναχώρησης να ειδοποιήσουμε 12 ώρες πριν τον απόπλου μας για να λάβουμε το 50% του ναύλου, 7 ημέρες πριν για να λάβουμε το 75% ή 14 ημέρες πριν τον απόπλου για να λάβουμε ολόκληρη την αξία του ναύλου. Τέλος πρέπει να σημειωθεί πως τα άτομα με αναπηρία δικαιούνται ειδική έκπτωση στα εισιτήρια τους της τάξης του 50%.
Στις μετακινήσεις μας με τραίνο: Σε περίπτωση καθυστέρησης, αναβολής ή ματαίωσης της αμαξοστοιχίας έχουμε το δικαίωμα να ζητήσουμε την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου μας ή να επιλέξουμε εναλλακτική ώρα αναχώρησης. Επίσης σε περίπτωση απώλειας η καταστροφής των αποσκευών μας, η εταιρείες οφείλουν να μας αποζημιώσουν εάν είναι δικής τους υπαιτιότητας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το