Τοπικά

Σύγχυση με τα βιβλία Έκθεσης και Λογοτεχνίας – Οι φιλόλογοι δεν έχουν επιμορφωθεί για τη διδασκαλία τους

Προβληματισμός προκαλούν σε αρκετούς φιλολόγους οι αλλαγές στη διδασκαλία της Έκθεσης και της Λογοτεχνίας γενικής παιδείας για τους μαθητές που φέτος φοιτούν στη Γ’ Τάξη Λυκείου και θα το εξεταστούν στις πανελλαδικές εξετάσεις του Ιουνίου.
Από φέτος το μάθημα διδάσκεται έξι ώρες και περιλαμβάνει την Έκθεση μαζί με τη Λογοτεχνία. Το διδάσκονται όλοι οι μαθητές της Γ’ τάξης, καθώς αποτελεί μάθημα γενικής παιδείας και υπάρχουν αλλαγές στα βιβλία. Ή καλύτερα, όπως αναφέρουν και οι φιλόλογοι, υπάρχουν συμπληρώσεις με νέα βιβλία.
Και εδώ προκύπτει το πρόβλημα και η σύγχυση για τους φιλόλογους.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει η πρόεδρος του Συνδέσμου Φιλολόγων Μαγνησίας κ. Βίκυ Μαντζώρου, «από φέτος ο μαθητές της Γ’ τάξης διδάσκονται σε έξι ώρες την Έκθεση και τη λογοτεχνία. Για το μάθημα της Έκθεσης έχουμε το παλιό βιβλίο αλλά και ένα νέο βιβλίο που λέγεται φάκελος υλικού και περιλαμβάνει σύγχρονα κείμενα με περιεχόμενο που ακουμπούν περισσότερο στις νέες συνθήκες. Επίσης για το μάθημα της Λογοτεχνίας δίνουμε στους μαθητές το παλιό βιβλίο λογοτεχνίας γενικής παιδείας που διδάσκονταν μέχρι και πέρυσι οι μαθητές, το νέο βιβλίο που λέγεται φάκελος υλικού, καθώς και το παλιό βιβλίο λογοτεχνίας που εξετάζονταν μέχρι και πριν τρία χρόνια οι μαθητές ανθρωπιστικών σπουδών. Τα νέα δεδομένα φέρνουν σύγχυση, καθώς οι φιλόλογοι δεν έχουν επιμορφωθεί για τη διδασκαλία τους. Οι φιλόλογοι αυτή την περίοδο ακροβατούν σε ένα τεντωμένο σχοινί, καθώς δεν είχαν τον χρόνο για να τα μελετήσουν και τα να τα αφομοιώσουν. Σε κάθε περίπτωση οι φάκελοι υλικού τόσο για την έκθεση όσο και για τη λογοτεχνία αποτελούν ένα νέο δεδομένο για το οποίο χρειάζεται μια σε βάθος επιμόρφωση των καθηγητών».
Αυτή την περίοδο οι μαθητές φέρνουν τη μια μέρα το ένα βιβλίο και την άλλη το δεύτερο. Στη Λογοτεχνία μάλιστα έχουν τρία βιβλία για να διδαχθούν.
Στις πανελλαδικές εξετάσεις θα υπάρχει συνεξέταση δηλαδή σε τρεις ώρες θα διαγωνιστούν στην έκθεση και τη λογοτεχνία.
Παράλληλα αλλάζει και ο τρόπος εξέτασης του μαθήματος.

Η κ. Μαντζώρου τόνισε πως «εμείς ως σύνδεσμος φιλολόγων Μαγνησίας συνδιοργανώσαμε με το ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας εκδήλωση για την επιμόρφωση των φιλολόγων την περασμένη Παρασκευή στο 8ο ΓΕΛ Βόλου. Η ενημέρωση έγινε από δύο φιλολόγους που συμμετείχαν στην συγγραφική ομάδα των φακέλων υλικού στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής».
Μάλιστα τόνισε πως «οι επιμορφωτικές αυτές δράσεις είναι απόρροια πρωτοβουλιών των συνδέσμων φιλολόγων και στη δικιά μας εκδήλωση θα έρθουν συνάδελφοι και από άλλες περιοχές για να βοηθηθούν».
Αξίζει να σημειωθεί πως στην εκδήλωση επιμόρφωσης συμμετείχαν τουλάχιστον 100 άτομα.
Στο μεταξύ η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων αναφέρει για τη νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία πως «Εκφράζουμε την αντίθεσή μας στην προχειρότητα με την οποία αποφασίστηκε η συνεξέταση των μαθημάτων Νεοελληνική Γλώσσα και Νεοελληνική Λογοτεχνία στη Γ’ Λυκείου. Επισημάναμε επίσης ότι η αξιολόγηση πρέπει να αφορά στην κατανόηση του αδίδακτου λογοτεχνικού κειμένου και τα στοιχεία που αναδεικνύουν τη λογοτεχνικότητά του.
Οι οδηγίες διδασκαλίας, όμως, που πρόσφατα εστάλησαν όχι μόνο δεν επιλύουν τα προβλήματα αλλά οξύνουν και τα υπάρχοντα. Σε σχέση μάλιστα με τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, οι οδηγίες έχουν επιτείνει τη σύγχυση και το άγχος εκπαιδευτικών και μαθητών».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το