Τοπικά

Συχνό φαινόμενο τα πειραγμένα χιλιόμετρα σε μεταχειρισμένα ΙΧ

Συχνό φαινόμενο αποτελεί εδώ και αρκετά χρόνια στην Ευρώπη, αλλά και στην Ελλάδα η παραποίηση των χιλιομέτρων των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τον διευθυντή του Συνεταιριστικού ΙΚΤΕΟ Βόλου κ. Αλέξανδρο Πλαστάρα και τον τεχνικό διευθυντή του ΙΚΤΕΟ Ν. Αγχιάλου κ. Γιάννη Τέα περίπου το 20% των μεταχειρισμένων ΙΧ οχημάτων, τόσο των εισαγόμενων, όσο και των ελληνικών, όταν οι νέοι ιδιοκτήτες τα περνούν από έλεγχο διαπιστώνουν παρεμβάσεις στις χιλιομετρικές ενδείξεις, που φτάνουν έως και 150.000 χιλιόμετρα.
«Βέβαια στα αυτοκίνητα της τελευταίας δεκαετίας είναι πιο δύσκολο να παρέμβει κάποιος, διότι υπάρχει ηλεκτρονικό αποτύπωμα και φαίνεται οποιαδήποτε αλλοίωση γίνει», τονίζει ο τεχνικός διευθυντής του ΙΚΤΕΟ ΙΚΕ Βόλου κ. Παύλος Βογιατζής.

Ο λόγος φυσικά που αλλοιώνουν τον χιλιομετρητή είναι για να αυξήσουν την αξία του αυτοκινήτου, διότι όσα λιγότερα χιλιόμετρα έχει ένα Ι.Χ. όχημα, τόσο αυξάνεται και το κόστος του.
Σύμφωνα με τον κ. Βογιατζή και τον κ. Τέα, τα περισσότερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, που φτάνουν στο ΚΤΕΟ, παρά την εικονική μείωση των χιλιομέτρων, παρουσιάζουν μετέπειτα αρκετά προβλήματα, τα οποία συνήθως ο αγοραστής δεν μπορεί να αντιληφθεί πριν την αγορά, όπως είναι η κακή καύση του κινητήρα. Επιπλέον τις περισσότερες φορές δεν πραγματοποιούνται τα σέρβις που χρειάζονται, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται σοβαρές βλάβες σε πολλά σημεία του αυτοκινήτου, καθώς όσα περισσότερα χιλιόμετρα έχει ένα αυτοκίνητο, τόσο περισσότερες φθορές έχει η μηχανή. Φυσικά όλο αυτό το κόστος το επωμίζεται ο νέος ιδιοκτήτης.
Βέβαια μετά τη νέα υπουργική απόφαση, η οποία τέθηκε σε ισχύ στις 26 Σεπτεμβρίου του 2019, ίσως τα επόμενα χρόνια μειωθούν οι παρεμβάσεις στον χιλιομετρητή, καθώς προβλέπεται η πρόσβαση των ΚΤΕΟ στη βάση δεδομένων του υπουργείου Μεταφορών που περιλαμβάνει τους προηγούμενους καταγεγραμμένους ελέγχους ΚΤΕΟ. Έτσι, σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι κάποιος από τους παλαιότερους ελέγχους εμφανίζει περισσότερα χιλιόμετρα απ’ ό,τι ο μεταγενέστερος έλεγχος επιβεβαιώνεται η παρέμβαση στις χιλιομετρικές ενδείξεις και το όχημα «κόβεται». Έπειτα ο ιδιοκτήτης του Ι.Χ. οχήματος διαθέτει μόνο 20 ημέρες, προκειμένου να επισκευάσει τον μετρητή και να προσέλθει εκ νέου για έλεγχο. Ωστόσο τα αποτελέσματα της νέας υπουργικής απόφασης θα γίνουν εμφανή τα επόμενα χρόνια τονίζουν και οι ειδικοί.

ΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΚΑΝΑ

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το