Τοπικά

«Σβήνουν» τα Λατινικά από τα Λύκεια – Ελάχιστοι μαθητές το επέλεξαν φέτος για να το διδαχθούν

«Σβήνουν» τα Λατινικά από τα Γενικά Λύκεια, καθώς ελάχιστοι μαθητές τα επέλεξαν φέτος ως επιλεγόμενο μάθημα, με αποτέλεσμα να μην συγκροτούνται τμήματα για τη διδασκαλία τους. Έτσι ένα μάθημα που για χρόνια βρισκόταν στο επίκεντρο, καθώς το εξετάζονταν οι υποψήφιοι των πανελλαδικών, πλέον τίθεται στην αφάνεια.
Για πρώτη φορά φέτος οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού των ανθρωπιστικών σπουδών δεν θα εξεταστούν στα Λατινικά, καθώς τη θέση τους έχει πάρει η Κοινωνιολογία. Επρόκειτο για απόφαση της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας που είχε προκαλέσει αντιδράσεις από τον κλάδο των φιλολόγων, καθώς τα Λατινικά θεωρούνταν μια από τις πιο σημαντικές γλώσσες που ορίζουν τον σύγχρονο ευρωπαϊκό πολιτισμό έχοντας τη δική τους μεγάλη ιστορία και αποτελώντας φορέα πολιτισμού.
Για την κάμψη των αντιδράσεων το υπουργείο Παιδείας έβαλε τα Λατινικά ως επιλεγόμενο μάθημα γενικής παιδείας, δηλαδή μπορούσε φέτος να το επιλέξει όποιος μαθητής της Γ’ τάξης Λυκείου το επιθυμούσε.

Πόσοι, όμως μαθητές το έκαναν αυτό; Σύμφωνα με την εικόνα που υπάρχει από τα Γενικά Λύκεια του Βόλου, ελάχιστοι μαθητές επέλεξαν τα λατινικά για να τα διδαχθούν.
«Από τους 70 μαθητές της Γ’ τάξης το πολύ τρεις με τέσσερις μαθητές το επέλεξαν» τονίστηκε από τη διεύθυνση Γενικού Λυκείου της πόλης.
Το αποτέλεσμα είναι να μην υπάρχει ο απαιτούμενος αριθμός για να συγκροτούνται τμήματα και έτσι το μάθημα να μην διδάσκεται καθόλου.
Οι μαθητές επιλέγουν συνήθως μια ξένη γλώσσα ή το ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο που είναι τα άλλα επιλεγόμενα μαθήματα. Τα Λατινικά δεν τα επιλέγουν ούτε οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών. «Θεωρούν για τα Λατινικά ότι πρόκειται για μια καινούρια γλώσσα που δεν έχουν τον χρόνο για να την μάθουν, καθώς έχουν στραμμένο το ενδιαφέρον τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα» τόνισε διευθυντής.
Έτσι μοιραία το μάθημα οδηγείται σε υποβάθμιση.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το