Τοπικά

Στροφή στην ανθρωποκεντρική Ευρώπη ζητούν οι Βολιώτες μαθητές που συμμετείχαν σε πανθεσσαλικό διαγωνισμό

Μια Ευρώπη που θα δίνει έμφαση στον άνθρωπο και τα προβλήματά του, όπως η ανεργία, η κοινωνική περιθωριοποίηση, και όχι στους οικονομικούς δείκτες, ζητούν οι Βολιώτες μαθητές που χθες συμμετείχαν στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό Euroscola με την ελπίδα να διακριθούν και να ταξιδέψουν τον Ιανουάριο στο Ευρωκοινοβούλιο.

Ο διαγωνισμός ήταν πανθεσσαλικός και οι ενδιαφερόμενοι από τη Μαγνησία διαγωνίστηκαν στο 3ο ΓΕΛ Βόλου. Συνολικά 35 περίπου μαθητές ανέπτυξαν το θέμα για την ιθαγένεια, αλλά και τα δικαιώματα που απορρέουν από την ιδιότητα του Ευρωπαίου πολίτη και πώς αυτά συμβάλλουν στη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής ταυτότητας.
Για τρεις περίπου ώρες οι μαθητές κλήθηκαν να γράψουν μια έκθεση δοκιμιακού χαρακτήρα.
Η διευθύντρια του 3ου ΓΕΛ Βόλου κ. Καίτη Γαρυφάλλου δήλωσε πως τα γραπτά θα διορθωθούν στη Λάρισα και οι 24 πρώτοι του διαγωνισμού θα μεταβούν στο Ευρωκοινοβούλιο τον Ιανουάριο. Βέβαια θα πρέπει φέτος να επιλεγούν και υποψήφιοι από τη Μαγνησία, καθώς πέρυσι δεν επιλέχθηκε κανένας, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών που ταξίδεψαν, προερχόταν από τη Λάρισα.
Η μαθήτρια της Β’ Τάξης του 3ου ΓΕΛ Βόλου Κασσιανή Σκαμάγκα ανέφερε πως «είμαστε νέοι και κοινωνοί ευρωπαϊκών εξελίξεων και γι’ αυτό οφείλουμε να γνωρίζουμε τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας.
Με αφορμή και το σημερινό δημοψήφισμα στην Ιταλία, αλλά και τις επερχόμενες εκλογές σε Γαλλία, Ολλανδία, Γερμανία, είπε πως «είμαστε ενόψει δραματικών εξελίξεων και πρέπει να ενημερωνόμαστε, γιατί ό,τι επηρεάζει την Ευρώπη, επηρεάζει και εμάς ως κράτος».
Η μαθήτρια πρόσθεσε πως «η Ευρώπη θα πρέπει να κοιτάξει περισσότερο τις ανάγκες των ανθρώπων της. Εμείς οι νέοι πρέπει να οραματιζόμαστε ένα μέλλον, όπου θα παραμείνουμε στην Ελλάδα, θα οικοδομήσουμε το κράτος από την αρχή και θα διατηρήσουμε τη χώρα μας ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία όμως θα τονίζει την ανθρωποκεντρική της διάσταση και όχι μόνο την αριθμοκεντρική. Μέχρι στιγμής δίνεται σημασία στους αριθμούς και όχι στις κοινωνικές αξίες».
Από την πλευρά του ο μαθητής της Β’ τάξης Θανάσης Μανίνης τόνισε πως «είναι πολύ σημαντικό για μια ομοσπονδία σαν την Ευρωπαϊκή Ένωση να κατανοήσει τις σκέψεις και τους προβληματισμούς των εφήβων που μελλοντικά θα πάρουν τις τύχες των κρατών στα χέρια τους. Είμαστε σε μια πολύ κρίσιμη οικονομική και πολιτική περίοδο και οι νέοι έχουν τη δική τους φωνή. Βλέπουμε ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάποια ξεκάθαρη πολιτική αντιμετώπισης σημαντικών θεμάτων, όπως της ανεργίας, του προσφυγικού. Πάντως οι νέοι θέλουν να παραμείνει η Ελλάδα στην Ε.Ε. και εμείς οι νέοι πρέπει να είμαστε ενεργοί στις αποφάσεις που λαμβάνονται».
Η μαθήτρια από το 1ο ΓΕΛ Νέας Ιωνίας Νικολέττα Κεφαλά υπογράμμισε πως «η Ε.Ε. πρέπει να προχωρήσει σε διορθωτικές αλλαγές για να δοθούν κίνητρα στις χώρες και τους κατοίκους να παραμείνουν στους κόλπους της και να μην υπάρχουν συγκρούσεις, διενέξεις, αλλά και διαλυτικές τάσεις στους κόλπους της ομοσπονδίας. Τα δικαιώματα των Ευρωπαίων πολιτών πρέπει να είναι σε ισχύ και να αντιμετωπιστεί η ανεργία, ώστε οι πολίτες να βιώνουν περισσότερο το ευρωπαϊκό γίγνεσθαι. Για να κερδηθεί η εμπιστοσύνη της Ε.Ε. απέναντι στους πολίτες θα πρέπει να τους στηρίζει».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το