Τοπικά

«Στροφή» σε διπλώματα για δουλειά στο εξωτερικό – Τεράστιο ενδιαφέρον στη Μαγνησία

Πορεία για τον βορρά χαράσσουν όλο και περισσότεροι επαγγελματίες οδηγοί στη Μαγνησία, αναζητώντας αξιοπρεπείς μισθούς και περισσότερο ανθρώπινα ωράρια εργασίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι το ενδιαφέρον Βολιωτών, προκειμένου να εκδώσουν δίπλωμα οδήγησης Κατηγορίας Γ’ και Ε’, για φορτηγά και νταλίκες έχει αυξηθεί πάνω από 100%, καθώς όλο και πιο πολλοί βιάζονται να αποκτήσουν το πολυπόθητο γι’ αυτούς χαρτί. Σκοπός τους είναι να φύγουν για δουλειά στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στη Γερμανία και την Ολλανδία, όπου η ζήτηση για αυτοκινητιστές είναι μεγάλη και οι απολαβές πολύ καλύτερες από την Ελλάδα.

Σύμφωνα με τον εκπαιδευτή οδηγών Βασίλη Καλλία τα επαγγελματικά διπλώματα των κατηγοριών που αφορούν στα φορτηγά (Γ- Ε κατηγοριών), μέχρι πρόσφατα έφευγαν σαν «ζεστό ψωμί», με πολλούς Βολιώτες να βρίσκονται με το εισιτήριο στο χέρι για τις χώρες της βόρειας Ευρώπης περιμένοντας πώς και πώς να ολοκληρώσουν τις εξετάσεις τους και κατόπιν να πάρουν το πιστοποιητικό – «διαβατήριο» για τη Δύση και να πιάσουν δουλειά εκεί. Ο χρόνος δεν αποτελεί εμπόδιο για τους ενδιαφερόμενους, γιατί σε έναν μήνα μπορούν να έχουν το δίπλωμά τους από τη στιγμή που κριθούν ικανοί οδηγικά μέσω των εξετάσεων.

«Η ζήτηση για τα φορτηγά έχει εκτοξευτεί, με το ποσοστό να ξεπερνά το 100% το προηγούμενο διάστημα. Αιτία η αναζήτηση εργασίας σε Γερμανία και Ολλανδία, όπου οι ανάγκες για επαγγελματίες οδηγούς από διάφορες μεταφορικές εταιρείες είναι αρκετά μεγάλες» επισημαίνει ο κ. Καλλίας.
Για «μπαμ» που έγινε πριν από κάποιο χρονικό διάστημα αναφορικά με το ενδιαφέρον σε τοπικό επίπεδο για τα συγκεκριμένα διπλώματα, μιλά ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης και ιδιοκτήτης σχολής οδηγών, Θανάσης Μόρας. Τονίζει πως οι καλύτερες χρηματικές απολαβές οδηγήσαν ουκ ολίγους να αναζητήσουν πίσω από το τιμόνι του φορτηγού ένα επαγγελματικό μέλλον στο εξωτερικό, που θα τους διασφάλιζε σε σχέση με την Ελλάδα εκτός από το οικονομικό κομμάτι και καλύτερα ωράρια εργασίας.
«Τα χρήματα που μπορούν να κερδίσουν είναι σχεδόν διπλάσια σε σύγκριση με τη χώρα μας, ενώ και οι προβλεπόμενες από τη νομοθεσία ώρες εργασίας τηρούνται απαρέγκλιτα στη Βόρεια Ευρώπη», επισήμανε χαρακτηριστικά.

Εργάστηκε στην Ολλανδία σε διεθνείς μεταφορές και εκ τούτου είναι ο πλέον κατάλληλος να δώσει το στίγμα των συνθηκών που επικρατούν στην Εσπερία. Ο εκπαιδευτής οδηγών Γιώργος Μπουτίνας επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον πολλών να αναζητήσουν την τύχη τους μέσα στο κουβούκλιο μιας νταλίκας, υπογραμμίζοντας πως αυτή την περίοδο εμφανίζεται τεράστια ζήτηση για οδηγούς στην Αγγλία. Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα να προσφέρονται μισθοί που κυμαίνονται μεταξύ 4.500 και 5.000 ευρώ τον μήνα, ενώ και στη Γερμανία θέλουν οδηγούς, με πολλούς να έχουν σπεύσει από Ανατολικές χώρες, με συνέπεια οι μισθοί να έχουν μειωθεί ώς έναν βαθμό.
Εξηγεί πως στην Ολλανδία παρά το γεγονός ότι δεν είναι όλα αγγελικά πλασμένα, αφού δεν αποκλείεται κάποιος οδηγός ο οποίος δεν γνωρίζει καλά αγγλικά να πέσει θύμα εκμετάλλευσης, μπορεί, ωστόσο, να κερδίσει 650 ευρώ την εβδομάδα δουλεύοντας αυστηρά 8 ώρες. Συγκριτικά με την Ελλάδα η διαφορά είναι μεγάλη, γιατί εδώ οι μισθοί δεν ξεπερνούν τα 1.500 με 1.600 ευρώ τον μήνα, αλλά και τα ωράρια σε πολλές περιπτώσεις είναι εξοντωτικά για τους οδηγούς.
«Στην Ολλανδία και τη Γερμανία σε περίπτωση που γνωρίζεις τη γλώσσα ή τα αγγλικά και έχεις ένα καλό βιογραφικό, τότε μπορείς να βγάλεις πολλά χρήματα, γιατί μπορείς να απαιτήσεις από την εταιρεία που θέλει να σε προσλάβει καλύτερες απολαβές. Ταυτόχρονα σέβονται και το ωράριο του οδηγού ο οποίος δεν δουλεύει με «οδοντογλυφίδες» στα μάτια, όπως έχουμε παρατηρήσει να γίνεται κάποιες φορές στην Ελλάδα» καταλήγει ο έμπειρος εκπαιδευτής.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το