Τοπικά

Στροφή σε Ι.Χ. με βενζινοκινητήρες στη Μαγνησία – Πτώση στις πωλήσεις πετρελαιοκινήτων αυτοκινήτων

Προτίμηση σε αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρες αντί των πετρελαιοκινητήρων δείχνουν τα στοιχεία και η τάση στη Μαγνησία, με τη στροφή να έχει ήδη αρχίσει τα τελευταία δύο χρόνια.
Πτώση σημειώνεται στις πωλήσεις σε αυτή την κατηγορία με τα πανελλαδικά στοιχεία να δείχνουν ότι το 2016 οι πωλήσεις των πετρελαιοκινήτων αντιπροσώπευε το 72% των πωλήσεων, ενώ το 2017 μόλις το 52% με τάση το 2018 να πέσει κάτω αρκετά κάτω από το 50%.

Η κ. Μυρτώ Μάτσικα, αντιπρόσωπος αυτοκινήτων στη Μαγνησία, σημείωσε ότι υπάρχει πτωτική τάση στα χαμηλών κυβικών αυτοκίνητα με diesel κινητήρες, ακολουθώντας τη γενικότερη τάση της Ευρώπης. «Μέσα στην κρίση ήταν της μόδας ένα αυτοκίνητο με πετρελαιοκινητήρα και θεωρήθηκε η πιο καλή επιλογή. Αυτό όμως άλλαξε, ίσως λόγω των αυστηρότερων ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών ρύπων» τόνισε η ίδια.

Από την πλευρά της η κ. Χρύσα Χατζηγούλα, διευθύνουσα σύμβουλος αντιπροσωπείας αυτοκινήτων στη Μαγνησία, σημείωσε ότι υπάρχει μια στροφή στη βενζίνη. «Λόγω της άρσης απαγόρευσης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη της χρήσης αυτοκινήτων με πετρέλαιο, έγινε της μόδας τα αυτοκίνητα με diesel κινητήρες. Ίσως λόγω της τιμής του καυσίμου και της χαμηλής κατανάλωσης υπήρξε άνοδος στις πωλήσεις αυτοκινήτων με πετρελαιοκινητήρες. Ήρθε το πλήρωμα του χρόνου όμως να γίνει εξορθολογισμός της αγοράς» επισήμανε η ίδια για να προσθέσει πως ο κόσμος κατάλαβε το κόστος χρήσης στον Βόλο και η απόσβεση των χρημάτων δεν γίνεται για μικρές αποστάσεις και λίγα χιλιόμετρα ετησίως.

Σύμφωνα με την ίδια, το 2016 η αναλογία πωλήσεων αυτοκινήτων με πετρελαιοκινητήρα και βενζινοκινητήρα ήταν 70%-30%, το 2017 50%-50% και αναμένεται για το 2018 στο 40%-60%.
Ο κ. Σπύρος Αράπης, υπεύθυνος πωλήσεων αντιπροσωπείας αυτοκινήτων, τόνισε ότι η αναλογία πωλήσεων για το 2017 ήταν 65% με diesel και 35% με βενζίνη. «Υπήρχαν αρκετοί που αγόραζαν αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρα χωρίς ουσιαστικά να τα χρειάζονται, δηλαδή χωρίς λόγο. Πλέον οι βενζινοκινητήρες εξελίσσονται και η κατανάλωση είναι σχεδόν όση με το πετρέλαιο, ενώ υπάρχει μία πανευρωπαϊκή στροφή σε βενζινοκινητήρες» ανέφερε ο ίδιος.
Σίγουρα, όπως τόνισε, ήταν μόδα, ενώ συμπλήρωσε πως το 2018 θα υπάρξει μια εξισορρόπηση στο 50%-50% στις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρα ντίζελ και βενζίνη.
Σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς, τον ρόλο της έπαιξε και η τιμή του πετρελαίου κίνησης με την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και την τιμή του να φτάνει τη βενζίνη.

Πτώση στις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων
Πριν από μια πενταετία η αγορά ενός diesel αυτοκινήτου αποτελούσε πανάκεια, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες έστρεφαν προς αυτή την κατεύθυνση τους υποψήφιους αγοραστές τους.
Διαφήμιζαν ότι οι πετρελαιοκινητήρες ήταν αισθητά οικονομικότεροι, πιο δυνατοί και με χαμηλό κόστος συντήρησης, ενώ η διαφορά της τιμής τους σε σχέση με τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες ήταν περίπου στις 2.000-3.000 ευρώ.

Τα πράγματα από τότε άλλαξαν και τα τελευταία δύο χρόνια η πτώση των πωλήσεων σε αυτή την κατηγορία ήταν αισθητή. Φέτος οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να διατηρούν ένα υψηλό ποσοστό των πετρελαιοκινητήρων στις γραμμές τους.

Σήμερα η διείσδυση του diesel αντιπροσωπεύει το 48% στη Γαλλία, έναντι ευρωπαϊκού υψηλότερου ποσοστού, άνω του 72%, το 2011-12. Πτώση στις πωλήσεις ντίζελ έχουμε και στη Γερμανία (12%) και Μ. Βρετανία (15%) που παραδοσιακά είναι οι μεγαλύτερες αγορές και δίνουν την τάση των πωλήσεων.

Η αντίδραση των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι άμεση, καθώς τα τελευταία χρόνια έχουν επενδύσει τεράστια ποσά για να βελτιώσουν την τεχνολογία των πετρελαιοκινητήρων. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που δεν λένε να εγκαταλείψουν την προσπάθεια διαφήμισης των συγκεκριμένων κινητήρων. Και έως έναν βαθμό πετυχαίνουν τον στόχο τους.
Φυσικά οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες προωθούν μια παράλληλη πολιτική. Δηλαδή προωθούν τόσο τους πετρελαιοκινητήρες, όσο και τους βενζινοκινητήρες, με στόχο να παραμείνουν στην αγορά έχοντας μεγάλο ποσοστό. Άλλωστε το τελευταίο χρονικό διάστημα προωθούνται οι τρικίλυνδροι τούρμπο κινητήρες που αποδίδουν υπερβολικά πολλούς ίππους και έχουν χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, άρα και χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Share

Πρόσφατα άρθρα

Χαμηλές

  Χαμηλές πτήσεις για τον συγκεκριμένο γλάρο, ο οποίος χθες το πρωί στην παραλία του…

28 Μαρτίου 2024

Απέκλεισαν τον Ολυμπιακό οι Παίδες της Πρότυπης Ακαδημίας

Συνεχίζουν ακάθεκτοι οι Παίδες της Πρότυπης Ακαδημίας στο αντίστοιχο πρωτάθλημα της ΕΣΚΑΘ. Η ομάδα των…

28 Μαρτίου 2024

Περισυλλογή

  Από αρχές της ερχόμενης εβδομάδας αναμένεται να αρχίσει η περισυλλογή από τα νερά της…

28 Μαρτίου 2024

Συνάντηση του Διευθύνοντος Συμβούλου με Αντιδημάρχους του Δήμου Βόλου

Συνάντηση πραγματοποίησε την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΒ κ. Σωκράτης Αναγνώστου…

28 Μαρτίου 2024

Η Αγριά τίμησε τον Γιώργο Κοψιαλή για την προσφορά του

Στα αξιοσημείωτα της αναμέτρησης Αγριά-Τιτάνες Αλμυρού ήταν η βράβευση του Γιώργου Κοψιαλή, ο οποίος επί…

28 Μαρτίου 2024

Διακομιδή 76χρονης στον Βόλο

Στο λιμάνι του Βόλου, διακομίσθηκε μία 76χρονη. Ειδικότερα, με μέριμνα του Κέντρου Επιχειρήσεων του Λιμενικού…

28 Μαρτίου 2024