Τοπικά

Στους δρόμους του Βόλου φοιτητές και καθηγητές ειδικής αγωγής ενάντια σε τροπολογία του Υπουργείου (photos)

Πορεία διαμαρτυρίας από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας μέχρι τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πραγματοποίησαν σήμερα φοιτητές και απόφοιτοι του Παιδαγωγικού τμήματος Ειδικής Αγωγής ζητώντας να αποσυρθεί άμεσα η τροπολογία του Υπουργείου που εντάσσει στους πίνακες για πρόσληψη ως αναπληρωτές και τους δασκάλους και νηπιαγωγούς κατόχους μεταπτυχιακού και διδακτορικού.  Οι φοιτητές με πανό και φωνάζοντας συνθήματα διαδήλωσαν κατά της τροπολογίας και υπέρ των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων.  Από πλευράς τους οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής τόνισαν πως  οι μαθητές με εκπαιδευτικές ιδιαιτερότητες πρέπει να λαμβάνουν ειδική αγωγή από εκπαιδευτικούς με γνώσεις.

Σε δηλώσεις τους ανέφεραν:

Θάνος Γιαννακόπουλος ειδικός παιδαγωγός επί 15  χρόνια

“Όλα αυτά τα χρόνια οι ειδικοί παιδαγωγοί είμαστε σε ένα καθεστώς ομηρίας καθώς αναπληρώνουμε τους ίδιους μας τους εαυτούς. Ο χώρος της ειδικής αγωγής έχει καταστραφεί τα τελευταία χρόνια με ένα σορό τροπολογίες που προσπαθούν να απαξιώσουν το πτυχίο. Αποκορύφωμα αυτής της προσπάθειας είναι η τροπολογία που προσπαθεί να εξισώσει τον βασικό τίτλο σπουδών με τα μεταπτυχιακά. Η τροπολογία σπέρνει δεινά για την ποιότητα της εκπαίδευσης των μαθητών με εκπαιδευτικές . Θα υπάρξει μοριοδότηση χωρίς να έχει γίνει σαφές πως θα γίνει αυτή η διαδικασία.  Ο χώρος της ειδικής αγωγής είναι πολύ ευαίσθητος και χρειάζεται το απαραίτητο προσωπικό που να έχει τις γνώσεις για να εξασφαλίσει την  καλύτερη αντιμετώπιση των παιδιών με ειδικές ανάγκες. Εμείς ζητάμε μόνιμους διορισμούς”

Απόστολος Μούσιος πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας

“Άμεση απόσυρση της τροπολογίας εδώ και τώρα.  Το πρόβλημα της παιδείας είναι πρόβλημα της κοινωνίας.  Πρέπει οι πολίτες να αγκαλιάσουν όλα αυτά τα παιδιά που σήμερα διεκδικούν δικαίωμα στο δημόσιο σχολείο.  Το Υπουργείο πρέπει να κάνει άμεσα διορισμούς εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής. Στο Νομό Μαγνησίας εργάζονται σήμερα 70  εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής εδώ και 15 χρόνια. Αποτελεί ντροπή για την ελληνική πολιτεία που δεν κάνει τους διορισμούς”.

Σταύρος Πετράκης, αντιπρόεδρος της διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλλάδας

“Η κυβέρνηση για ακόμη μία φορά αντιμετωπίζει τηην ειδική αγωγή αποσπασματικά και χωρίς κανένα σχέδιο.  Με μία απαράδεκτη τροπολογία, που αποτελεί πρωτοφανή ενέργεια έρχεται να εκμηδενίσει τους βασικούς τίτλους σπουδών των εκπαιδευτικών που σπούδασαν την ειδική αγωγή και τους εξισώνει με άλλους εκπαιδευτικούς που έχουν μεταπτυχιακούς τίτλους.  Αυτή η τροπολογία έρχεται σε αντίθεση με την λογική και με ότι ισχύει στο Δημόσιο, όπου ο βασικός τίτλος σπουδών ήταν το προσόν επιλογής διορισμού. Τώρα η κυβέρνηση το ανατρέπει  γιατί έχει ταυτιστεί με τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα που λυμαίνονται χώρους πανεπιστημίων, σεμιναρίων και εξαναγκάζουν τους εκπαιδευτικούς να αναζητά προσόντα σε εξωπραγματικές τιμές. Το Υπουργείο πρέπει να προχωρήσει σε ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για όλο τον χώρο της ειδικής αγωγής”.

Μάρα Σκουλά, απόφοιτη του Παιδαγωγικού τμήματος ειδικής αγωγής

Είμαστε εδώ σήμερα και διεκδικούμε τα δικαιώματά μας.  Θέλουμε να είναι νομοθετικά κατοχυρωμένα τα επαγγελματικά μας δικαιώματα.  Απαιτούμε να αποσυρθεί η τροπολογία που μας θίγει.  Αν περάσει η τροπολογία θα πάρουμε νέες αποφάσεις μετά από γενική συνέλευση  που θα γίνει στο Πανεπιστήμιο.

Η τροπολογία αυτή μας εξισώνει με μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους.  Το πτυχίο μας δεν θα έχει καμία ισχύ, υποβαθμίζεται η εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές ανάγκες και απόφοιτοι αναπληρωτές με προϋπηρεσία χρόνων θα βρίσκονται στους πίνακες κάτω από αυτούς που έχουν μεταπτυχιακό και είναι δάσκαλοι.

Ποιος ο λόγος ύπαρξης της σχολής στον Βόλο από τη στιγμή που οι μεταπτυχιακοί και οι διδακτορικοί μπαίνουν πιο ψηλά στους πίνακες;

Έλενα Σάνου,  μέλος του Δ.Σ. του φοιτητικού συλλόγου του τμήματος

¨Τα δικαιώματά μας εξισώνονται με αυτά των γενικών παιδαγωγών. Στον Βόλο είναι το μοναδικό τμήμα ειδικής αγωγής. Δεν γίνεται τέσσερα χρόνια πλήρους κατάρτισης να εξισώνονται με μεταπτυχιακή, με σεμινάρια εβδομάδων ή μήνα.   Πρέπει να κοιτάξουμε λίγο και τις ανάγκες αυτών των παιδιών, των παιδιών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.    Υπερασπιζόμαστε το μέλλον των ονείρων μας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το