Τοπικά

Στον Βόλο ο Γ.Γ. Κατάρτισης Γ. Βούτσινος: Αύξηση 50% μαθητευόμενων ΕΠΑΛ στον εργασιακό στίβο

 

Στον Βόλο βρέθηκε χθες ο γενικός γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας κ. Γιώργος Βούτσινος στο πλαίσιο εκδήλωσης για το Ευρωπαϊκό Έτος Νεολαίας.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο 2ο ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας παρουσία διευθυντών και καθηγητών που διδάσκουν στα ΕΠΑΛ.
Η υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή τόνισε πως «εργαζόμαστε, συστηματικά και στοχευμένα, για την ισχυροποίηση και επίτευξη του κεντρικού στόχου της παιδείας: Την ανάδειξη της εκπαίδευσης ως μοχλού ανάπτυξης της κοινωνίας και της οικονομίας. Με την ίδια προσήλωση, εφαρμόζουμε νέες προσεγγίσεις γύρω από την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, η οποία επαναπροσδιορίζεται για να κατοχυρώσει τη θέση, που της αξίζει στον εκπαιδευτικό χάρτη.
Φέτος, σε όλα τα ΕΠΑΛ σπουδάζουν 106.680 μαθητές, ενώ το σχολικό έτος 2016-2017 φοιτούσαν 87.086.
Αυξητική είναι η τάση των αριθμών και για το μεταλυκειακό έτος–τάξη μαθητείας, όπου οι νέοι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ καταρτίζονται για εννιά μήνες σε επιχειρήσεις του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Κατά την τρέχουσα περίοδο, συγκριτικά με την περίοδο 2021-2022, καταγράφεται αύξηση μαθητευομένων κατά 48,8%, αύξηση των τμημάτων κατά 40,5% και αύξηση των εκπαιδευτικών που διδάσκουν και εποπτεύουν στα τμήματα μαθητείας κατά 38%. Επίσης 4.274 μαθητευόμενοι είναι στο μεταλυκειακό έτος, ενώ 6 στις 10 επιχειρήσεις που προσφέρουν θέσεις μαθητείας είναι ιδιωτικές».


Επίσης ανέφερε πως «δρομολογούμε την άμεση διασύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, με την πραγματική οικονομία, προκειμένου να αποτελέσει συνειδητή επιλογή και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής και να καλυφθεί το χάσμα, που παρατηρείται μεταξύ προσφοράς και ζήτησης σε συγκεκριμένα επαγγέλματα.
Επιδιώκουμε με τον τρόπο αυτό να δώσουμε απάντηση σε ακόμα ένα οξύμωρο: Την ίδια ώρα συνυπάρχουν σημαντική ανεργία νέων και αυξημένη ζήτηση για ορισμένες ειδικότητες στην αγορά εργασίας, χωρίς, ωστόσο, να υπάρχει αντίστοιχη προσφορά.
Επιχειρούμε μια συνολική ολιστική μεταρρύθμιση στον χώρο της επαγγελματικής κατάρτισης και εκπαίδευσης, με τη δημιουργία ενός συστήματος διακυβέρνησης με τη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων (ΣΕΒ, ΣΒΕ, ΓΣΕΒΕΕ, ΣΕΤΕ, ΕΣΕΕ, ΓΣΕΕ), για να παρέχεται άμεση πρόσβαση στις ανάγκες της αγοράς, ώστε να μην υπάρχει αναντιστοιχία των εκροών του συστήματος της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Άλλωστε, 400 εκατομμύρια ευρώ από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης προορίζονται για την «ανάκαμψη της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης».
Η υφυπουργός τόνισε πως 126 ΔΙΕΚ, εκ των οποίων 15 Πειραματικά και Θεματικά, λειτουργούν σε όλη τη χώρα με δυνατότητα φοίτησης 30.000 σπουδαστών καταρτιζόμενων σε 134 ειδικότητες μεγάλης ζήτησης.
Περισσότερες είναι από φέτος οι ειδικότητες που παρέχονται στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.), καθώς και οι θέσεις στις οποίες είχαν πρόσβαση οι υποψήφιοι μέσω Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου, στο πλαίσιο της διαρκούς προσπάθειας του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την αναβάθμιση και ανάδειξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.
Συγκεκριμένα με απόφαση του γενικού γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας κ. Γεώργιου Βούτσινου, ορίστηκε ότι 134 πλέον είναι οι ειδικότητες που παρέχονται στα Ι.Ε.Κ. από το έτος κατάρτισης 2022-2023, αυξημένες κατά 31 σε σύγκριση με τις 103 ειδικότητες που λειτουργούσαν κατά το προηγούμενο έτος κατάρτισης 2021-2022.
Ο κ. Βούτσινος αναφέρθηκε στις προσπάθειες και τις μεταρρυθμίσεις που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, ώστε η επαγγελματική εκπαίδευση να γίνει πιο ελκυστική και αποτελεσματική, προκειμένου και οι απόφοιτοι να αποκτήσουν την εργασιακή τους εξασφάλιση και την ψυχική τους υγεία.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το