Τοπικά

Στον «πάγο» ο επαγγελματικός προσανατολισμός “Θ”

σχολειο

Ακόμη πιο περιορισμένος είναι από φέτος ο ρόλος του επαγγελματικού επαγγελματισμού στο σχολείο και ειδικότερα στην Γ’ Τάξη Γυμνασίου, καθώς αντί να διδάσκεται για ένα ολόκληρο χρόνο, όπως ίσχυε μέχρι και πέρυσι, τελικά το μάθημα θα διεξάγεται μόνο για ένα τρίμηνο.

Επομένως σε όλη τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δηλαδή στα χρόνια που οι μαθητές λαμβάνουν κρίσιμες αποφάσεις είτε για τον τύπο Λυκείου που θα επιλέξουν είτε για την κατεύθυνση στο επάγγελμα που θα διαλέξουν, ο επαγγελματικός προσανατολισμός διδάσκεται μόνο για ένα τρίμηνο.

Η αρχή του ξεριζώματος του μαθήματος «ΣΕΠ» έγινε πριν μερικά χρόνια από το Λύκειο και μέχρι και πέρσι διδασκόταν μόνο στη Γ’ Τάξη Γυμνασίου. Μάλιστα στους μαθητές δινόταν κανονικά ένα βιβλίο που αναφερόταν στις αξίες της προσωπικότητας, στην καλύτερη αυτογνωσία τους, στα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ. Μέσα δηλαδή από το ΣΕΠ ο μαθητής γνώριζε καλύτερα τον εαυτό του και μπορούσε να κάνει με μια μεγαλύτερη ασφάλεια την επιλογή του τύπου Λυκείου αλλά και της κατεύθυνσης στις πανελλαδικές εξετάσεις για μια Σχολή.

Το μάθημα του ΣΕΠ δίδασκαν καθηγητές, όπως γυμναστές, οι οποίοι είχαν επιμορφωθεί από το ΚΕΣΥΠ Μαγνησίας. Παράλληλα οι μαθητές πήγαιναν και δύο εκπαιδευτικές επισκέψεις για τα μάθουν από κοντά χώρους εργασίας.

Από τη φετινή σχολική χρονιά, όμως τα πράγματα άλλαξαν. Το ΣΕΠ δεν διδάσκεται για ένα χρόνο, αλλά για ένα τρίμηνο και τα άλλα δύο τρίμηνα οι μαθητές θα διδάσκονται τοπική ιστορία και περιβαλλοντική αγωγή.

Είναι σαφές λοιπόν ότι ο επαγγελματικός προσανατολισμός μπαίνει ουσιαστικά στον «πάγο», καθώς περιορίζεται μόλις σε ένα τρίμηνο για τα έξι χρόνια Γυμνασίου και Λυκείου.

Το στέλεχος του ΚΕΣΥΠ Μαγνησίας κ. Αγγελική Καραμπατζάκη τόνισε πως η χρονιά δεν ξεκίνησε καθόλου καλά, καθώς ο θεσμός του επαγγελματικού προσανατολισμού στο σχολείο αποψιλώθηκε με το μάθημα του ΣΕΠ να διδάσκεται μόνο για ένα τρίμηνο στη γ’ Τάξη, ενώ ούτε επιμορφώσεις των καθηγητών έγιναν. Είναι μια άσχημη εξέλιξη της οποίας τα αποτελέσματα εμείς τα βλέπουμε στις πανελλαδικές εξετάσεις, όταν οι υποψήφιοι είναι μπερδεμένοι για ποια σχολή να επιλέξουν και δεν έχουν ξεκαθαρίσει τι θέλουν. Και αυτό συμβαίνει, γιατί ο επαγγελματικός προσανατολισμός είναι απαξιωμένος στο σχολείο. Εμείς στείλαμε υπομνήματα στο υπουργείο παιδείας για την όλη κατάσταση».

Το ΚΕΣΥΠ δέχεται καθημερινά επισκέψεις μαθητών, γονέων που θέλουν να γνωρίσουν καλύτερα πού κλίνουν, ενώ πραγματοποιεί και ενημερωτικές επισκέψεις στα σχολεία για τις Σχολές αλλά και τις αλλαγές στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το