Ελλάδα

Στον χειριστή της λάντζας ρίχνει τις ευθύνες ο 77χρονος – Τι κατέθεσε για τις πρώτες του κινήσεις μετά το δυστύχημα

newego_LARGE_t_1101_54758193_type13145

Κομμάτια στο «πάζλ» της ναυτικής τραγωδίας στην Αίγινα και τα «κενά» για τις πρώτες κινήσεις του 77χρονου χειριστή του μοιραίου ταχύπλοου μετά τον εμβολισμό του τουριστικού σκάφους, συμπληρώνει η προανακριτική κατάθεση του Θρασύβουλου Λυκουρέζου στους άντρες του Λιμενικού και την οποία έχει στη διάθεσή του το «Έθνος».

Στην έκθεση εξέτασης του κατηγορουμένου αποκαλύπτονται, μεταξύ άλλων, και τα πρόσωπα που έσπευσαν να βοηθήσουν τον Θρασύβουλο Λυκουρέζο λίγα λεπτά μετά τον εμβολισμό της λάντζας «Αντωνία».

Το σημείο αυτό ήταν «θολό» και δεν αποσαφηνίστηκε ούτε μέσω του γραπτού υπομνήματος που κατατέθηκε την Παρασκευή στην 5η ανακρίτρια Πειραιά.

Δίνονται, όμως, ορισμένες απαντήσεις στην εν λόγω έκθεση εξέτασης, όπου εμφανίζονται τα ονόματα των Γ.Π, Α.Μ και Ν.Λ –οι άνθρωποι που συνέδραμαν τον Θρ. Λυκουρέζο, δύο εκ του σύνεγγυς και ο τρίτος από απόσταση.

1

Προτεραιότητα 

Από την πρώτη στιγμή, ο 77χρονος οδηγός του ταχύπλοου αποποιήθηκε της ευθύνης της σύγκρουσης, τονίζοντας ότι δεν του αναλογεί, και καταθέτοντας ότι είχε προτεραιότητα επειδή βρισκόταν δεξιά.

Ανέφερε, μάλιστα, ότι η προσοχή του ήταν στραμμένη προς τα δεξιά του και είδε τη λάντζα την τελευταία στιγμή. Αμέσως, έβαλε το ταχύπλοο στη θέση «κράτει» αλλά αυτό δεν ανέκοψε την πορεία του.

Αυτό, άλλωστε, αναφέρει και το γραπτό υπόμνημά του προς την 5η ανακρίτρια Πειραιά, το οποίο δημοσιοποιήθηκε την Παρασκευή.

«Είμαι συγκλονισμένος και συντετριμμένος από τις τραγικές συνέπειες του περιστατικού της σύγκρουσης και την απώλεια της ζωής τόσων αθώων ανθρώπων. Παρόλα αυτά δεν μπορώ να αποδεχτώ ευθύνες που δεν μου αναλογούν και οι οποίες βαρύνουν αποκλειστικά τον άτυχο κυβερνήτη του ΑΝΤΩΝΙΑ» δήλωσε στους ανακριτικούς υπαλλήλους του λιμενικού ο 77χρονος, που παράλληλα ισχυρίστηκε ότι κινείτο με ταχύτητα 21 κόμβων.

Ο ισχυρισμός αυτός, όμως, έρχεται σε αντίθεση με τις καταθέσεις των διασωθέντων, ένας εκ των οποίων ανέφερε ότι το ταχύπλοο ερχόταν κατά πάνω τους με ιλιγγιώδη ταχύτητα και έκανε επικίνδυνους ελιγμούς.

Αυτή η μαρτυρία, καθώς και αυτή μιας γυναίκας που ισχυρίστηκε ότι η ταχύτητα του σκάφους πιθανώς να άγγιζε και τους 40 κόμβους, έχουν συμπεριληφθεί στη δικογραφία και φαίνεται ότι «έδεσαν» το κατηγορητήριο.

2

Οι κινήσεις του μετά τον εμβολισμό της «Αντωνίας»

Μετά τη σφοδρή σύγκρουση, το ταχύπλοο ακινητοποιήθηκε και το «Αντωνία» άρχισε σιγά-σιγά να βυθίζεται.

«Τότε πρόσεξα ότι στη θαλάσσια περιοχή γύρω από το βυθιζόμενο σκάφος κολυμπούσε μεγάλος αριθμός προσώπων, που κανένα τους δεν φορούσε το ατομικό του σωσίβιο. Προς στιγμήν τα έχασα ενώ τα τρία πρόσωπα που επέβαιναν στο σκάφος μου ως προσκεκλημένοι [σ.σ. οι Επαμεινώνδας και Ευθυμία Βενετσάνου και η Καρακάση Θεοδότη] έδειχναν σοκαρισμένα. Μολονότι ήθελα με όλη τη δύναμη της ψυχής μου να βοηθήσω τους ναυαγούς, οι μηχανές του σκάφους μου δεν υπάκουαν στις εντολές μου ενώ διαπίστωσα ότι στο εσωτερικό του είχε σημειωθεί σοβαρή εισροή θαλασσινού νερού από την περιοχή του πυθμένα» είπε ο 77χρονος, και συνέχισε: «Στην περιοχή προσέτρεξε αμέσως πλήθος σκαφών που παρέπλεαν και τα πληρώματά τους άρχισαν να περισυλλέγουν τους ναυαγούς από τη θάλασσα».

3

Στο γραπτό υπόμνημά του, συμπλήρωσε παράλληλα ότι το ΝΤΟΥΕΝΤΕ παρασύρθηκε από το θαλάσσιο ρεύμα και ότι γύρω από το ναυάγιο «έπλεε μεγάλος αριθμός σωσιβίων που είχαν διαφύγει από το βυθισμένο Αντωνία και είχαν αναδυθεί στην επιφάνεια».

Ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου δήλωσε στους άντρες του Λιμενικού ότι αποχώρησε από το σημείο έχοντας την εντύπωση ότι δεν έχει σημειωθεί τραυματισμός, πόσω μάλλον θάνατοι.

«Την πραγματικότητα την πληροφορήθηκα με μεγάλη οδύνη αργότερα όταν είχα προσέλθει στο Λιμεναρχείο Αίγινας» ανέφερε ο Θρ. Λυκουρέζος.

Η πρώτη κίνηση του 77χρονου χειριστή, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο ίδιος, ήταν να τηλεφωνήσει στον γνωστό του Γ.Π στην Αίγινα και να του ζητήσει να σπεύσει να τον βοηθήσει. «Σε λίγα λεπτά της ώρας κατέπλευσε πλησίον του ακυβέρνητου ΝΤΟΥΕΝΤΕ ένα μεγάλο φουσκωτό με επιβαίνοντες τους Γ.Π. και τον δύτη Α.Μ. Επειδή λόγω της εισροής θαλασσινού νερού στο σκάφος μου οι τρεις προσκεκλημένοι μου είχαν πανικοβληθεί φοβούμενοι ότι βυθιζόμαστε παρακάλεσα τους Α.Μ. και Γ.Π να τους παραλάβουν στο φουσκωτό τους και να τους αποβιβάσουν στις ακτές της Αίγινας» ανέφερε, και συμπλήρωσε: «Επειδή εγώ αρνήθηκα να εγκαταλείψω το σκάφος μου ο Γ.Π επιβιβάστηκε σε αυτό για να με βοηθήσει στην αντιμετώπιση της εισροής ενώ ο Α.Μ παρέλαβε τους τρεις σοκαρισμένους προσκεκλημένους μου και τους μετέφερε στην ακτή».

Με την αποχώρηση του δύτη Α.Μ , ο Γ.Π  χρησιμοποίησε το κινητό τηλέφωνο του Θρ. Λυκουρέζου για να καλέσει τον κοινό γνωστό τους Ν.Λ., συνταξιούχο πλοίαρχο του εμπορικού ναυτικού.

Ο Ν.Λ, ο οποίος βρισκόταν εν πλω ως επιβάτης στο «ΝΤΟΥΕΝΤΕ ΙΙ», έστειλε στο σημείο βοηθητικό σκάφος.

Εν τω μεταξύ, όμως, είχε επιστρέψει στη θαλάσσια περιοχή ο δύτης με το φουσκωτό του, προσέδεσε το ακυβέρνητο ΝΤΟΥΕΝΤΕ και άρχισε να το ρυμουλκεί.

4

«Λίγη ώρα αργότερα κατέπλευσε κοντά μας το φουσκωτό του ΝΤΟΥΕΝΤΕ ΙΙ με χειριστή κάποιο πρόσωπο που προσφέρθηκε να με μεταφέρει το λιμάνι της Αίγινας προκειμένου να μεταβώ στο Λιμενικό κατάστημα. Επειδή ο Α.Μ. με διαβεβαίωσε ότι θα έκανε ό,τι περνούσε από το χέρι του για να σώσει το ΝΤΟΥΕΝΤΕ, δέχτηκα να αποβιβαστώ στο φουσκωτό που προσφερόταν για τη μεταφορά μου» είπε ο 77χρονος χειριστής, και συμπλήρωσε: «Στη διαδρομή, όμως, προς Αίγινα αισθάνθηκα ισχυρούς πόνους στη  μέση μου, που δεν μου επέτρεπαν να συνεχίσω με το φουσκωτό. Ο χειριστής του τότε, μετά από δικό μου αίτημα με αποβίβασε στη θέση Φάρος».

Ακολούθησε νέα τηλεφωνική επικοινωνία με τον Ν. Λ., τον συνταξιούχο πρώην πλοίαρχο, που έστειλε στο σημείο τη σύζυγό του με αυτοκίνητο για να παραλάβει τον Θρ. Λυκουρέζο.

Σύμφωνα με την εξιστόρησή του, ο 77χρονος χειριστής μεταφέρθηκε αμέσως στο Λιμεναρχείο Αίγινας όπου ενημερώθηκε για τον τραγικό απολογισμό.

Ελεύθερος με περιοριστικούς όρους 

Μετά από οκτώ ώρες συνεχούς κατάθεσης και απαντήσεων στα ερωτήματα των δικαστικών λειτουργών την Παρασκευή και διαφωνία εισαγγελέα και ανακρίτριας, ο 77χρονος Θρασύβουλος Λυκουρέζος αφέθηκε ελεύθερος αλλά τέθηκε σε κατ’ οίκον περιορισμό.

Την τύχη του 77χρονου αναμένεται να αποφασίσει μέσα στις επόμενες ημέρες το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Πειραιά.

Αναμένεται, παράλληλα, και η κατάθεση της 65χρονης Καρακάση Θεοδότη, μιας εκ των επιβαινόντων στο ταχύπλοο που βρίσκεται σε κατάσταση σοκ και δεν έχει ακόμα μιλήσει στις αρχές.

Πηγή www.ethnos.gr

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το