Τοπικά

Στον «αέρα» ο διαγωνισμός για το λιμάνι του Βόλου τους πρώτους μήνες του 2020

Την επίσπευση των διαδικασιών από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), ώστε εντός του επομένου έτους να δρομολογηθούν οι πρώτοι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών, μεταξύ των οποίων και του Βόλου, ανακοίνωσε επίσημα ο γενικός Γραμματέας Λιμενικής Πολιτικής Ε. Κυριαζόπουλος από το βήμα του αναπτυξιακού συνεδρίου του Επιμελητηρίου Μαγνησίας. «Για κάθε λιμάνι υπάρχει διαφορετικό σκεπτικό ανάπτυξης και στην αρχή της χρονιάς θα βγουν οι διαγωνισμοί αξιοποίησης, είτε με μετοχές, είτε με ολική παραχώρηση, είτε με υποπαραχωρήσεις». 

Όπως είπε, στον δυναμικά αναπτυσσόμενο, ανταγωνιστικό περιβάλλον των σύγχρονων μεταφορών, οι επιλογές καλούνται να επιτύχουν συγκεκριμένες στοχεύσεις και συγκεκριμένα, να συνδυάσουν, την εξυπηρέτηση της μεταφορικής ζήτησης και τα νέα μεταφορικά πρότυπα με συγκεκριμένους αναπτυξιακούς, κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς στόχους και την απαίτηση για αύξηση της ανταγωνιστικότητας σε μια βιώσιμη βάση. Οι γενικοί αυτοί στόχοι, όπως επιδιώκονται σε σχέση με τη λιμενική οργάνωση, λειτουργία και ανάπτυξη, εξειδικεύονται προφανώς στον κάθε κλάδο, τις επιβατικές ή τις εμπορευματικές μεταφορές (containers, χύδην φορτία, αυτοκίνητα κ.λπ.) την ακτοπλοΐα, τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων, την κρουαζιέρα, τον θαλάσσιο τουρισμό γενικότερα. Τόνισε πως η πολιτική του Υπουργείου για τους λιμένες επιδιώκει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις και τις προκλήσεις που διαμορφώνονται και να δρομολογήσει ενέργειες και διαδικασίες που θα επιτρέψουν να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες που προκύπτουν.

Το λιμάνι του Βόλου

Ο κ. Κυριαζόπουλος δήλωσε πως το λιμάνι του Βόλου διαθέτει ένα μοναδικό πλεονέκτημα, που δεν διαθέτουν οι περισσότεροι λιμένες της χώρας, την σύνδεση έστω και ανενεργή σήμερα, με τον σιδηρόδρομο.

«Όλοι μας καταλαβαίνουμε τι σημαίνει αυτή η υποδομή στις συνδυασμένες μεταφορές και γενικότερα στο εμπόριο. Και όλοι μας καταλαβαίνουμε πόσο άμεσα συνδεδεμένη η ανάπτυξη του λιμένα με την παράλληλη ενεργοποίηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης. Στην κατεύθυνση αυτή συνηγορούν μεταξύ των άλλων και δύο κείμενα, δηλαδή, το Εθνικό (Στρατηγικό) Σχέδιο Μεταφορών 2019-2037, το οποίο βρίσκεται ακόμη σε φάση ολοκλήρωσης, και το οποίο δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη φιλικών προς το περιβάλλον μεταφορών, το σχεδιασμό ενός διαλειτουργικού και υψηλής ποιότητας σιδηροδρομικού δικτύου και τη βελτίωση της περιφερειακής κινητικότητας μέσω της σύνδεσης δευτερευόντων κόμβων με τις υποδομές περιλαμβανομένων των διατροπικών κόμβων και ενός δικτύου εμπορευματικών κέντρων. Και μια τέτοια περίπτωση εξέχουσα θέση έχει και ο λιμένας του Βόλου».

Το δεύτερο θεσμικό κείμενο του 2018 είναι το Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο της Θεσσαλίας το οποίο σε συνέχεια μελέτης και τοπικής διαβούλευσης προτείνει συνοπτικά την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα σε όλους τους τομείς, δηλαδή επιβατικούς, επιχειρηματικούς, τουριστικούς, αλιευτικούς και εμπορευματικούς.  Την λειτουργική σύνδεση του λιμένα με σιδηρόδρομο και την σύνδεσή του με περιφερειακό εμπορευματικό κέντρο. Την βελτιστοποίηση της σχέσης του λιμένα με την πόλη. Την περιβαλλοντική αναβάθμιση του λιμένα. Την περαιτέρω ανάπτυξη και οργάνωση των ιδιωτικών βιομηχανικών λιμενικών εγκαταστάσεων της Περιφέρειας.

«Ενθαρρύνω τον Οργανισμό Λιμένα Βόλου και όλους τους ενδιαφερόμενους να αντιμετωπίσουν με δυναμισμό και εξωστρέφεια τις δυνατότητες που διανοίγονται και να αναζητήσουν συνεργασίες, προκειμένου να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν συναφή έργα και υπηρεσίες. Δεδομένων των ολοένα αυξανόμενων απαιτήσεων, η αποτελεσματικότητα και η ανταγωνιστικότητα των λιμένων και των θαλάσσιων μεταφορών θα εξαρτηθούν από την επιτυχία μας να ενσωματώσουμε καινοτόμες λύσεις και να προάγουμε την επιχειρηματικότητα στη λιμενική και μεταφορική βιομηχανία, τις συνδυασμένες μεταφορές και τις αλυσίδες logistics. Αυτήν την περίοδο εξετάζονται, όπως γνωρίζετε, όλες οι ρεαλιστικές πιθανές λύσεις για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμένων της χώρας, μεταξύ αυτών και ο Βόλος. Σύντομα θα ανακοινωθούν οι μέθοδοι και τα εργαλεία αξιοποίησης του κάθε λιμένα ξεχωριστά και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των ενεργειών μας, έτσι ώστε να κεφαλοποιηθεί και να αναπτυχθεί η λιμενική βιομηχανία στην χώρα, η οποία αποτελεί κινητήριος μοχλός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας», κατέληξε.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το