Τοπικά

Στο τιμόνι 12 ώρες την ημέρα αλλά μειωμένη έως 60% η δουλειά για τους ταξιτζήδες στον Βόλο

Μείωση της δουλειάς τουλάχιστον 50%-60% για τους οδηγούς ταξί στον Βόλο στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, με το 60% περίπου να βρίσκεται στο τιμόνι τουλάχιστον έξι μέρες την εβδομάδα και 10-12 ώρες την ημέρα. Από το 2015 έως σήμερα παρατηρείται μία μικρή και σταθερή ανοδική πορεία στη χρήση του ταξί, ενώ το επιβατικό κοινό δεν έχει αρνηθεί το ταξί, απλά λόγω της κρίσης και βάζοντας μία ταξινόμηση στις ανάγκες του έχει μειώσει τη χρήση του.

Ο Συνεταιρισμός Volos Taxi ιδρύθηκε το 2005 με τον στόλο να αποτελείται από 200 οχήματα και 225 μέλη.

Ο κ. Ευδόκιμος Πασχαλίδης, πρόεδρος του Συνεταιρισμού Volos Taxi

Ο κ. Ευδόκιμος Πασχαλίδης, πρόεδρος του Συνεταιρισμού Volos Taxi, τόνισε ότι η δουλειά έχει μειωθεί τουλάχιστον 50%-60% στα χρόνια κρίσης σε σχέση με πριν από αυτή, με αποκορύφωμα το καλοκαίρι του 2015 και τα capital controls. Από τότε μέχρι σήμερα υπάρχει μια μικρή και σταθερή άνοδος, σύμφωνα με στοιχεία από πελάτες που καλούν στο τηλεφωνικό κέντρο.

Σύμφωνα με τον ίδιο, περίπου το 60% των οδηγών ταξί δουλεύει τουλάχιστον έξι μέρες την εβδομάδα, αρκετοί 10-12 ώρες.
«Ο Βολιώτης και το επιβατικό κοινό δεν έχει αρνηθεί το ταξί, απλά λόγω της κρίσης και βάζοντας μία ταξινόμηση στις ανάγκες του έχει μειώσει τη χρήση του. Παρόλα αυτά σε περιόδους με έντονα καιρικά φαινόμενα, όπως βροχή, καύσωνας, ή περιόδους με διάφορες εκδηλώσεις και γιορτές, προτιμά το ταξί για τη μετακίνησή του με τη μικρή άνοδο να δείχνει ότι επανέρχεται ο κόσμος στο ταξί» σημείωσε ο κ. Ευδ. Πασχαλίδης.
Όπως εξηγεί ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού, το 60%-70% του στόλου των ταξί αγοράστηκαν το 2004, έτος κατά το οποίο είχαν δοθεί κάποιες παροχές για να αγοράσουν οι οδηγοί νέα ταξί, λόγω του γεγονότος ότι ο Βόλος ήταν Ολυμπιακή πόλη. Το 2024, που κλείνουν 20ετία τα οχήματα αυτά, πρέπει να αλλαχτούν.
«Ήδη στον στόλο έχουν προστεθεί έξι οχήματα με φυσικό αέριο και κάποιοι συνάδερφοι έχουν αρχίσει την ανανέωση. Γενικότερα ο στόλος βρίσκεται σε καλή κατάσταση» επισήμανε ο κ. Ευδ. Πασχαλίδης.
Ο στόλος και οι οδηγοί έχουν μειωθεί στα χρόνια της κρίσης. «Σε ένα ταξί, στο οποίο δούλευαν δύο οδηγοί, δεν έφταναν οι ώρες για να βγει ένα μεροκάματο, με αποτέλεσμα να έχουμε αγοροπωλησίες, αλλά και όσοι νοίκιαζαν να το κάνουν πλέον για ολόκληρα τα αυτοκίνητα, διότι με τη μισή βάρδια δεν έβγαινε μεροκάματο» ανέφερε.

Το κυκλοφοριακό
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνεταιρισμού, «το πρόβλημα στο κέντρο του Βόλου με το κυκλοφοριακό οφείλεται γιατί έχουμε δώσει πάρα πολύ μεγάλο χώρο στο αυτοκίνητο για να κατέβει στο κέντρο. Άρα πρέπει να περιορίσουμε τον όγκο των οχημάτων που κατευθύνονται προς αυτό. Ο λεωφορειόδρομος ως μέτρο βοηθά, δυστυχώς, όπως κι άλλα πολλά πράγματα, δεν τηρείται, με αποτέλεσμα πολλές φορές να μην μπορεί ένα ταξί ή ένα αστικό λεωφορείο να κινηθεί στον λεωφορειόδρομο».
Ο κ. Ευδ. Πασχαλίδης αναφέρθηκε και στους κυκλικούς κόμβους: «Οι κυκλικοί κόμβοι βοήθησαν, αλλά από την άλλη έδωσαν μεγάλο όγκο αυτοκινήτων στο κέντρο του Βόλου, αλλά και να εισέρχονται αυτά με μεγάλη ταχύτητα προς το κέντρο».
Για τον ίδιο το πρόβλημα με το κυκλοφοριακό παρατηρείται σε τέσσερις δρόμους, σε Ιάσονος, Δημητριάδος, Ιωλκού και Κ. Καρτάλη: «Η Ιάσονος έχει πρόβλημα μέχρι την Κ. Καρτάλη, η Δημητριάδος πολλές φορές από την Γκλαβάνη, με εντονότερο φαινόμενο μετά την Ιωλκού, που έχει και το μεγαλύτερο πλάτος ο δρόμος, η Κ. Καρτάλη λόγω των μονίμως αριστερά σταθμευμένων οχημάτων και η Ιωλκού κάτω από τη Γαλλίας. Κάποιες φορές το πρόβλημα δημιουργείται και από τις τροφοδοσίες των καταστημάτων, που γίνεται στις 11 π.μ. και 12 μ.».
Για τον ίδιο το πρόβλημα με το κυκλοφοριακό οφείλεται στην οδηγική παιδεία του Έλληνα.

Ο τουρισμός
Ένα πρόβλημα που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια είναι η μείωση των κρουαζιερόπλοιων που πιάνουν το λιμάνι του Βόλου: «Το 2014 και το 2015 έπιασαν το λιμάνι του Βόλου πάρα πολλά κρουαζιερόπλοια και πολλοί επιβάτες. Τα τελευταία χρόνια, λόγω της Τουρκίας και επειδή τα πλοία δεν πιάνουν Κωνσταντινούπολη, το αποτέλεσμα είναι να πέσει πολύ ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που έρχονται στο λιμάνι του Βόλου και όσα έρχονται να έχουν λίγους επιβάτες. Αυτό παίζει μεγάλο ρόλο στη δουλειά μας, αφού οι τουρίστες των κρουαζιερόπλοιων μίσθωναν ταξί για να πάνε τον χειμώνα στα Μετέωρα, τη Μακρινίτσα, την Πορταριά, Μηλιές, ακόμη και στο «Αθανασάκειο» Αρχαιολογικό Μουσείο Βόλου, ενώ τους καλοκαιρινούς μήνες για Μετέωρα, Πήλιο και προς τις παραλίες του Παγασητικού».

Εκσυγχρονισμός
Ο Συνεταιρισμός από το 2014 προσπαθεί να εκσυγχρονιστεί, ενώ έχει την εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα και tablets, μέσω της οποίας μπορεί κάποιος να καλέσει ταξί. Την εφαρμογή χρησιμοποιούν κυρίως νέοι και τουρίστες.
«Σε έναν μήνα θα έχουμε ένα υπερσύγχρονο τηλεφωνικό κέντρο μέσα από ένα πρόγραμμα ΕΣΠΑ και θα αλλαχτεί το παλιό. Με αυτό θα έχουμε περισσότερες γραμμές και θα προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες, και το οποίο θα αποτελέσει ένα σύγχρονο εργαλείο για τις επόμενες κινήσεις μας» ανέφερε ο κ. Ευδ. Πασχαλίδης.
Ο Συνεταιρισμός Volos Taxi είναι ο μοναδικός μεταφορικός φορέας όσον αφορά στο ταξί στον Νομό Μαγνησίας. «Έχει εκλεγμένη διοίκηση ανά τρία χρόνια, πραγματοποιεί γενικές συνελεύσεις και έχει εσωτερικό πειθαρχικό συμβούλιο, που σημαίνει ότι πολλά προβλήματα τα αντιμετωπίζουμε εν τη γενέσει τους, όπως η μη σωστή υπηρεσία του οδηγού προς τους επιβάτες» σημείωσε για να προσθέσει: «Θέλουμε να ευχαριστήσουμε το επιβατικό κοινό που επί σειρά ετών εμπιστεύεται για τη μετακίνησή του τον Συνεταιρισμό Volos Taxi και με τη σειρά μας δεσμευόμαστε να παρέχουμε τις καλύτερες δυνατόν υπηρεσίες για ασφαλή, οικονομική και άμεση εξυπηρέτηση» κατέληξε.
Τέλος ο Συνεταιρισμός Volos Taxi απασχολεί 6 γυναίκες στο τηλεφωνικό κέντρο, που εργάζονται σε βάρδιες, και το οποίο λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 7 μέρες την εβδομάδα, και μία γραμματέα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το