Τοπικά

Στο τέλος του 2021 ο ανάδοχος για την ιδιωτικοποίηση του λιμένα Βόλου

Στις αρχές του 2021 θα ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για την ιδιωτικοποίηση του λιμένα Βόλου, όπως επίσημα ανακοίνωσε κατά τη σημερινή επίσκεψή του στον Οργανισμό Λιμένος ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Άρης Ξενόφος. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των τακτικών επαφών και συναντήσεων της διοίκησης του Ταμείου με τα λιμάνια για την στρατηγική ανάπτυξης και αξιοποίησής τους. Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2021.

«Η επίσκεψη μου στον Βόλο είχε αφενός σκοπό να δούμε πως πηγαίνει το λιμάνι και να συζητήσουμε τις πρωτοβουλίες που παίρνει η διοίκηση. Ενημερώθηκα για πολύ ενδιαφέρουσες πρωτοβουλίες στο κομμάτι των επενδύσεων και θα τις συζητήσουμε στο επόμενο ραντεβού μας στο Ταμείο» δήλωσε ο κ. Ξενόφος μετά τη συνάντηση με τη διοίκηση του ΟΛΒ Α.Ε. Στο πλαίσιο αυτό, ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ ενημερώθηκε για την αύξηση του ενδιαφέροντος για ελλιμενισμό σκαφών αναψυχής, κυρίως ιδιωτικής χρήσης, που θα ανοίξει νέες προοπτικές για την ανάπτυξη του yachting στην πόλη του Βόλου.

Αφετέρου, όπως ανέφερε, μοιράστηκε με τη διοίκηση μία πρωτοβουλία του ΤΑΙΠΕΔ αναφορικά με την αειφόρο ανάπτυξη και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμένων. «Πρόκειται για μία πρωτοβουλία που έχουμε μαζί με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Οικονομικής Συνεργασίας και Ανασυγκρότησης, όπου μπορούμε να μετρήσουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του λιμανιού και να βάλουμε στόχους για τα επόμενα χρόνια» σημείωσε.

Το λιμάνι του Βόλου βρίσκεται στο πρώτο «κύμα» των ιδιωτικοποιήσεων μαζί με τα υπόλοιπα πέντε περιφερειακά λιμάνια. «Ξεκινάμε σύντομα με τα λιμάνια του Βορρά και ευελπιστούμε πως στο τέλος του χρόνου, αρχή του επόμενου να ξεκινήσουμε τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου».

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ πρόσθεσε ότι πρόκειται συνήθως για διαγωνισμό δύο φάσεων καθώς αρχικά εκδηλώνεται ενδιαφέρον και στη συνέχεια για αυτούς που προκρίνονται στον επόμενο γύρο, ξεκινά μια διαδικασία επισκέψεως, μελέτης του λιμανιού και ακολουθεί μια διαδικασία εγκρίσεων. «Συνήθως είναι ένας διαγωνισμός που χρειάζεται οχτώ με 12 μήνες για να ολοκληρωθεί» είπε χαρακτηριστικά.

Στόχος, όπως ανέφερε είναι η διαμόρφωση του κατάλληλου πλαισίου που θα προσελκύσει πολύ ενδιαφέρον. «Ο διαγωνισμός, όπως τον σχεδιάζουμε, είναι με υποχρεωτικές επενδύσεις και θα φέρει το λιμάνι στην επόμενη φάση. Είναι ένας διαγωνισμός με αυστηρά τεχνικά και οικονομικά κριτήρια και αποσκοπεί να διαμορφώσουμε το υπόβαθρο ώστε να υπάρχει ανάπτυξη. Ειδικά στην περίπτωση του Βόλου όπου το λιμάνι είναι κομμάτι της πόλης και είναι από τις βασικές προτεραιότητες να μπορέσει αυτή η σχέση να αναπτυχθεί και να συνεχίσει.

Αναφορικά με τις εταιρείες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το λιμάνι, ο κ. Ξενόφος δήλωσε πως είναι νωρίς. Βέβαια σημείωσε πως υπάρχουν εταιρίες που έχουν ενδιαφέρον για το εμπορευματικό κομμάτι και στον τομέα της διαχείρισης των λιμένων. «Συνήθως όταν ο διαγωνισμός ξεκινάει, τότε η αγορά έρχεται μπροστά και πραγματικά εκφράζει το ενδιαφέρον που χρειάζεται» ανέφερε. Ακόμη σημείωσε πως, εξαιτίας του κορωνοϊού, το ενδιαφέρον των επενδυτών δεν έχει επηρεαστεί.

«Στο κομμάτι που σχετίζεται με υποδομές, επειδή είναι συνήθως δραστηριότητες και πρωτοβουλίες μακροχρόνιες, δεν επηρεάζεται. Σίγουρα στο μυαλό των επενδυτών υπάρχει αυτή η μεταβλητή, αλλά ειδικά για το λιμάνι και τις υποδομές, νομίζω ότι κοιτούν το αποτέλεσμα σε βάθος χρόνου και ειδικά σε ένα λιμάνι που μπορεί να έχει μία δυναμική».

Σχολιάζοντας την επίσκεψή του στο δημαρχείο του Βόλου ο κ. Ξενόφος δήλωσε πως θεωρεί υποχρέωσή του όταν επισκέπτεται ένα μέρος, να συναντά και τον πρώτο πολίτη. «Με τον δήμαρχο έχουμε βρεθεί και στο παρελθόν. Έχει εκφράσει το ενδιαφέρον του για το λιμάνι με έναν έντονο τρόπο.

Από την πλευρά της η πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Βίκυ Μήτρου υπογράμμισε πως το λιμάνι είναι ένας ζωντανός οργανισμός. «Μέχρι να ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες εμείς πρέπει να είμαστε στις επάλξεις και να προσπαθούμε το καλύτερο για το λιμάνι. Να αφήσουμε ένα λιμάνι υγιές και εύπορο, ενώ έχουμε διάφορες δυσκολίες. Ο κορωνοϊός συνέλαβε στο να έχουμε κάποιες οικονομικές δυσκολίες. Όλα αυτά να τα αντιπαρέλθουμε και να καταλήξουμε σε έναν διαγωνισμό, για τον οποίο είμαστε πολύ ευτυχείς που θα γίνει με πλειοψηφικό πακέτο. Αυτό θα δώσει ζωντάνια στον Οργανισμό».

Η κ. Μήτρου πρόσθεσε πως αναμένεται να ολοκληρωθούν οι επενδύσεις που έχουν ξεκινήσει καθώς θα έρθει στο λιμάνι ο γερανός και το μηχάνημα στοιβασίας.
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος Σωκράτης Αναγνώστου δήλωσε πως πρέπει να προχωρήσουμε στην ιδιωτικοποίηση, όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. «Είμαστε μια ανώνυμη εταιρεία που όμως δεν δουλεύει σαν ανώνυμη εταιρεία» ανέφερε, εξηγώντας πως η λειτουργία προϋποθέτει πολλές εγκρίσεις από Υπουργεία και από το ΤΑΙΠΕΔ. «Πρέπει να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα γιατί πρέπει να υπάρχει ταχύτητα. Επειδή ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί προς το τέλος του 2021, ζητήσαμε από τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ όποια θέματα υπάρχουν, έργα που πρέπει να γίνουν όπως η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, να μην μας δένει τα χέρια το ΤΑΙΠΕΔ και να προχωρήσουμε όσο καλύτερα μέχρι να ιδιωτικοποιηθεί το λιμάνι που θα αποκτήσει άλλες ταχύτητες και άλλες προοπτικές» πρόσθεσε.

«Από την πρώτη στιγμή θέλαμε να βάλουμε το λιμάνι του Βόλου στον χάρτη της διεθνούς επενδυτικής δραστηριότητας» τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Οικονομικής Πολιτικής: Χρήστος Τριαντόπουλος. Όπως ανέφερε, η κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε αλλαγές στο σχετικό θεσμικό πλαίσιο και από την αρχή του έτους προέβη σε μια σειρά παρεμβάσεων ενώ επίκεινται και άλλες για το λιμάνι του Βόλου. «Θα διαμορφώσουμε το πλαίσιο εκείνο που θα επιτρέψει να προχωρήσει η αξιοποίηση του λιμανιού. Είναι μια διαδικασία με μια σειρά επιμέρους κινήσεων νομοθετικού και κανονιστικού περιεχομένου που πρέπει να γίνουν. Εκτιμούμε ότι σύντομα το λιμάνι του Βόλου θα είναι από τα πρώτα λιμάνια της χώρας που θα έχουν αξιοποιηθεί στο πλαίσιο του ευρύτερου σχεδιασμού της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το