Τοπικά

Στο Ταλίν της Εσθονίας το 9ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας με πλούσιες εμπειρίες

Το χρονικό διάστημα από τις 28 Οκτωβρίου μέχρι την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου, τρεις εκπαιδευτικοί του 9ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ιωνίας, στο πλαίσιο υλοποίησης ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+, βρέθηκαν στην Εσθονία. Θέμα του προγράμματος «Dealing with gifted education» και σταθμός το Ταλίν και συγκεκριμένα το Pirita Majandusgumnasium.
Όπως αναφέρει ο διευθυντής του σχολείου κ. Γιώργος Βαλής «την πρώτη μέρα ξεναγηθήκαμε στο σχολικό συγκρότημα, ένα μεγάλο σχολείο που φιλοξενεί όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης από την πρώτη μέχρι τη δωδέκατη τάξη και στην οποία φοιτούν 800 μαθητές και διδάσκουν 70 εκπαιδευτικοί. Αυτό που μας προξένησε εντύπωση ήταν οι άριστες εγκαταστάσεις του σχολείου, το υψηλό επίπεδο της υλικοτεχνικής υποδομής, η απόλυτη ενσωμάτωση της μονάδας στην ψηφιακή εποχή και η αρμονική συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας.

Στον χώρο του σχολείου υπάρχει γυμναστήριο υψηλών προδιαγραφών με κλειστό γήπεδο μπάσκετ, που θα ζήλευαν και τα δημοτικά γυμναστήρια της πόλης μας, ξεχωριστή αίθουσα με όλα τα όργανα γυμναστικής, ειδικός χώρος για αερόβια εκγύμναση, κουζίνα και εστιατόριο άψογα διαμορφωμένο, σχολικές αίθουσες ξεχωριστές και κατάλληλα εξοπλισμένες για το διδασκόμενο αντικείμενο, ένα πλήρως εξοπλισμένο ξυλουργείο όπου οι μαθητές που επιλέγουν το συγκεκριμένο μάθημα συναρμολογούν και επιδιορθώνουν τα έπιπλα του σχολείου, χώρος με ραπτομηχανές και βελόνες πλεξίματος για το επιλεγόμενο μάθημα της ραπτικής, ειδικά διαμορφωμένος χώρος όπου οι μαθητές μαθαίνουν να χειρίζονται απλές οικιακές συσκευές (ηλεκτρική κουζίνα, πλυντήριο ρούχων κ.λπ.), γραφεία εκπαιδευτικών πλήρως εξοπλισμένα, αίθουσα μουσικής με πλήθος μουσικών οργάνων, χώροι αναψυχής για τους μαθητές, παιχνίδια παιδαγωγικού περιεχομένου εντός του σχολικού κτιρίου.

Την επόμενη μέρα επισκεφτήκαμε ένα ακόμα δημόσιο σχολείο στην πόλη του Ταλίν το Adolf Grammar School. Ένα πραγματικά εντυπωσιακό σχολικό συγκρότημα, κόσμημα για την εκπαίδευση, στο οποίο φοιτούν 1.342 μαθητές και διδάσκουν 80 εκπαιδευτικοί.
Την τρίτη μέρα του προγράμματος μεταβήκαμε με λεωφορείο στην ιστορική πόλη Ταρτού, η οποία έχει επιλεγεί ως πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2024. Επισκεφθήκαμε το πανεπιστήμιο της πόλης, μια πραγματική πολιτεία, στην οποία σπουδάζουν 14.000 φοιτητές, αρκετοί μάλιστα από το εξωτερικό. Το πανεπιστήμιο του Ταρτού είναι το παλαιότερο της χώρας, ιδρύθηκε το 1631 και συγκαταλέγεται στα 400 καλύτερα του κόσμου.
Η τέταρτη μέρα ήταν αφιερωμένη στο θέμα του προγράμματος που αφορά στην εκπαίδευση χαρισματικών παιδιών.

Την τελευταία μέρα επισκεφθήκαμε την περιοχή (Natura) Bog Hike και στη συνέχεια μια παραδοσιακή εσθονική αγροικία που έχει μετατραπεί από τον ιδιοκτήτη της σε ένα πολύ ενδιαφέρον ναυτικό μουσείο. Στον χώρο αυτό σχεδιάσαμε και την επόμενη συνάντηση, η οποία θα είναι στη Σόφια της Βουλγαρίας τον Μάρτιο.
Πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι για τη βόρεια αυτή χώρα η αλήθεια είναι ότι λίγα πράγματα γνωρίζαμε γι’ αυτήν. Παλιά σοβιετική δημοκρατία που το 1991 απέκτησε την ανεξαρτησία της, μικρός πληθυσμός με μια μεγάλη ρωσική μειονότητα να ζει στη χώρα. Εκπλαγήκαμε ευχάριστα όταν είδαμε ένα άρτιο οδικό σύστημα, ποδηλατόδρομους, μέσα μαζικής μεταφοράς με συνεχή δρομολόγια, πεντακάθαρες πόλεις, πνιγμένες στο πράσινο, μια πανέμορφη ιστορική πόλη γεμάτη μουσεία. Η Εσθονία μέσα σε δυο δεκαετίες κατόρθωσε να είναι παγκόσμιος πρωταθλητής στην τεχνολογία. Οι ευρυζωνικές της ταχύτητες είναι από τις πιο υψηλές στον κόσμο και κατέχει το ρεκόρ για τη δημιουργία νεοσύστατων εταιρειών (startups) ανά κεφαλή πληθυσμού.
Εκεί βέβαια που πραγματικά οι Εσθονοί μπορεί να είναι περήφανοι είναι το εκπαιδευτικό τους σύστημα, το οποίο επικεντρώνεται στην ισότητα των ευκαιριών. Όλα τα σχολεία είναι ψηφιοποιημένα και χρησιμοποιούνται τα Google Apps για τη διδασκαλία των μαθημάτων, τη διαχείριση του μαθητικού δυναμικού, την παραγωγή και τη διακίνηση του εκπαιδευτικού υλικού, τα διαγωνίσματα και τις εξετάσεις, την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση των μαθητών που δεν παρακολουθούν λόγω προβλημάτων υγείας, την αξιολόγηση των μαθητών, τη δημοσίευση των σχολικών εργασιών, την επαφή με τους γονείς, τη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών. Είναι ένα ψηφιακό σχολείο με όλη τη σημασία της λέξης».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το