Τοπικά

Στο Σέσκλο ένα σχολείο με όραμα και φιλοδοξίες – Γ. Τσιμπλούλης: Νιώθουμε υπερήφανοι “Θ”

sesklo

Η εξαιρετική δουλειά που γίνεται τον τελευταίο καιρό στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Αισωνίας στο Σέσκλο, κάνει πολλούς να μιλούν για ένα μικρό «θαύμα» στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα. Μάλιστα, η πρόσφατη διάκριση του σχολείου σε πανελλήνιο διαγωνισμό για το σχολικό εκφοβισμό, αποτέλεσε το επιστέγασμα της προσπάθειας των δασκάλων που υπηρετούν στο συγκεκριμένο σχολείο-πρότυπο, οι οποίοι μαζί με τους μικρούς μαθητές δίνουν καθημερινά τον καλύτερο εαυτό τους.
Η κατάκτηση της 2ης θέσης στο σχολικό διαγωνισμό που διοργάνωσε για 3η συνεχόμενη χρονιά το Διεθνές Κέντρο Ολυμπιακής Εκεχειρίας, σε συνεργασία με το Βρετανικό Συμβούλιο και είχε τίτλο «Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό», έγινε δεκτή με πολλά χαμόγελα στο Σέσκλο. Οι μαθητές του 3ου Δημοτικού Σχολείου διακρίθηκαν ανάμεσα σε 203 συμμετοχές από ολόκληρη τη χώρα, χάρη στην πρωτότυπη παρουσίαση που επιμελήθηκαν με την καθοδήγηση της καθηγήτριας Φυσικής Αγωγής κ. Ευαγγελίας Ανδρεάδου. Η Αθανασία Κολιαμήτρα, η Αλεξία Κοκόσι, η Χρύσα Κουρτέση, η Χαρά Νάνου και ο Κώστας Ροβίσιος, που συνέστησαν την ομάδα «starschool» έκαναν γνωστό το όνομα του χωριού τους ανά το πανελλήνιο, ενώ ταυτόχρονα εξασφάλισαν πλήρη τεχνολογικό εξοπλισμό της τάξης τους για την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων, που θα δοθεί από το χορηγό του προγράμματος.

sesklo-vraveio
Τα πέντε παιδιά, τα οποία φοιτούν στη ΣΤ’ τάξη, στο βίντεο που επιμελήθηκαν, έδωσαν το στίγμα τους για το πώς αντιλαμβάνονται τις αξίες της διαφορετικότητας και της ειρηνικής επίλυσης των διαφορών μέσα στο σχολικό περιβάλλον. Η εργασία τους δεν πέρασε απαρατήρητη και κατετάγησαν στους νικητές του διαγωνισμού, με τον διευθυντή του σχολείου κ. Γεράσιμο Τσιμπλούλη να μην κρύβει τη χαρά του για τη διάκριση: «Όλοι νιώθουμε υπερήφανοι για την επιτυχία. Τα παιδιά δημιούργησαν μία ιστορία, ενώ προχώρησαν στην εικονογράφηση. Έπειτα η γυμνάστρια του σχολείου έφτιαξε ένα βίντεο, στο οποίο τα παιδιά ανέλυσαν το θέμα της ενδοσχολικής βίας, με τις ζωγραφιές τους να «ζωντανεύουν» την παρουσίαση. Η κ. Ανδρεάδου, η οποία πέρα από το μάθημα της φυσικής αγωγής, έχει αναλάβει και την ευέλικτη ζώνη, ξεκίνησε με μεγάλη αισιοδοξία πως θα κατακτούσαμε μία θέση στην πρώτη τριάδα, ώστε να εξοπλίζαμε το σχολείο μας. Όπως κι έγινε, αφού το αποτέλεσμα την επιβεβαίωσε. Αυτός ο διαγωνισμός ήταν μία πρόκληση, αλλά από την πρώτη στιγμή πίστεψε ότι μπορούσαμε να πετύχουμε».
Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Σέσκλου είναι ένα μικρό σχολείο, αλλά αυτό δεν στέκεται εμπόδιο στο να παράγει εντυπωσιακό έργο, με τον κ. Τσιμπλούλη που ανέλαβε τη διεύθυνση τον περασμένο Γενάρη, να σημειώνει: «Το σχολείο μας έχει μικρή δυναμικότητα, είναι 5θέσιο, αφού φοιτούν 62 μαθητές και στις δύο τελευταίες τάξεις γίνεται συνδιδασκαλία. Συνολικά υπηρετούμε επτά εκπαιδευτικοί, ενώ φέτος που λειτουργεί ως ολοήμερο έχουμε τη δυνατότητα να απασχολούμε καθηγητές μουσικής και πληροφορικής. Η ουσία είναι πως βρήκα ένα σχολείο που υπήρχαν αρκετές υποδομές από το παρελθόν, οπότε υπήρξε γόνιμο έδαφος στο οποίο μπορούσαμε να αναπτύξουμε πολλές δράσεις. Για παράδειγμα εφαρμόζουμε προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, ενώ συμμετέχουμε και σε ευρωπαϊκές δράσεις. Πρόσφατα τα παιδιά κατασκεύασαν χριστουγεννιάτικα στολίδια και κάρτες, που ταξίδεψαν σε Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Πολωνία, Τουρκία και Ρουμανία, αφού υπό το συντονισμό της καθηγήτριας αγγλικής γλώσσας συμμετείχαμε στο πρόγραμμα eTwinning».

Tsimploulis
Ο κ. Γεράσιμος Τσιμπλούλης στάθηκε ιδιαίτερα στον αντίκτυπο που έχει στην κοινότητα του Σέσκλου η πλούσια δράση του σχολείου, επισημαίνοντας: «Μετά από 30 χρόνια υπηρεσίας σε σχολεία του Βόλου με μεγάλο μαθητικό δυναμικό, στο Σέσκλο τα πράγματα είναι πιο ήρεμα. Το κλίμα είναι πιο οικογενειακό και οι δράσεις μας έχουν άμεσο αντίκτυπο στην τοπική κοινωνία, που αγκάλιασε το σχολείο. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, η πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου, αλλά και οι κάτοικοι γενικότερα, επιδεικνύουν ενδιαφέρον για όσα κάνουμε. Το σχολείο πλέον δεν περνάει απαρατήρητο, υπάρχει επαφή και αλληλεπίδραση με την κοινότητα».
Ο Βολιώτης εκπαιδευτικός στη συνέχεια μίλησε για τη σύνδεση που μπορεί να υπάρξει με το πλούσιο παρελθόν της περιοχής: «Στόχος μας είναι να περάσουμε το μήνυμα ότι το Σέσκλο είναι ένας τόπος με μεγάλη ιστορική αξία. Στην αρχή αυτό δεν το είχαν κατανοήσει οι μαθητές. Όταν πρωτοπήγα στο σχολείο και τους μίλησα, τόνισα ότι ήρθα σε ένα σχολείο που είναι γνωστό, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά το εξωτερικό. Όταν ρώτησα τα παιδιά γιατί, δεν ήξεραν να μου απαντήσουν. Ο νεολιθικός οικισμός του Σέσκλου, ήταν έξω από το πεδίο των ενδιαφερόντων τους, οπότε θέλουμε να τα κάνουμε να εκτιμήσουν πόσο σημαντικό είναι αυτό. Ξεκινήσαμε δράσεις στον αρχαιολογικό χώρο, ώστε τα παιδιά να κατανοήσουν ότι υπάρχουν βίοι παράλληλοι με τους ανθρώπους που έζησαν εκείνη την εποχή στο Σέσκλο. Να μην ξεχνάμε ότι και οι Σεσκλιώτες είναι Βλάχοι που ήρθαν από τη Βόρεια Ήπειρο κι έχουν σχεδόν τις ίδιες αγροτικές και κτηνοτροφικές ασχολίες. Φιλοδοξία μας είναι να δημιουργηθεί ένα μουσείο μέσα στο σχολείο, που να δείχνει αυτή την ιστορική συνέχεια, από τα νεολιθικά χρόνια μέχρι σήμερα».
Όσο για το… μυστικό που κάνει τη διαφορά; Ο διευθυντής του σχολείου εξομολογήθηκε χαμογελώντας: «Πάνω απ’ όλα μετράει το καλό κλίμα που υπάρχει μεταξύ μας. Χωρίς καμία πίεση από τη διεύθυνση για το τι θα κάνουν οι δάσκαλοι, όλοι οι συνάδελφοί μου ανταποκρίνονται σε έναν προγραμματισμό που ξεφεύγει από τα στερεότυπα και τα στενά πλαίσια ενός εκπαιδευτικού προγράμματος. Τα πάντα γίνονται με όρεξη και μεράκι κι αυτό φαίνεται στην καθημερινότητά μας».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το