Τοπικά

«Στο μικροσκόπιο» η προσωπικότητα του μαθητή – Το 8ο Γυμνάσιο Βόλου σε πανελλαδικό πιλοτικό πρόγραμμα

Στο πιλοτικό πρόγραμμα της περιγραφικής αξιολόγησης έχει ενταχθεί το 8ο Γυμνάσιο Βόλου με στόχο να αναδειχθούν εκτός από τη γνωστική επάρκεια του μαθητή και η ευρύτερη κοινωνική του στάση, οι δεξιότητες και οι ικανότητες.

Πρόκειται για νέα κατάσταση που δημιουργείται στα σχολεία, ενώ το πρόγραμμα από την ερχόμενη σχολική χρονιά αναμένεται να γίνει υποχρεωτικό.
Στο 8ο Γυμνάσιο Βόλου στις αρχές Φεβρουαρίου θα δοθούν οι έλεγχοι επίδοσης. Για τα 2/3 των μαθητών οι γονείς εκτός από τις βαθμολογίες θα λάβουν και τα φύλλα αξιολόγησης, όπου εκεί θα υπάρχει η περιγραφική αξιολόγηση που θα έχει κάνει ο καθηγητής.

Για την περιγραφική αξιολόγηση θα ληφθούν υπόψη εκτός από τα διαγωνίσματα και τις προφορικές επιδόσεις, η αυτοαξιολόγηση του μαθητή, η ετεροαξιολόγηση και η παρατήρηση.
Οι καθηγητές του σχολείου ενημερώνονται μέσω του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την υλοποίηση του προγράμματος και η πρώτη επίδοση των βαθμολογιών και των φύλλων αξιολόγησης αναμένεται με ενδιαφέρον.

Ο διευθυντής του 8ου Γυμνασίου Βόλου κ. Ανδρέας Συκιώτης ανέφερε πως «η περιγραφική αξιολόγηση θα εφαρμοστεί σε κάποια τμήματα του σχολείου μας μετά από αναθεώρηση που έκανε το ΙΕΠ. Η περιγραφική αξιολόγηση έχει σκοπό να σχηματιστεί μια πιο σφαιρική εικόνα για την προσωπικότητα του μαθητή και να έχουμε μια καλύτερη εικόνα για την ευρύτερη παρουσία του. Δεν περιορίζεται συνεπώς μόνο στο γνωστικό επίπεδο, αλλά γίνεται μια εκτίμηση της συμπεριφοράς του μέσα στη σχολική κοινότητα, όπως είναι η συνεργασία του, η κοινωνικότητα και άλλες δεξιότητες και ικανότητες που μέχρι τώρα δεν καταγράφονταν. Στόχος του υπουργείου είναι να ανατροφοδοτείται τόσο ο μαθητής όσο και ο καθηγητής από τη γνώση που παράγεται από την αξιολόγηση».

Σε λίγες εβδομάδες οι γονείς μαζί με τον έλεγχο επίδοσης του παιδιού τους θα λάβουν και ένα σημείωμα στο οποίο περιγράφονται οι δεξιότητες και οι δυνατότητες βελτίωσής του στο γνωστικό, κοινωνικό και ευρύτερο επίπεδο. Παράλληλα μέσα από τα φύλλα αξιολόγησης οι μαθητές θα αυτοξιολογούνται. Αυτό θα γίνεται μετά από κάποια διαγωνίσματα. Επίσης υπάρχουν η ετεροαξιολόγηση, όπου ο κάθε μαθητής αξιολογεί τον άλλο αλλά και η παρατήρηση.

Στο ερώτημα, πώς βλέπουν οι καθηγητές τον νέο τρόπο αξιολόγησης, απάντησε πως «είναι σαφές πως χρειαζόταν μια συμπλήρωση στην αξιολόγηση που τόσα χρόνια γινόταν σε προφορικό επίπεδο από τους καθηγητές προς τους γονείς. Βέβαια δεν λείπουν και οι σοβαρές επιφυλάξεις αναφορικά με τη δυνατότητα εφαρμογής του προγράμματος σε όλους τους μαθητές, γιατί ο όγκος εργασίας είναι μεγάλος».

Το υπουργείο Παιδείας
Για το θέμα της περιγραφικής αξιολόγησης αναφέρθηκε χθες και το υπουργείο Παιδείας λέγοντας σε ανακοίνωσή του πως «Υλοποιείται πιλοτικό πρόγραμμα περιγραφικής αξιολόγησης μαθητών/ μαθητριών (χρηματοδοτούμενο από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο -Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση, ΕΣΠΑ 2014-2020). Πρόκειται για ένα παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά κρίσιμο ζήτημα και του οποίου η συνέχεια και γενικευμένη εφαρμογή θα εξαρτηθεί από τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής και την ανατροφοδότηση από τις συμμετέχουσες σχολικές μονάδες.
Επιπροσθέτως, επισημαίνουμε ότι:
1) Η περιγραφική αξιολόγηση δεν αντικαθιστά τη βαθμολογία, αλλά τη συνοδεύει, επιτελώντας διαφορετικούς στόχους και δίνοντας έμφαση στη διαδικασία της μάθησης και σε διάφορες πλευρές ανάπτυξης των μαθητών/ μαθητριών.
2) Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του το Ινστιτούτο εξετάζει προτάσεις και εναλλακτικές δυνατότητες για το σύνολο των εκπαιδευτικών θεμάτων, συμπεριλαμβανομένων των ζητημάτων αξιολόγησης των μαθητών/μαθητριών, τις οποίες διερευνά σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το