Τοπικά

Στο «μικροσκόπιο» οι ποδηλατόδρομοι-ΤΕΕ: Δεν υπάρχει τεκμηριωμένη μελέτη -Κίνδυνος να χαθούν 1.000 θέσεις στάθμευσης

Η νέα πρόταση των ποδηλατοδρόμων που κατέθεσε στην Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας ο Δήμος Βόλου για την αξιοποίηση 1,7 εκατομμυρίου ευρώ μπήκε χθες στο «μικροσκόπιο» της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ και αποσαφηνίσθηκε ότι απαιτείται η κατάθεση μελέτης εμπεριστατωμένης, γιατί το έργο, όπως αποτυπώθηκε σε τίτλους από τον Δήμο Βόλου για κάθε οδό παρέμβασης, θα κινδυνέψει άμεσα με απαξίωση, καθώς χάνονται περισσότερες από 1000 θέσεις στάθμευσης που δεν προβλέπεται να αναπληρωθούν. Μόνο για την οδό Μαγνήτων προβλέπεται να χαθούν 200 θέσεις στάθμευσης.
Οι πολίτες θα παρκάρουν στο δίκτυο αδιαφορώντας και κανείς δεν θα υπολογίζει ότι κατασκευάστηκε. Το ΤΕΕ θα ζητήσει να εφαρμοστεί σταδιακά το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων με πιλοτικές εφαρμογές, σε δρόμους όπου το επιτρέπουν οι τεχνικές προδιαγραφές, που έχουν τεθεί από τη νομοθεσία. Όπως επισημάνθηκε χθες από τα μέλη της Διοικούσας προδιαγραφές δεν υπάρχουν για όλους τους δρόμους. «Θέλουμε μια πόλη βιώσιμη με ποδηλατόδρομους σωστά μελετημένους και με βάση τους κανόνες. Δεν μπορεί ένα θετικό από τον τίτλο του έργο να προκαλεί περισσότερο κακό από καλό γιατί δεν μελετήθηκε», επισημάνθηκε και αναφέρθηκε και το παράδειγμα των λεωφορειολωρίδων που δεν λειτουργούν καθώς κυρίαρχη είναι η παράνομη στάθμευση.
«Εάν δεν υπάρξει εμπεριστατωμένη μελέτη για ένα τμήμα που θα πρέπει να υλοποιηθεί κατά προτεραιότητα για να παρατηρήσουμε πώς λειτουργεί, θα διαμορφωθεί αρνητική κοινωνική στάση. Πρέπει αρχικά να υλοποιηθεί ένα τμήμα του έργου με αυστηρή παρακολούθηση και αστυνόμευση», τονίστηκε από τη μηχανικό κ. Μπεζαντέ και συμφώνησαν τα μέλη της Διοικούσας με την πρόεδρο κ. Νάνσυ Καπούλα να τονίζει πως τα κυκλοφοριακά ζητήματα έχουν δυναμική και πρέπει να εξετάζονται συνεχώς στην απόδοσή τους προκειμένου να γίνονται κτήμα του κόσμου.
Το προτεινόμενο δίκτυο νέων ποδηλατοδρόμων, περιλαμβάνει τμήματα από 18 επιλεγμένους δρόμους της πόλης (σε ζεύγη, άνοδος-κάθοδος), ενώ ο τρόπος υλοποίησής τους θα γίνει με ειδική βαφή των νέων λωρίδων κυκλοφορίας ποδηλάτου, στη δεξιά πλευρά επί του οδοστρώματος και παράλληλα με την κίνηση των οχημάτων και με την προβλεπόμενη οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση.
Η υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου, όπως παρουσιάστηκε (δημιουργία λωρίδων ποδηλάτων σε ζεύγη οδών με άνοδο/κάθοδο) σε δρόμους όπου υπάρχει μεγάλη πίεση στάθμευσης με χρήσεις κυρίως κατοικίας (π.χ. Κασσαβέτη, Σταθά κ.ά.) οδηγεί σε κατάργηση αρκετών θέσεων στάθμευσης παρά την οδό (από δεξιά) για τις οποίες δεν υπάρχει ούτε καταγραφή (πόσες είναι), ούτε πρόβλεψη (που θα εξυπηρετηθούν) (π.χ. αδόμητοι χώροι, οικόπεδα).

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το